אפשר להכניס את האשכול בתור תגובה לכתבה על מספר ההרוגים, לא ראיתי שנפתח...
אני יודע שכמעט בלתי אפשרי לעשות את ההשואה הזאת, אבל מעניין אותי האם אפשר לבחון, מבין כמות ההרוגים והפצועים על דו גלגלי, כמה עשו קורס רכיבה מתקדמת? האם יש סטטיסטיקה שאומרת שהקורס מוריד משמעותית את הסיכוי לחוות תאונה?
מן הסתם לא כל התאונות הן באשמת הרוכב, ואני לא בא לחפש אשמים. ואני לגמרי בעד לעבור קורס רכיבה!
אפשר להכניס את האשכול בתור תגובה לכתבה על מספר ההרוגים, לא ראיתי שנפתח...
הכל בסדר, שיישאר ככה. זה שווה דיון משל עצמו.
אין נתונים כאלה כי אף אחד לא בדק אותם, אבל להערכתי רוכבים מודעים שעברו (בין היתר) הכשרות רכיבה, מעורבים פחות בתאונות דרכים וביחס ישר יש פחות הרוגים מהם. לא בטוח שזה נובע ישירות מקורסי הרכיבה (בהחלט ייתכן שכן, אבל זה לא חד משמעי), אלא בעיקר בגלל הגישה, וכמובן המודעות.
התחושה שלי שיש יותר רוכבים שעוברים הדרכות רכיבה ועדיין יש עליה דרמטית בנפגעים
קורסי הרכיבה הבסיסיים (1+2) שאני מכיר (ולקחתי) מלמדים בעיקר טכניקה ופחות אסטרטגיה, ואם אסטרטגיה אז בעיקר בנושא פניות ומעבר מכשולים. קורסים אלה (לפחות מה שאני עברתי) אינם כוללים אסטרטגיה ברכיבה עירונית ובעיקר בחציית צמתים, שבהם, לפי הבנתי, יש כמות נפגעים גדולה יחסית של רוכבים.
כיוון שהקורסים מתמקדים בטכניקה (וזה בסדר גמור) ומעבר צומת זה לא טכניקה אלא אסטרטגיה נטו, אז תרומת הקורסים לכלל ההיבטים המסכנים את הרוכב הינה מוגבלת.
לכן לדעתי אין להסתפק בקורסים, אלא להשלים את כלל התמונה, בין השאר ע"י קריאת ספרות רלוונטית. יש מגוון גדול באנגלית, בעברית ממליץ מאוד על הספר "רכיבה נכונה" של נחום לב וגידי פרדר, לדעתי ספר חובה לכל רוכב.
ועוד הערה קטנה: גם אם יימצא קשר (הפוך) בין השתתפות בקורסים לשיעור מעורבות בתאונות, יכול להיות שהסיבה שלו שונה - אנשים שיש להם מודעות ואחריות כדי לעבור קורס יש להם גם מודעות גבוהה יותר לסיכונים ברכיבה, הם זהירים יותר מטבעם, ולכן מעורבותם בתאונות קטנה יותר...
אולי לאנשים יש יותר ביטחון אחרי קורסי רכיבה וזה מה שגורם ליותר תאונות?
זה כמו לרכב בלי שום מיגון רק עם קסדה, רוב הרוכבים ירכבו בזהירות יתרה אבל שים עליהם חליפת רובוטריק והולנטינו יוצא מהם
היה נחמד אם היו נתונים שמפרטים גם את הכלי שעליו נעשתה התאונה.
אני מכיר כמה שעברו רכיבה מקצועית ועדיין נפלו בסיבובים בכביש.
לעומת זאת אני מכיר כאלו שלא עברו רכיבה מתקדמת ונהג עשה פרסה (מחניה) באמצע הרחוב והוריד אותם.
על הכביש בישראל יש המון מזל וטיפשות השילוב של השניים לא מטיב עם נהגי הדו גלגלי.
לדעתי (האישית בלבד) אין קשר בין רכיבה מתקדמת לאחוז התאונות על הכביש.
יש לציין ש:
1. ניסיון נוסף תמיד עוזר בחיים.
