עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: אופנוענות בשקל תשעים - איך להכנס לעולם האופנועים בתקציב מינימלי ומינימום כאבי ראש

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    אופנוענות בשקל תשעים - איך להכנס לעולם האופנועים בתקציב מינימלי ומינימום כאבי ראש

    רכיבה על אופנוע. אין תחושה שמשתווה לזה - הרוח שמכה בגוף, החיבור עם הטבע, האדרנלין שזורם דרכך בעודך רוכב אל הלא נודע אל אושר צרוף. מי שאמר שלאושר אין מחיר - כנראה שלא ניסה להחזיק אופנוע במדינתנו הקטנה. בפוסט זה אנסה לתת כמה שיותר דגשים כדי לתת הכוונה לרוכבים, איך לאמר, דלי תקציב? שחשקה ליבם להכנס לתחום האופנוענות מבלי לשבור את הבנק. אני מדבר נטו מנסיון - אישי שלי ושל חברים. נסיון על "נבלות", "מציאות" ומה שביניהן.

    למי זה מתאים? - לא לכולם, זה בטוח. לאלו שלא פוחדים ללכלך את הידיים כשצריך, לאלו שמוסך אינה מילה גסה אליהם, לאלו שערך הרכיבה עומד להם בסדר העדיפויות הגבוהה ביותר ושמוכנים לשאת בזה שלא תמיד הכל ילך חלק. לא מדובר בכלים חדשים, וצריך להפנים שכמו כל דבר בחיים - תמיד יש הפתעות, וצריכים להיות מוכנים אליהן. לסטודנטים התפרנים, החיילים המשוחררים, החסכנים והחוששים - המשיכו לקרוא.

    אז החלטתם להכנס לעולם האופנוענות, רשיון הפלסטיק המיוחל בידיכם ואתם תרים אחר האחד, האופנוע שירצה אתכם ואת החלומות שלכם. אין שום דבר רע בזה, אבל כמו כל דבר בחיים - גם תחום הדו"ג רצוף פשרות, מלחמות בין תקציבים, קפריזות ופנטזיות שונות שמסתכמות ברכישה (וזה תקף גם לקטנוע הכי בסיסי וגם לאופנוע הקצה היקר ביותר). לי אישית המטרה הייתה פשוטה - לקנות אופנוע שמתאים לרשיון ולדרישות (שבמקרה שלי היה כלי רכב עיקרי) בתקציב הנמוך ביותר שיש. פותחים את פורומי האופנוענים השונים ומתייעצים ומגיעים בקלות לסכומים של לפחות 15 אלף ש"ח, ולי, הסטודנט התפרן - זה נראה שהחלום רחוק מתמיד.

    אבל אני רוצה לאמר שלא תמיד הכל שחור ולבן. הכל תלוי בהרבה מאוד פאקטורים שיכולים להפוך את חוויית האופנוענות התקציבית לחלום שהתגשם או סיוט של ממש, וכאחד שחווה את שני קצוות הספקטרום - יש כמה עצות בנושא.

    1) תמיד תעשו את המחקר שלכם מראש - אתם מעוניינים בכלי מסויים? מעולה. תבלו קצת ברשת (בין אם בארץ ובין אם בחו"ל), תקראו על הכלי, תבדקו כמה שנים הוא יוצר/מיוצר (אם מדובר בכלי שנמכר סה"כ שנתיים ושנת הייצור האחרונה שלו הייתה לפני עשור - זמינות החלפים תהיה בהתאם), מה הייתה הפופולריות שלו בארץ בתקופת הייצור שלו (שוב, זמינות חלפים. אתם לא רוצים להשבית אופנוע לשבועות בגלל חלק חילוף).

    2) נפח גדול יותר - לא בהכרח אמין יותר. זה נכון שאופנוע תיור בן 10 יהיה עם פחות בלאי מקטנוע שליחויות בן אותו הגיל, אבל זה לא תמיד המצב. פאקטורים חשובים שיש לשים לב אליהם - מה היה עיקר השימוש של האופנוע, מה ידוע על אמינותו ומה מצבו כעת. אופנוע לדוגמא כמו הויסטרום 650 ידוע בהיותו בעל מנוע אמין ורוכבים שבד"כ בעלי אופי יותר נינוח לכן הסיכוי למצוא אחד ישן במצב טוב גדול פי כמה וכמה מלדוגמא GSXR ישן, שרוב רוכביו לא היו, איך לאמר, עדינים עם הגז. ישנם כלים שקיבלו מוניטין של סוס עבודה, של פנינה מוטורית, "מנוע מנצח", כל כלי והכינוי שהודבק לו - אלו הכלים שסביר להניח שמצבם בשוק יהיה טוב יותר. יש לדעת מה הקילומטראז' האופטימלי לנפח המנוע (שוב, אינדיבידואלי לכל כלי), לדוגמא - 100 אלף ק"מ לא ייראו הרבה לאופנוע תיור בנפח ליטר, אבל המון בשביל 250 סמ"ק עירוני.

