המסקנה שלך שגויה, היא נובעת מההנחה שבגלל ששני הגלגלים מסתובבים באותו כיוון הם גם מפעילים כח באופן דומה על הקרקע. זה לא המצב. הצמיג האחורי דוחף את הקרקע לאחור. בצמיג הקדמי הקרקע דוחפת את הצמיג לאחור, שזה שקול לכך שהצמיג דוחף את הקרקע קדימה. התופעה מוחרפת עשרות מונים בבלימה. אם תחשוב בהקצנה על מצב בו האופנוע מתקדם כשהגלגל הקדמי נעול תראה שבאופן הזה החריצים אכן מנקזים את המים לצדדים.
בקיצור, אם אצלך החריצים בצמיג הקדמי פונים הפוך מבתמונה של גל מומלץ שתקפוץ למוסך לבדוק אם הוא מורכב נכון.
חפרתי קצת ברשת והבנתי את עקרון הפעולה,אכן בכלים בינוניים ומעלה דפוס החריצים מנוגד כפי שציינת.
ההגיון שלי נכון רק לגבי הצמיג האחורי שהוא המאיץ,על הצמיג הקדמי מופעל עיקר כח הבלימה ובזמן בלימה המים מנוקזים קדימה לאופנוע.
אצלי 250 סמ״ק והחריצים שניהם פונים אחורה כנראה בגלל שאין לו יותר מדי מומנטום בלימה גם ככה.
Sent from my iPhone using Tapatalk