2 כל נפילה עם אופנוע נחשבת תאונה בידי המשטרה וגורמי האכיפה.
Sent from my MI 5X using Tapatalk
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
רוב התאונות הקטלניות הן בעיר או בצמתים בעיר או בבינעירוני, אבל עדיין יש גם מקרים של הרוגים בכביש פתוח ביומיום ובסופ"ש, לא חושב שאפשר גם להפריד בין קטנועים ואופנועים כי יש מהכל, כן יש סיכון לקבוצת הגיל מתחת ל 30-הרוכבים הצעירים.
אני מסכים עם אביעד שרוכבים שעברו קורסים משתייכים לקבוצה יותר רצינית ומודעת של רוכבים וכך גם הגישה שלהם בהתאם, כלומר פחות מסכנים את עצמם ונכנסים למצבים שעלולים להביא לתאונה.
למרות הכל, בסוף ידוע שגם הרוכב הכי מיומן וזהיר לא חסין ולא חסרות דוגמאות.
Tracer 900
כמה עובדות שיעזרו לנו להתבלבל עוד:
* בשנת 2017 עלו לכבישי ישראל 300000 (שלוש מאות אלף) מכוניות חדשות. התשתית בתוך הערים לא השתנתה בהרבה.
* מעגל משתמשי הרכב בישראל גדל בעשורים האחרונים בקצב מסחרר, אופן לימוד הנהיגה לא השתנה.
* הישראלי הוא לוחם, מורד, ולא נשמע לסמכות. הוא גם הנהג הישראלי.
* בישראל אין תרבות בכלל ותרבות נהיגה בפרט.
* אופן לימוד רכיבה על אופנוע בארץ מזעזעת, והבורות בקרב הרוכבים רבה מאד.
* קורסים לרכיבה על אופנוע הם פרטיים ואינם מפוקחים כך שבפועל כמעט כל אחד יכול
להתהדר בתואר מדריך רכיבה. אין שום חוק או תקנה שמסדירים את התחום. בדיוק כמו
בתחומים אחרים בתחום ה-"אופנוענות" בארץ מי בדק אי פעם את תעודת המכונאי שלו?
אין באמירה זו לפגוע חו"ח במדריכי הרכיבה המוכשרים והטובים שקמו כאן מתוך צורך אמתי.
אלה ציון עובדה בלבד! יש מדרכים שעברו הסמכה בחו"ל או הכשרת מורה נהיגה.
* אין אכיפה משמעותית ונכונה של עבירות התנועה בישראל.
* אין מידע נכון ואמתי המנותח סטטיסטי היכול להצביע על מגמה כזו ואחרת 61 הרוגים בשנה לא מספקים
לשכנע את הממשלה לשלוח יד לכיס.
* שוק הדו"ג מעוות ומבולבל בגלל אינטרסים כלכליים ללא התייחסות אמתית לצרכיי הרוכבים.
רוכבים נהרגים בישראל סתם, ודווקא אלה שצרכים לעשות מעשה נרדמים בשמירה.
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 02-01-2018 בשעה 08:17.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אם מסתכלים על מה שקורה בכבישים וברמת המנוע, הרי התשובה (לדעתי) די ברורה. על (כמעט) אותו אורך של כבישים יש יותר דו-גלגליים (ראו נתוני מכירות) והרבה יותר מכוניות.
יותר חסרי ניסיון על דו גלגליים שעלו כדי לפתור בעיה (לא מאהבת האופנוענות) אומר יותר תאונות.
יותר צפיפות בכבישים - סטטיסטית סיכוי טוב יותר לפגישה בין 2.
בגלל הפקקים, רמת העצבים של נהגי המכוניות עולה, הסבלנות קטנה וכך גם המודעות למה שלידך.
התחושה בקרב הנהגים שלשחק עם הסלולרי בזמן נהיגה זה בסדר למרות שאסור בחוק.
עד שלא תרד הצפיפות בכבישים ואנשים יפסיקו לשחק בסלולרי תוך כדי נהיגה כמות התאונות לא תקטן.
עריכה: רק עכשיו ראיתי את מה שהשושנים כתב. חותם בשתי ידיים.