עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 26

אשכול: הקשר בין קורס רכיבה מתקדמת, למספר ההרוגים על דו גלגלי

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    60

    הקשר בין קורס רכיבה מתקדמת, למספר ההרוגים על דו גלגלי

    אני יודע שכמעט בלתי אפשרי לעשות את ההשואה הזאת, אבל מעניין אותי האם אפשר לבחון, מבין כמות ההרוגים והפצועים על דו גלגלי, כמה עשו קורס רכיבה מתקדמת? האם יש סטטיסטיקה שאומרת שהקורס מוריד משמעותית את הסיכוי לחוות תאונה?
    מן הסתם לא כל התאונות הן באשמת הרוכב, ואני לא בא לחפש אשמים. ואני לגמרי בעד לעבור קורס רכיבה!

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    60
    אפשר להכניס את האשכול בתור תגובה לכתבה על מספר ההרוגים, לא ראיתי שנפתח...

  3. #3
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,340
    הכל בסדר, שיישאר ככה. זה שווה דיון משל עצמו.

    אין נתונים כאלה כי אף אחד לא בדק אותם, אבל להערכתי רוכבים מודעים שעברו (בין היתר) הכשרות רכיבה, מעורבים פחות בתאונות דרכים וביחס ישר יש פחות הרוגים מהם. לא בטוח שזה נובע ישירות מקורסי הרכיבה (בהחלט ייתכן שכן, אבל זה לא חד משמעי), אלא בעיקר בגלל הגישה, וכמובן המודעות.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    התחושה שלי שיש יותר רוכבים שעוברים הדרכות רכיבה ועדיין יש עליה דרמטית בנפגעים

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ami צפיה בהודעה
    התחושה שלי שיש יותר רוכבים שעוברים הדרכות רכיבה ועדיין יש עליה דרמטית בנפגעים
    במקביל יש גם עליה בכמות הדו''ג על הכביש.
    לעניין הפוסט, זאת בהחלט שאלה מעניינת, ולמרות זאת קשה לי להאמין שיש איכשהו לאסוף מידע לגבי זה.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    141
    קורסי הרכיבה הבסיסיים (1+2) שאני מכיר (ולקחתי) מלמדים בעיקר טכניקה ופחות אסטרטגיה, ואם אסטרטגיה אז בעיקר בנושא פניות ומעבר מכשולים. קורסים אלה (לפחות מה שאני עברתי) אינם כוללים אסטרטגיה ברכיבה עירונית ובעיקר בחציית צמתים, שבהם, לפי הבנתי, יש כמות נפגעים גדולה יחסית של רוכבים.
    כיוון שהקורסים מתמקדים בטכניקה (וזה בסדר גמור) ומעבר צומת זה לא טכניקה אלא אסטרטגיה נטו, אז תרומת הקורסים לכלל ההיבטים המסכנים את הרוכב הינה מוגבלת.
    לכן לדעתי אין להסתפק בקורסים, אלא להשלים את כלל התמונה, בין השאר ע"י קריאת ספרות רלוונטית. יש מגוון גדול באנגלית, בעברית ממליץ מאוד על הספר "רכיבה נכונה" של נחום לב וגידי פרדר, לדעתי ספר חובה לכל רוכב.
    ועוד הערה קטנה: גם אם יימצא קשר (הפוך) בין השתתפות בקורסים לשיעור מעורבות בתאונות, יכול להיות שהסיבה שלו שונה - אנשים שיש להם מודעות ואחריות כדי לעבור קורס יש להם גם מודעות גבוהה יותר לסיכונים ברכיבה, הם זהירים יותר מטבעם, ולכן מעורבותם בתאונות קטנה יותר...

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    אולי לאנשים יש יותר ביטחון אחרי קורסי רכיבה וזה מה שגורם ליותר תאונות?
    זה כמו לרכב בלי שום מיגון רק עם קסדה, רוב הרוכבים ירכבו בזהירות יתרה אבל שים עליהם חליפת רובוטריק והולנטינו יוצא מהם

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    היה נחמד אם היו נתונים שמפרטים גם את הכלי שעליו נעשתה התאונה.