    3) קבוצת היעד של הכלי ושימושו - אם הכלים שאתם חושקים בהם הם בעלי יומרות ספורטיביות (דוגמאת ה-250 החדשים או ה-500 סמ"ק הישנים), צריך לקחת בחשבון מה הכלים האלו מהווים לרוב האנשים - וזה כרטיס כניסה לעולם האופנוענות הספורטיבית. אופנועי "קרש קפיצה" שמחליפים ידיים מידי שנה כשעולה הבטחון ודרגת הרשיון, וסביר להניח שסובלים מאחזקה לקויה לרוב. שוב - בכל תחום יש מציאות, רק צריך להיות סובלני ולדעת את ליקויי הדגם מראש ("מחלות נפוצות"). יד נמוכה גם היא אינה תמיד אינדיקטור לאופנוע שמור, אך בהחלט מהווה שיקול שיש לשים לב אליו. משפט לחיים - "אופנוע טוב זהו אופנוע שמסיע את בעליו לעבודה כל יום", כלמר - אם הבעלים רוכב על האופנוע על בסיס יומי ובמשך תקופה ארוכה, עולה הסבירות שיטפל בו כראוי.

    4) מוסכים ויישור קו - האופנוע הינו רק החלק הראשון במסע. בכדי שהחלום ימשיך להתקיים עליכם לדעת מראש היכן לטפל באופנוע שרכשתם והאם יש למקום זה שם טוב/רע כשנוגע לאופנועים אלו (לי, לדוגמא, יש מספר מוסכים באזור השפלה שנמצאים ברשימה השחורה). רוב המוסכים יטענו למקצוענות אך בפועל - לא כולם יודעים מה הם עושים. להחליף שמן ולבנות מחדש מנוע הן שתי פרוצדורות שונות לגמרי, ורק כי אחד יודע לעשות את הראשונה לא אומר שיידע לעשות את השניה (ולצערי אני מכיר גם כאלו שאת הראשונה לא יודעים לעשות). לכל כלי משומש יש צורך לעשות יישור קו, בין אם קטן ובין אם גדול, לשקט הנפשי שלכם. אני תמיד ממליץ לבצע לפחות טיפול גדול (שמנים, פילטרים, נוזלי קירור באופנועים מקוררי נוזל, פלאגים) לאחר רכישת האופנוע כדי "לאפס" את מד הטיפולים האישי שלכם ולדעת כמה ק"מ בדיוק נשארו לכם בין טיפול לטיפול. גם אם המוכר טוען בתוקף שהטיפול בוצע לפני 500 ק"מ - תמיד תתייחסו לזה בערבון מוגבל. עצתי היא להשאיר לפחות 3-4 אלף ש"ח לכל מקרה בנוסף לעלות האופנוע.

    5) בדיקת הכלי - היות ולא כל רוכב יודע איך לבדוק את האופנוע שהוא עומד לרכוש, יש בנוסף לסיבוב הקצר במגרש החניה/רחובות העיר שביצעתם לקחת את האופנוע לבדיקה במוסך. היות ואני בודק את הכלים שלי בעצמי אינני יכול להמליץ על מוסך ספציפי, אך אמליץ טרם הרכישה להתייעץ עם רוכבים מאזור הקניה ולמצוא מוסך בעל שם טוב שיוכל לבצע בדיקה איכותית (שגם בה לא תמיד מתגלים ליקויים רציניים).

