שאלה שעלתה לי מאחר ובקרוב אצטרך להתחדש בסט גלגלש חדש, רוכב על crf250l האופנוע משמש אותי רק לשטח רוכב קצת אנדורו קצת שבילים בקיצור הכל מהכל . האם החלפת הגלגש לגדול יותר תגדיל את המומנט? לאור הצרכים שלי האם מומלץ או לא מומלץ?
שאלה שעלתה לי מאחר ובקרוב אצטרך להתחדש בסט גלגלש חדש, רוכב על crf250l האופנוע משמש אותי רק לשטח רוכב קצת אנדורו קצת שבילים בקיצור הכל מהכל . האם החלפת הגלגש לגדול יותר תגדיל את המומנט? לאור הצרכים שלי האם מומלץ או לא מומלץ?
יתן קצת יותר כוח. לא כזה קריטי .אבל אם אתה רק בשטח ,
עדיף שתעבור לכלי אינדורו טהור ותראה את ההבדלים ברכיבה יתן לך חיים יותר קלים בשטח
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
ידוע שעם אנדורו טהור אני יפיק יותר אבל יחד עם זאת קצת מרחיק אותי אופנועי דו"פ וכל ההתעסקות שבעיניין שעות מנוע והתניידות בכביש משטח לשטח למרות שאת כל הטיפולים אני עושה ומתקן לבד. לדוגמה היום נסעתי מביתי קיבוץ ליד נהריה ליער עופר בערך נסיעה של 40 דק, אם איזה דו"פ הייתי יכול להתנייד ככה...
זה לא חייב להיות דו"פ, כן?
אמנם אם אתה עושה את הנסיעות האלה קבוע, זה די מייגע, אבל אופנוע אנדורו מרוב"פ יכול לעשות את זה סביר.
WR250F בהחלט מתמודד עם זה לא רע.
ייתכן שעם הזמן אשתדרג אשמח לדעת כרגע אם קיימים שיפורים נוספים מלבד גלגלש לכלי הקיים...
שים לב שהגדלת גלגל"ש אחורי או הקטנת גלג"ש קדמי מביאים לאותה תוצאה: עבור אותו סל"ד יש פחות תנועה בגלגל אחורי, כלומר ממירים מהירות בכוח (מומנט).
כעת נניח שיש לך גלגל"ש קידמי 14 (שיניים) ואחורי 50. הקטנת הקדמי בשן תתן שינוי ביחס של 1/14 ואילו הקטנה בשן באחורי תתן שינוי קטן בהרבה: 1/50. ההחלטה אם לשנות קדמי או אחורי היא אם כן תלויה בשני דברים: 1. מידת השינוי שאתה רוצה. 2. שיקולים של מקום מתחת למגן שרשרת (במידה ויש) בגלגל האחורי.
כמה זמן אתה רוכב על אופנןוע הזה?
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
השותף שלי לרכיבה החליף לסט של 250X ואומר שיש הבדל גדול.
פות"ש: מחיפוש קצר ברשת הרבה מחליפים את הקדמי ל 13 (מדווחים על ניצול טוב יותר של הגיר וזרימה יותר חלקה של הכוח המועבר) ואחורי נע בין 40 ל 43 כאשר דווח שב 43 מוביל השרשרת התחתון נכנס על המילימטר ואולי צריך הסרת חומר מהמוביל בשביל לאפשר הזנה חופשית יותר לגלגל שיניים האחורי.
40 אחורי מומלץ למי שרוכב הרבה על כבישים מהירים.