תנתק את הקלאץ לפני שאתה משחרר את המצערת
אתה כנראה מוריד גז כשהמנוע עדיין מחובר ואז האופנוע מאט.
עוד אופציה, תיתן טיפה גז כשאתה משחרר את הקלאץ כדי שהטורים לא ירדו יותר מדי מהר
לפני כמה ימים הרכבתי מישהי בפעם הראשונה, רכבתי במשנה זהירות כמובן.
שמתי לב לתופעה, שברכיבה לבד לא הרגשתי או שלא הופיעה, בכל העברת הילוך -בעיקר בהעלאת הילוך המורכבת כאילו "נתקלה" בי
ברכיבה רגילה אני לא מרגיש כזו קפיצה אגרסיבית בהעברת הילוך
תנתק את הקלאץ לפני שאתה משחרר את המצערת
אתה כנראה מוריד גז כשהמנוע עדיין מחובר ואז האופנוע מאט.
עוד אופציה, תיתן טיפה גז כשאתה משחרר את הקלאץ כדי שהטורים לא ירדו יותר מדי מהר
אהלן ערן,התופעה מוכרת,ברמה כזו או אחרת זה יקרה תמיד,אך ניתן להקטין את האפקט ע"י העברה מדויקת יותר.
קח בחשבון שישנם אופנועים שקל בהם יותר להעביר הילוכים בחלקות.
ראשית,בדוק היטב את מתח השרשרת,שכן העלאת מורכב משפיעה על המתיחות ויכולה לגרום נזק , כמו גם קושי בהעברת הילוכים.
ונעבור לנושא,העלאת הילוך מורכבת משימוש בגז,קלאץ ורגלית ההילוכים:
הפחת את הגז ואל תסגור אותו
לחץ על הקלאץ כדי חצי מהלכו (אם הוא מכוון זה אומר הפרדה מלאה)
העלה את רגלית ההילוכים שבריר שניה אחרי שני הפעולות הקודמות (זה אמור להרגיש כאילו שלוש הפעולות מתבצעות כמעט בו זמנית), עם הזמן תחוש שהרגל זזה לאט מעלה
כאילו מתכווננת לתזמון העלאה מושלם.
פתח מעט גז
שחרר קלאץ
שחרר לחץ מהרגל
בצע שלושת הפעולות בו זמנית
עד כאן החלק הקל. עכשיו ,נסה שבין שלוש הפעולות הראשונות לבין שלוש השניות יעבור כמה שפחות זמן.
עשה זאת במגרש סגור או בכביש ריק (העברת הילוכים דורשת הרבה יותר תשומת לב ממה שחושבים,לעתים גם אצל רוכבים מנוסים).
הערות:בניסיונות הראשונים זה ירגיש גרוע וקופצני לעתים,עד שתשלוט בתזמון המדויק.
כשירגיש לך טוב,נסה לשחק עם מהירות שחרור הקלאץ.העברה מהירה וחלקה דורשת שחרור קלאץ מהיר וחזרה מהירה לגז,לבד זה כיף,
אך למורכב זו תנועה קצרה ומהירה,בעוד שחרור יותר איטי יגרום בד"כ לתנועת גוף ארוכה אך איטית יותר,חשוב לדעת מה היא\הוא מעדיפים.
הערה אחרונה (נשבע):העברה מהירה קשורה אצלנו לרכיבה מהירה אך הפיזיקה חושבת אחרת,נסה לתרגל בסל"ד נמוך עד בינוני דווקא,
בהצלחה
ארוך ומיותר (סתם, זה מאד מועיל).
בקצרה, מדובר בתסמונת ה״לולב״. המורכבת שלך מתלבלבת (כמו הלולב הנע ונד ברוח) וזה קורה כי היא לא מבינה את הקונספט של ״אתה אחד עם המכונה״ היא חושבת שאם היא משוחררת על המושב זה נכון ונוח ועוזר לך. היתה לי מורכבת כזו פעם שכמעט השארתי אותה בצד הדרך כי על כל בלימה קטנה או משחק עם תיבת ההילוכים הרגשתי שהיא מז**** אותי מאחורה.
לדידי, צריך ללמד את המורכב איך נכון להיות מורכב.
Sent from my iPhone
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
הפלוס היחיד היה שהיא לא שטוחה אז היה די נעים להרגיש זוג 36c (נראה לי) נמרחים לי על הגב ;-)
״או או או אוווו, איך שלולב מתלבלב״ (׳תלבלב ׳תלבלב ׳תלבלב לו)
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)
אני בדרך כלל נותן את המעיל למורכבת ומקווה לטוב
nihrider אפשר לדעת כמה זמן אתה רוכב שאתה מחלק פה טיפים?
פתחו תת פורום מיוחד עם מדריכי אופנוען מאומן שיענו תשובות מקצועיות ואתה בא לכאן להעלות את מספר ההודעות שלך?
תעשה טובה תתרכז בפורומים אחרים.
אם יש בעיה עם הטיפים שלי אז תגיד, אני פה ללמוד כמו כולם.
אני משתדל לא לכתוב שטויות אבל מצפה שאם אני אעשה את זה אז יקפצו עלי.
אני באמת רוכב מתחיל ומקבל את הביקורת בהבנה
אולי קראתי יותר מדי ספרים וראיתי יותר מדי סרטים אז אני מרגיש יותר בקיא ממה שאני במציאות.
מתוך כוונה לא לסכן אף אחד עם עצות שלא נבנו מניסיון, אני אגביל את עצמי לשאלות בפורום רכיבה מתקדמת.
החילזון מהשפן!!
ג'יימס - GS500E 2002-2015
ת.נ.צ.ב.ה
אח"כ "פיצה בית" - לאנטיס 96' Rוצעחת עם מדבקות לחץ אדומות לשיפור כ"ס
היום V-Strom 650 חתיך, יפה ומושך (בגז!)