    אני מקווה שעצות אלו יעזרו לאלו שעד עתה לא ראו דרך להכנס לעולם הדו"ג וכעת שוקלים את התחום. פוסט זה נכתב נטו מהנסיון שלי, אתם מוזמנים לצאת נגדו בתוקף או לציינו לטובה. קצת עליי - רוכב כשנתיים עם נסיון של מעל ל-25,000 ק"מ על הכביש, כאשר היקר שבאופנועים שהיו לי עלה 10 אלף ש"ח. רכבתי על כלים זולים מאוד ויקרים מאוד, ממשחיזי הרים קיצוניים לקרוזרים נינוחיים עתירי מומנט ועד לסופרמוטו צנומים. חוויתי נבלות שגרמו לי ללכת קילומטרים בשמש הקופחות עם מיגון מלא ומציאות שגרמו לאנשים סביבי להתפלא ממצב הכלי. יש שני צדדים לכל מטבע - גם לאופנוענות בשקל תשעים.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    אמלק

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    טוב אחרי שקראתי הבנתי שאתה מנהל סוג של מדריך איך להסתדר עם אופנוע משומש מאד.
    רוב הדברים שכתבת נכונים מיסודם אבל מתאימים לך, בזמן ובמצב שהיית, זו האמת שלך,
    שנכונה מנק' מבטך יש שם המון דברים נכונים אבל לא ציינת מה קורה אם משהו משתבש
    בדרך, נניח שקנית וי סטורם משומש, ולמרות הכל מסתבר שמדובר בנבלה אמתית מעבר לכל
    הגיון כלכלי של תיקון, מה אז?

    אופנוע הוא לא רק מנוע, ולפעמים סך החלקים שמעבר למנוע יעלו לך הרבה יותר מהמנוע עצמו.

    לא ציינת לאן אתה מנסה לקחת את האופנוע בשיפוץ, חלקים מקוריים, חלקים אפטר מרקט, אלתור
    רק בכדי שהוא ייסע?

    קניית אופנוע סביר במצב נסיעה יעלה פה בארץ הרבה יותר משקל תשעים, וההחזקה שלו תעלה
    מן הסתם יותר ולכן אתה מדבר בעצם על קנייה ושימוש באופנוע בתקציב סביר/נסבל, שזה רחוק
    מאד מהכותרת שלך.

    תקציב הוא עניין אישי משתנה, מינימלי הוא דבר יחסי, החזקת אופנוע כאן בארץ זה תמיד כאב ראש.
    וסיכמנו שאין אופנוענות בשקל תשעים.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    טוב אחרי שקראתי הבנתי שאתה מנהל סוג של מדריך איך להסתדר עם אופנוע משומש מאד.
    רוב הדברים שכתבת נכונים מיסודם אבל מתאימים לך, בזמן ובמצב שהיית, זו האמת שלך,
    שנכונה מנק' מבטך יש שם המון דברים נכונים אבל לא ציינת מה קורה אם משהו משתבש
    בדרך, נניח שקנית וי סטורם משומש, ולמרות הכל מסתבר שמדובר בנבלה אמתית מעבר לכל
    הגיון כלכלי של תיקון, מה אז?

    אופנוע הוא לא רק מנוע, ולפעמים סך החלקים שמעבר למנוע יעלו לך הרבה יותר מהמנוע עצמו.

    לא ציינת לאן אתה מנסה לקחת את האופנוע בשיפוץ, חלקים מקוריים, חלקים אפטר מרקט, אלתור
    רק בכדי שהוא ייסע?

    קניית אופנוע סביר במצב נסיעה יעלה פה בארץ הרבה יותר משקל תשעים, וההחזקה שלו תעלה
    מן הסתם יותר ולכן אתה מדבר בעצם על קנייה ושימוש באופנוע בתקציב סביר/נסבל, שזה רחוק
    מאד מהכותרת שלך.

    תקציב הוא עניין אישי משתנה, מינימלי הוא דבר יחסי, החזקת אופנוע כאן בארץ זה תמיד כאב ראש.
    וסיכמנו שאין אופנוענות בשקל תשעים.
    אני מודע היטב לרוב מה שאמרת. כאחד שחווה נבלות בשלל צבעי הקשת - לפעמים המנוע במצב מעולה אך כל מה שמסביב לוקה בחסר ויצטרך שיפוץ. לגבי הדוגמא שהבאת עם הויסטרום - מאוד פרטני כלפי האופנוע, הרוכב והסנטימנט שיש לרוכב אל הכלי. במידה ועלות התיקון יכולה להניב תועלת ולהביא את הכלי למצב שימוש יומיומי ואמין - אני לא רואה סיבה שלא להשקיע בזה. צריך גם לדעת מה מקבלים תמורת מה שמשלמים, אני לדוגמא נפרדתי מנבלה בנפח 250 סמ"ק לאחר תיקונים רבים ולמרות הסנטימנט מהסיבה הפשוטה שלא קיבלתי תמורה מספיקה מהכלי שתצדיק שיפוץ מקיף יותר (פשוט לא התאים לי לדרישות).