  9. #9
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אולי לאנשים יש יותר ביטחון אחרי קורסי רכיבה וזה מה שגורם ליותר תאונות?
    זה כמו לרכב בלי שום מיגון רק עם קסדה, רוב הרוכבים ירכבו בזהירות יתרה אבל שים עליהם חליפת רובוטריק והולנטינו יוצא מהם
    דעתי כדעתך.

    עדיין חשיבות ההדרכה היא גדולה מאוד לדעתי ואין לוותר עלייה.
    מנהל מכירות ב-ד.ל.ב מוטוספורט (KTM & peugeot)
    שוקן 16 תל אביב

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    הכל בסדר, שיישאר ככה. זה שווה דיון משל עצמו.

    אין נתונים כאלה כי אף אחד לא בדק אותם, אבל להערכתי רוכבים מודעים שעברו (בין היתר) הכשרות רכיבה, מעורבים פחות בתאונות דרכים וביחס ישר יש פחות הרוגים מהם. לא בטוח שזה נובע ישירות מקורסי הרכיבה (בהחלט ייתכן שכן, אבל זה לא חד משמעי), אלא בעיקר בגלל הגישה, וכמובן המודעות.
    אני מכיר כמה שעברו רכיבה מקצועית ועדיין נפלו בסיבובים בכביש.
    לעומת זאת אני מכיר כאלו שלא עברו רכיבה מתקדמת ונהג עשה פרסה (מחניה) באמצע הרחוב והוריד אותם.

    על הכביש בישראל יש המון מזל וטיפשות השילוב של השניים לא מטיב עם נהגי הדו גלגלי.

    לדעתי (האישית בלבד) אין קשר בין רכיבה מתקדמת לאחוז התאונות על הכביש.
    יש לציין ש:
    1. ניסיון נוסף תמיד עוזר בחיים.
    2 כל נפילה עם אופנוע נחשבת תאונה בידי המשטרה וגורמי האכיפה.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  11. #11
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    אולי לאנשים יש יותר ביטחון אחרי קורסי רכיבה וזה מה שגורם ליותר תאונות?
    זה כמו לרכב בלי שום מיגון רק עם קסדה, רוב הרוכבים ירכבו בזהירות יתרה אבל שים עליהם חליפת רובוטריק והולנטינו יוצא מהם
    בול! עודף ביטחון עצמי.

    Sent from my T5 using Tapatalk

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של כRובי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    על הגז
    הודעות
    851
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    אני מכיר כמה שעברו רכיבה מקצועית ועדיין נפלו בסיבובים בכביש.
    לעומת זאת אני מכיר כאלו שלא עברו רכיבה מתקדמת ונהג עשה פרסה (מחניה) באמצע הרחוב והוריד אותם.

    על הכביש בישראל יש המון מזל וטיפשות השילוב של השניים לא מטיב עם נהגי הדו גלגלי.

    לדעתי (האישית בלבד) אין קשר בין רכיבה מתקדמת לאחוז התאונות על הכביש.
    יש לציין ש:
    1. ניסיון נוסף תמיד עוזר בחיים.
    2 כל נפילה עם אופנוע נחשבת תאונה בידי המשטרה וגורמי האכיפה.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk
    אם הייתה עלייה בכמות התאונות העצמיות שקורות בכבישים מפותלים בסופי שבוע, הייתי אומר שאולי אתה צודק. אבל תחושת הבטן שלי ממעקב אישי אחרי העניין היא שונה. נראה שעדיין רוב התאונות שכללו הרוגים השנה, היו עם מעורבות של רכב אחר והתרחשו באיזורים תנועה עמוסים יחסית.
    בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
    אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).

    הכרובלוג
    יום מסלול - המדריך המלא

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ציטוט נכתב במקור על ידי כRובי צפיה בהודעה
    אם הייתה עלייה בכמות התאונות העצמיות שקורות בכבישים מפותלים בסופי שבוע, הייתי אומר שאולי אתה צודק. אבל תחושת הבטן שלי ממעקב אישי אחרי העניין היא שונה. נראה שעדיין רוב התאונות שכללו הרוגים השנה, היו עם מעורבות של רכב אחר והתרחשו באיזורים תנועה עמוסים יחסית.
    רוב התאונות הקטלניות הן בעיר או בצמתים בעיר או בבינעירוני, אבל עדיין יש גם מקרים של הרוגים בכביש פתוח ביומיום ובסופ"ש, לא חושב שאפשר גם להפריד בין קטנועים ואופנועים כי יש מהכל, כן יש סיכון לקבוצת הגיל מתחת ל 30-הרוכבים הצעירים.
    אני מסכים עם אביעד שרוכבים שעברו קורסים משתייכים לקבוצה יותר רצינית ומודעת של רוכבים וכך גם הגישה שלהם בהתאם, כלומר פחות מסכנים את עצמם ונכנסים למצבים שעלולים להביא לתאונה.
    למרות הכל, בסוף ידוע שגם הרוכב הכי מיומן וזהיר לא חסין ולא חסרות דוגמאות.
    Tracer 900

