ברשותי אופנוע 125 סמ"ק 4 שנים. אני בוחן רכישת אופנוע חדש עם נפח מנוע גדול יותר (500 סמ"ק / 47 כ"ס) לצורך נסיעות מחוץ לעיר.
בשל עלויות ביטוח הגבוהים אני מוצא שהעניין לא כלכלי להחזיק שני אופנועים.
מה עושים? יש רעיונות?
ברשותי אופנוע 125 סמ"ק 4 שנים. אני בוחן רכישת אופנוע חדש עם נפח מנוע גדול יותר (500 סמ"ק / 47 כ"ס) לצורך נסיעות מחוץ לעיר.
בשל עלויות ביטוח הגבוהים אני מוצא שהעניין לא כלכלי להחזיק שני אופנועים.
מה עושים? יש רעיונות?
באופן תיאורטי מי שמחזיק שני אופנועים עם ביטוח חובה לנהג יחיד, זכאי ל20% הנחה בכל אחד מהביטוחים.
מחזיקים אופנוע אחד שפרקטי גם לעיר וגם מחוצה לה כמו שאתה מתכנן לקנות.
Tracer 900
פעם החזקתי שני אופנועים כאשר אחד שימש לנסיעות קצרות בעיר ולשטח, ואופנוע לנסיעות ארוכות.
כל עוד יכלתי להרשות לעצמי את זה זה היה מאוד כיף.
עכשיו כששמרתי רק אחד אני יודע שיכלתי לחיות עם אחד.
כלכלית, לאדם הממוצע, הכי משתלם להחזיק אופנוע אחד בנפח בינוני (250-700).
בפועל - השונות האישית גדולה מאוד וההבדלים יכולים להיות אסטרונומיים, הרבה מעבר להפרשים בעלות הביטוח בין אופנוע אחד לשניים.
אופנוע, בגדול, הוא לא עניין "כלכלי".
אני מצאתי, שאם שני הכלים שונים זה מזה באופן קיצוני, הדבר יכול להיות משתלם באיזשהו אופן. הכל בתנאי שלא מחשבים את עלות הקנייה של האופנועים, רק את הביטוחים והאחזקה השוטפת במצטבר לאורך שנה שלמה.
למשל, למי שגר ועובד באיזור עירוני או בפרברים של עיר במרכז (דוגמה) ואחד מהכלים הוא אופנוע סופר-ספורט קרבי, יותר הגיוני להחזיק במקביל אליו קטנוע 125 פשוט. בצורה כזו, הוא משתמש בקטנוע ביומיום וחוסך את בלאי הצמיגים היקרים והספורטיביים מאופנוע הספורט (וכך גם את גלגלי השיניים והשרשרת, הקלאץ', הדלק ואת הטיפולים השוטפים שבאופן טבעי, יקרים יותר באופנועי הספורט). בסוף השבוע הוא יוצא לרכיבה על האופנוע הספורטיבי, ונהנה מרכיבי הקצה שהוא יכול להתקין על האופנוע (למשל - לשים צמיגים הכי דביקים שיש מבלי לחשוב על אורך חיים שלהם).
באותה מידה, יכול השיקול המתואר לעיל להתאים לאופנוע שטח מקצועי+קטנוע 125 פשוט, או אופנוע תיור גדול וכבד+קטנוע 125.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
החזקתי 125 דו"פ (שטח) וליטר שנתיים יחד.
1. הביטוחים זו מכה רצינית למרות 20% הנחה על האופנוע השני.
2. 125 די יקר לאחזקה ביחס לליטר. מיגונים, טיפולים כל 20 שעות ונפילות בשטח.
3. הצמיגים של ה 125 די זולים ביחס לליטר אבל כשזה מגיע יחד זה די יקר
חוץ מזה, כיף גדול
גם ככה אין ברירה לפעמים. אני בתור הורה יחיד נאלץ להחזיק רכב (כי יש ילדים) ומכיוון שאני חולה אופנועים אז מחזיק גם אופנוע. לא פשוט בכלל כלכלית..
אני עכשיו עם קטנוע 250 ודו"פ 125
אני בטוח שיותר זול להחזיק MT09 או 600 ספורטיבי.. וכנראה זה מה שיקרה.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
מדינת ישראל יוצאת באקסיומה שהאזרח יכול לרכוב על 2 כלים במקביל.
ולכן חייב ביטוח לכל כלי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הדבר הכי הכי משתלם אבל קצת מבאס - זה להחזיק אופנוע כבד וקטנוע 50 לסידורים.
המבאס זה - כי זה 50 סמ"ק.
על הצד המגניב יותר:
ביטוח ללא השתתפות עצמית לכבד ~5100, עם השתתפות עצמית ל50 ~1600.
20% על 5100 = 1020, 20% על 1600 = 320. 320+1020 = 1340. 1600-1340 = 260.
כמעט חינם.