    ה"מדריך" שכתבתי לא אמור להיות תורה מסיני אלא רק כמה דגשים שאולי לחלק מהרוכבים המנוסים ייראו אלמנטריים אבל לרוכב חדש יוכלו איכשהו לעזור. אתה צודק שהרוב היה תקף אליי באופן אישי בזמן מתאים ולכן זה נכתב מנקודת המבט שלי, אבל אני נכוותי בעבר משוק האופנועים "המשומשים מאוד" ואם הייתי קורא מדריך שכזה כשחיפשתי אופנוע ראשון אולי זה היה עוזר לי לא להכנס למיטה חולה עם נבלה. דרך העיניים המתלהבות של רוכב חדש שרוצה לטרוף את העולם כל אופנוע נראה מדהים ויפייפה אבל מהר מאוד יכול להתגלות כסיוט, לכן נתתי כמה "פוינטרים" שלדעתי יוכלו להכווין את אותו הרוכב לקניה שתרצה אותו. אני מכיר אנשים שהשקיעו הרבה מעבר לסכום הקניה באופנוע הזול שלהם בנסיון נואש ליישר קו ולחיות את החלום שלהם, ומכיר כאלו שקנו אופנוע במחיר מצחיק שהתגלה כמציאה ורוכבים עליו כבר מספר שנים. כמו שאמרתי - 2 צדדים לכל מטבע.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אני אתייחס לפוסט שלך בשני חלקים, האחד לפני שקראתי אותו ולכותרת בלבד, ככה סתם ירייה מהמותן ואח"כ אתייחס
    גם לתוכן עצמו.

    אני עושה את זה על מנת שלא לתת לעובדות שבו לבלבל אותי.

    הכותרת שלך שגוייה מיסודה!

    * לא כל מי שיש לו אופנוע הוא אופנוען,

    * לא כל דו"ג הוא אוטומטית אופנוע,

    * ופיצוח השאלה מי הוא אופנוען אמתי, עד שהגעתי היה בלתי ניתנת לפתרון. (היום אני מחליט!)

    נתחיל בזה שאין אופנוענות בשקל תשעים, אופנוענות היא דרך חיים, אהבה, סגנון מעל לכל חישוב.

    אם אתה מתחיל לנהל פנקסנות וחישובים עבור האהבה והחיים שלך אתה או קמצן או טיפש.

    השאלה שלך בניסוח אחר הייתה יכולה להיות איך להיות מפקד סיירת עם קריירה צבאית בלי לעבור את טירונות,
    האימון, ושרשרת הפיקוד.

    אין קיצורי דרך, אם אתה רוצה להיות אופנוען, אבל אתה יכול להיות בעל אופנוע שזה משהו אחר לגמרי.

    אופנוען מתחיל את הדרך הרבה לפני הוצאת הרישיון, בגיל מאד צעיר משהו מושך אותך לשם, זה ממשיך
    שהוצאת רישיון נהיגה הופך אצלך לדיבוק, אובססיה וכל שקל פנוי שלך נשרף על האהבה הזאת.

    אח"כ הצורך שלך באופנוע מעביר אותך על דעתך ואתה עושה הכל רק בשביל לרכוב, וזה כאב ראש אדיר!
    הכל בחיים שלך הופך להיות מוכוון אופנוע, הבחירות שלך בחיים מבוססות על זה וכל התקציב שלך הולך
    לשם.

    קנה לילד שלך אופנוע ולא יהיה לו כסף לסמים!

    אח"כ תתחיל להכיר מוסכים כי מעט כסף קונה לך מעט אופנוע, ומעט אופנוע יותר מתקלקל מנוסע. תלכלך
    תלמד להבין מה מניע את המכונה שלך, תכיר את התחום לפניי ולפנים. תדע להקדים תרופה למכה, תדע
    לחלץ את עצמך באמצע הלילה מכביש שכוח אל, בלי להתקשר לאבא.

    אז תגלה שיש לך יותר חברים עם אופנועים, מאשר חברים בלי ואלה שאתה רוצה לדבר אייתם סתם ככה בשתיים
    בלילה הם דווקא אלה שעם העם...ולהם אין בעיה שתתקשר בשעה כזו.

    אתה תגלה שמעיל רכיבה נוח הרבה יותר מסתם מעיל, וגב כואב אחרי רכיבה ארוכה הרבה יותר מהנה מגב כואב
    אחרי ניקוי הבית.