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    כמה עובדות שיעזרו לנו להתבלבל עוד:

    * בשנת 2017 עלו לכבישי ישראל 300000 (שלוש מאות אלף) מכוניות חדשות. התשתית בתוך הערים לא השתנתה בהרבה.

    * מעגל משתמשי הרכב בישראל גדל בעשורים האחרונים בקצב מסחרר, אופן לימוד הנהיגה לא השתנה.

    * הישראלי הוא לוחם, מורד, ולא נשמע לסמכות. הוא גם הנהג הישראלי.

    * בישראל אין תרבות בכלל ותרבות נהיגה בפרט.

    * אופן לימוד רכיבה על אופנוע בארץ מזעזעת, והבורות בקרב הרוכבים רבה מאד.

    * קורסים לרכיבה על אופנוע הם פרטיים ואינם מפוקחים כך שבפועל כמעט כל אחד יכול
    להתהדר בתואר מדריך רכיבה. אין שום חוק או תקנה שמסדירים את התחום. בדיוק כמו
    בתחומים אחרים בתחום ה-"אופנוענות" בארץ מי בדק אי פעם את תעודת המכונאי שלו?

    אין באמירה זו לפגוע חו"ח במדריכי הרכיבה המוכשרים והטובים שקמו כאן מתוך צורך אמתי.
    אלה ציון עובדה בלבד! יש מדרכים שעברו הסמכה בחו"ל או הכשרת מורה נהיגה.


    * אין אכיפה משמעותית ונכונה של עבירות התנועה בישראל.

    * אין מידע נכון ואמתי המנותח סטטיסטי היכול להצביע על מגמה כזו ואחרת 61 הרוגים בשנה לא מספקים
    לשכנע את הממשלה לשלוח יד לכיס.

    * שוק הדו"ג מעוות ומבולבל בגלל אינטרסים כלכליים ללא התייחסות אמתית לצרכיי הרוכבים.


    רוכבים נהרגים בישראל סתם, ודווקא אלה שצרכים לעשות מעשה נרדמים בשמירה.
    נערך לאחרונה על ידי השושנים; 02-01-2018 בשעה 08:17.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    אם מסתכלים על מה שקורה בכבישים וברמת המנוע, הרי התשובה (לדעתי) די ברורה. על (כמעט) אותו אורך של כבישים יש יותר דו-גלגליים (ראו נתוני מכירות) והרבה יותר מכוניות.
    יותר חסרי ניסיון על דו גלגליים שעלו כדי לפתור בעיה (לא מאהבת האופנוענות) אומר יותר תאונות.
    יותר צפיפות בכבישים - סטטיסטית סיכוי טוב יותר לפגישה בין 2.
    בגלל הפקקים, רמת העצבים של נהגי המכוניות עולה, הסבלנות קטנה וכך גם המודעות למה שלידך.
    התחושה בקרב הנהגים שלשחק עם הסלולרי בזמן נהיגה זה בסדר למרות שאסור בחוק.

    עד שלא תרד הצפיפות בכבישים ואנשים יפסיקו לשחק בסלולרי תוך כדי נהיגה כמות התאונות לא תקטן.

    עריכה: רק עכשיו ראיתי את מה שהשושנים כתב. חותם בשתי ידיים.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 25
    הודעה אחרונה: 12-06-2019, 06:17
  2. תגובות: 61
    הודעה אחרונה: 28-11-2017, 07:53
  3. מה עדיף - דו-גלגלי או תלת-גלגלי?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 09-01-2017, 08:04
  4. שוק הדו גלגלי תקוע או שזה רק אני???
    על ידי Sv650s בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-04-2016, 22:11
  5. דו-גלגלי בנת"צ - כן או לא?
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 30-08-2015, 14:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO