אהלן ערן,התופעה מוכרת,ברמה כזו או אחרת זה יקרה תמיד,אך ניתן להקטין את האפקט ע"י העברה מדויקת יותר.
קח בחשבון שישנם אופנועים שקל בהם יותר להעביר הילוכים בחלקות.
ראשית,בדוק היטב את מתח השרשרת,שכן העלאת מורכב משפיעה על המתיחות ויכולה לגרום נזק , כמו גם קושי בהעברת הילוכים.
ונעבור לנושא

,העלאת הילוך מורכבת משימוש בגז,קלאץ ורגלית ההילוכים:
הפחת את הגז ואל תסגור אותו
לחץ על הקלאץ כדי חצי מהלכו (אם הוא מכוון זה אומר הפרדה מלאה)
העלה את רגלית ההילוכים שבריר שניה אחרי שני הפעולות הקודמות (זה אמור להרגיש כאילו שלוש הפעולות מתבצעות כמעט בו זמנית), עם הזמן תחוש שהרגל זזה לאט מעלה
כאילו מתכווננת לתזמון העלאה מושלם.
פתח מעט גז
שחרר קלאץ
שחרר לחץ מהרגל
בצע שלושת הפעולות בו זמנית
עד כאן החלק הקל. עכשיו ,נסה שבין שלוש הפעולות הראשונות לבין שלוש השניות יעבור כמה שפחות זמן.
עשה זאת במגרש סגור או בכביש ריק (העברת הילוכים דורשת הרבה יותר תשומת לב ממה שחושבים,לעתים גם אצל רוכבים מנוסים).
הערות:בניסיונות הראשונים זה ירגיש גרוע וקופצני לעתים,עד שתשלוט בתזמון המדויק.
כשירגיש לך טוב,נסה לשחק עם מהירות שחרור הקלאץ.העברה מהירה וחלקה דורשת שחרור קלאץ מהיר וחזרה מהירה לגז,לבד זה כיף,
אך למורכב זו תנועה קצרה ומהירה,בעוד שחרור יותר איטי יגרום בד"כ לתנועת גוף ארוכה אך איטית יותר,חשוב לדעת מה היא\הוא מעדיפים

.
הערה אחרונה (נשבע):העברה מהירה קשורה אצלנו לרכיבה מהירה אך הפיזיקה חושבת אחרת,נסה לתרגל בסל"ד נמוך עד בינוני דווקא,
בהצלחה