    אתה תבלה שעות באינטרנט למצוא את הדיל הטוב ביותר לחלק או ציוד שאתה צריך, תגלה שאתה לומד שפות
    הרבה יותר טוב מבבית הספר תגלה שכשאתה מחפש דירה חדשה הדבר הראשון שאתה בודק זה אם יש מקום
    לאופנוע, וחלק גדול מהקומבינציות שלך הם "איך לעזאזל אני מכניס את האופנוע הביתה?"

    אתה תפתח מיומנות של חייל קומנדו בקשירות הסלקה מלכוד האופנוע שלך ועין של צלף ביכולת הצפייה שלך עליו
    מהבית בלילה.

    בקיצור ידידי אופנוענות נרכשת בדם יזע ודמעות, אופנוענים אמתיים יש בודדים ושקל תשעים תמצא במקדונלד!

    עכשיו אני אקרא את שאר הפוסט בלי הכותרת ואחזור אליך.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #6
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    תשובה קצרה למה שאמרת לרן..
    כמה משתלם לתקן אופנוע היא אך ורק פונקציה לכמה קילומטרים אתה! מתכוון להוציא ממנו.

    אני בשישים אלף קילומטר נסיעה בשנה (קצת יותר לשמחתי), יוצא להוציא בערך אלפייה וחצי בחודש. (לא משתלם לי לטפל לבד והכל במוסך) כשהמחיר הזה אני לא מזכיר שלושה סטים של צמיגים לפחות בשנה, רפידות, בלמים ושיפוץ בולמים שנתי.
    על הנייר לא זול, אבל זו פונקציה של מה אני מוציא ממנו.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    תשובה קצרה למה שאמרת לרן..
    כמה משתלם לתקן אופנוע היא אך ורק פונקציה לכמה קילומטרים אתה! מתכוון להוציא ממנו.

    אני בשישים אלף קילומטר נסיעה בשנה (קצת יותר לשמחתי), יוצא להוציא בערך אלפייה וחצי בחודש. (לא משתלם לי לטפל לבד והכל במוסך) כשהמחיר הזה אני לא מזכיר שלושה סטים של צמיגים לפחות בשנה, רפידות, בלמים ושיפוץ בולמים שנתי.
    על הנייר לא זול, אבל זו פונקציה של מה אני מוציא ממנו.
    על מה אתה רוכב?

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    תשובה קצרה למה שאמרת לרן..
    כמה משתלם לתקן אופנוע היא אך ורק פונקציה לכמה קילומטרים אתה! מתכוון להוציא ממנו.

    התפיסה שלי שאני לא מנסה "להוציא ממנו" אני בונה/רוכב על מכונה שבהתראה של רגע תצא לאן שאני רוצה בלי היסוס. אחרת אין לי בו צורך.
    אני לא עוסק בחשבונאות האופנוע יהיה תקין ובר רכיבה תמיד, לעבודה שתי ק"מ, או טיול 1000 ק"מ שלושה ימים.


    אני בשישים אלף קילומטר נסיעה בשנה (קצת יותר לשמחתי), יוצא להוציא בערך אלפייה וחצי בחודש. (לא משתלם לי לטפל לבד והכל במוסך) כשהמחיר הזה אני לא מזכיר שלושה סטים של צמיגים לפחות בשנה, רפידות, בלמים ושיפוץ בולמים שנתי.
    על הנייר לא זול, אבל זו פונקציה של מה אני מוציא ממנו.
    וזה מחזק מה שאמרתי, אין אופנוענות בשקל תשעים, אין קיצורי דרך ואין מתנות חינם.

    יתרה מזאת, החזקת אופנוע בארץ יקרה מאד, כלים משומשים מאד, יהיו יקרים פי כמה להחזקה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  9. #9
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    וזה מחזק מה שאמרתי, אין אופנוענות בשקל תשעים, אין קיצורי דרך ואין מתנות חינם.

    יתרה מזאת, החזקת אופנוע בארץ יקרה מאד, כלים משומשים מאד, יהיו יקרים פי כמה להחזקה.
    בלהוציא לא היתה בכוונה של לסחוט עד שימות בפעם הבאה.
    הסופר שלי חי כמו שייח סעודי מתוך הבנה שזו השקעה בנוחות האישית שלי שהאופנוע רץ חלק ותקין ובלי בעיות נשימה.

