אני חושב שהבחור פשוט התבלבל בין A ל-A1, קורה לכולם.
בנדיט 400 -תתרחק ואל תחשוב על זה. לא היו אמינים גם כשהיו חדשים, מאוד קשה למצוא כאלו שלא נשחטו או עם נזקי שלדה, אל תכנס להרפתקאה הזו.
כבעלים של GS500 כבר מעל שנה וחצי - אופנועים נהדרים, מאוד אמינים (בתנאי שטופלו נכון ורובם נאנסו ע"י רוכבים מתחילים שהזניחו נקודות קריטיות כמו בדיקת מרווח שסתומים ומפלס שמן שיש לבדוק אחת לכמה ימים). רוב רובם של הכלים בארץ במצב מזוויע, ואלו השמורים - עדיין יצטרכו יישור קו של לפחות 3-4 אלף ש"ח מבלאי טבעי בהיותם כלים שנמצאים על הכביש מעל עשור (וחלק לא קטן גם מתקרב ל-2 עשורים או יותר).
מחלות נפוצות - בולם אחורי גמור, חלודה בחלק התחתון של מיכל הדלק (להרים את הכסא ולראות אם החלק שהוא מסתיר מכוסה חלודה), מנוע נוטף שמן (נטו מאחזקה לקויה. ג'יאס שתוחזק היטב לא אמור לנזול. מחזירי השמן שנפרצים בד"כ הם מאחורי הגלג"ש הקדמי ומאוד זולים להחלפה כסט של 3). הקרבורטורים מאוד רגישים לכיוון וידועים לשמצה לכן סל"ד מעט קופצני לפעמים זה טבעי (100 סל"ד לפה ולשם, לא משהו חריג).
באמת שסבלנות היא שם המשחק באופנועים כאלה. חפש אחד עם מעט ידיים (תתפלא אבל יש כאלו) ורצוי היסטוריית טיפולים כלשהי. לי לקח מעל חודש של חיפוש יומיומי-אינטנסיבי למצוא את שלי והתנפלתי על העסקה כמו צייד על טרף. לאחר שנה וחצי ומעל 25 אלף ק"מ - אני יכול להגיד שאני מרוצה מהאופנוע והולך להישאר עם ה-GS לעוד הרבה מאוד זמן.
אופנוע שלאחר יישור קו עושה הכל מהכל - רכיבות מנהלתיות, השתחלות בפקקים כמו קטנוע, טיולים ארוכים בהרכבה, השכבות בהרים, צפון או דרום - הג'יאס תמשיך לנסוע. סוס עבודה אמיתי, רק לא להזניח את הטיפולים ולטפל לפי הספר (כן, כולל מרווח שסתומים שיש לבדוק כל 5 אלף ק"מ. לרוב זה מתאזן ואני בד"כ בודק כל 10 אלף ק"מ וההבדל מאוד מינורי). אציין גם שיש קבוצה קטנה בשם Suzuki GS500 Israel של כמה עשרות בעלים שאם תצטרך חלקים או עזרה - תמיד יימצא מי שיעזור. יש גם קבוצה גדולה ועולמית בשם Suzuki GS500 עם אלפי חברים, כמו כן הפורום GSTwins שבו יש כל מה שאתה יכול לחלום עליו, משיפורי ביצועים ופרוייקטים מושקעים מאוד לשאלות טריוויאליות ועזרה טכנית מכל רחבי העולם. אופנוע עם קהילה אדירה. מה גם שהוא עדיין מיוצר בקולומביה כך שחלפים חדשים יש ובשפע.
אם הייתה לי שוב את הבחירה - הייתי עדיין הולך על GS500. רק תחפש טוב-טוב ואל תקח כל אופנוע שאתה רואה. הדגם הכי מוצלח הוא 2001-2002 משום שהם קיבלו מיכל גדול יותר ועיצוב טיפה יותר מעודכן, יחד עם עוד דיזה בקרבורטור שנותנת תגובת מצערת טובה במעט. דגמי 2003 ומעלה עברו לייצור תחילה בספרד ואז בברזיל - ואיכות הגימור רדודה בהשוואה לדגמים היפנים (2002 ומטה). ראיתי לא מעט דגמים חדשים שאינם יפנים שהחלידו בהרבה מקומות שדגמים ישנים בהרבה לא החלידו בהם, וצביעת השלדה - זוועתית לטעמי.
בהצלחה!


ציטוט ההודעה בתגובה