    אני דיברתי על כדאיות השקעה בקניה ותיקון של אופנוע משומש מול מה שתקבל.
    לא על כדאיות אחזקה של אופנוע שכבר בבעלותך.
    אני נשמע נורא קר אבל כבר כמה פעמים שלחתי קונים הביתה כי הסנטימנט למכונה חזק מהרצון להחליף (וגם למה עוברים אחרי מפלץ אני כבר ארבעה חודשים שואל את עצמי?)

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    xt1200z
    סופר טנרה

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני מסכים עם השושנים חלקית.

    ניתן למצוא משומש ולהנות ממנו ללא הוצאות מטורפות.
    הסוד הוא למצוא את הכלי שתוחזק בתחזוקה מונעת ולא תחזוקת שבר.

    לתפיסתי לרוב זה יהיו כלים בני כמה שנים טובות יד ראשונה מקשיש לקראת פנסיה מהמשטרה או משהו במשקל.
    שכבר עבר את ימי הזוהר שלו כמשחיז רגליות ואלוף ההנפות.

    אני מניח שבעוד XXX שנים תצא מודעה וורסיס למכירה יד I מקשיש מטופל ושמור.

    כך היה עם הבאנדיט שלי וכך עם הGTR ( למרות שהוא עבר כמה ידיים בניגוד למה שאני רוכש בדרך כלל).

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    קשיש בתחת שלי!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    קשיש בתחת שלי!
    אחלה תחת חביב הגייז

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    קשיש בתחת שלי!
    הוא התכוון לוורסיס שלי

    ולרגע ברצינות, לפות"ש:

    לדבריך, אתה רוכב רק שנתיים ועברו אצלך המון כלים. כמה זמן מקסימום בילית עם כל אחד שאתה מרשה לעצמך להעביר חוות דעת כזו? זה בערך כמו לצאת עם בחורה לסרט, לדבר אתה 5 דקות בהפסקה ולקבוע עליה דיעה נחרצת, כולל מה היא אוהבת ללבוש ואיך היא במיטה. כדי לכתוב באמת חוות דעת על כלי מסויים, צריך לחיות אתו, לדעת מה הוא יכול ומה לא, להבין מה התנאים האופטימליים לרכב עליו, לדעת להמנע מהמגרעות שלו ולנצל את הדברים הטובים וכו'. אין לך ולא יכול להיות לך הניסיון הנדרש.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    בעיה אני מרגיש ירדה בכוח כי ירדתי מ-140 כ"ס ל-120, זה נשמע מצחיק אבל זה ממש ככה.

    המזל שאצלי זו מכונה שנבנית כרגע לצורך מאד ברור, כל מה שנעשה נעשה מתוך מחשבה לתכלית.
    עכשיו, באופנוע חדש, אני יכול להרשות לעצמי השקעה בצרכים מסביב, מזוודות לטעמי וצרכיי, שקע כוח
    כפול, פנסי עזר חזקים, כשבתכנון גם עלייה וכיוון של המחשב לתוצאות מיטביות ואולי גם אגזוז משחרר.

    אני עושה את זה כי ברור לי שהכלי נשאר אצלי לפחות כמה שנים טובות, ולא יהיו בעיות מיותרות ולכן
    התקציב הולך לשיפור ולא לתנועה.

    עכשיו אם נקנה אופנוע משומש בתקציב דל, אז פלוס מחיר העלות הראשונית יש לך מחיר של יישור קו,
    התאמה אישית, קופה קטנה להפתעות. מה שאומר שיותר מחצי ערך האופנוע היא השקעה בנעלם.

    להמחיש קצת: קנית אופנוע ב-10000 ש"ח שזה סכום גבוה להימור אבל אין ביררה, השקעת עוד 4000
    על יישור קו שמת בקופה 1000 ש"ח להפתעות. זאת אומרת שהיית צריך לעמוד בפיתוי של קניית אופנוע
    ב-15000 שגם הוא נעלם גדול.

    בקיצור ככל שאתה מדרדר בשנתון ובק"מ הבעיות הופכות ליקרות יותר, כך שבפועל למרות הקנייה הזולה
    אתה עדיין משלם על נבלה מעל מחיר המחירון מתוך תיקווה שהיא תמלא את משאלות לבך.

    לפעמים זה מצליח, הרבה מדי פעמים לא.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

אשכולות דומים

  1. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 20-12-2017, 19:37
  2. וריאטור מלוסי לקטנוע j300. כדאי או לא כדאי?
    על ידי guyg בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 31-01-2016, 14:48
  3. כניסה לעולם האופנועים. הונדה Crf250
    על ידי Guy518 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 16-01-2016, 00:59
  4. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 05-12-2015, 21:52

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO