האמת שאולי כדאי שתזכיר.
אם לא אתה תנציח את ההתנהגות הזאת בפעם הבאה עם הלקוח הבא.
אזהרה, זה יצא הרבה יותר ארוך ממה שציפיתי.
היום בצהריים. יורד לאופנוע לצאת למשימה קצרה. עולה. מתניע. מתחיל תנועה, משהו לא מנגן, שוב פנצ'ר. שני בחודש האחרון.
עוצר, מוציא את הפאסט בבטחון, מתחיל למלא, בוחן את הגלגל, אופס, אמצע הצמיג, חתיכה רחבה יחסית, תקועה עמוק. אבל מחזיק, יש לחץ טוב, בורח אוויר לאט.
עובר לידי בחור עם חולצת מוסך אופנועים, אומר לי אל תשבור את הראש, יש כאן מטר מוסך. יטפלו בך.
הייתי שם בעבר, בתיקון של פנצ'ר לאופנוע הקודם, אז אמרו שלא ניתן לתקן (2 ברגים באותו רבע של צמיג) נתנו הצעת מחיר להחלפה, ויתרתי.
ניתן להם הזדמנות נוספת, לא זכורה לי חוויה רעה משם, עכשיו סך הכול פנצ'ר. כמה שטעיתי, ההיסטוריה חוזרת על עצמה.
העובד (שפגשתי בדרך) מעלה על הליפט, מפרק במיומנות והולך לאתר את הנזק., בזמן הזה מגיע הבעלים.
אני בחוץ עם אחד העובדים, יוצא אלי הבעלים, "אתה הבעלים של ההונדה ?", אני עונה אני מבין שאתה נביא הזעם ?
שוב, לא ניתן לתקן, הפעם, הטענה כי החריץ הוא 6 מ"מ, "אסור לנו" לתקן. אוקיי אני אומר, 18K על הצמיגים, לא יכול לומר שלא התחלתי להפנים את ההוצאה על החלפת סט.
שואל לדעתם, ממליצים על Angel ST ב 2000 ש"ח. שואל האם זו סט אופטימלי ? לא עדיף את דגם ה GT, עונים.
כמה עולה ?
הסט השני עולה קצת יותר, 2500 ש"ח.
עד פה הכול מתנהל באדיבות וחיוך.
אוקיי, אני אומר, תרשה לי לעשות בדיקת מחיר קצרה, הוטפיסטון עולה במחיר הזוי של 1600 ש"ח. הוא לידי, מראה לו.
הוא נע בחוסר נוחות, מסכם, במחיר הזה אני לא יכול למכור !. מסתובב ופונה ללקוח אחר.
אני אחריו, אוקיי, אבל 900 ש"ח הפרש על התקנה ואיזון ? לא קצת הרבה, לך לקראתי.
מלמל משהו, לא מבין את הכול, מבין משהו על גרירה. אני עונה יש לי ביטוח גרירה ויש לי נגרר משל עצמי.
נופל לי האסימון, הוא מניח שאני שבוי, בלי אופציות.
אוקיי, אני עונה שאני מעדיף לשקול את הנושא, אני עובד 100 מטר מכאן, אחנה שם את האופנוע, אעשה בדיקה ואקבל החלטות.
נא לקפל ולמלא אוויר שאגיע עד החנייה. "אין בעיה", אני נענה.
הנחמדות נעלמה, הסבלנות והחיוך התפוגגו, אני עכשיו אויב המדינה.
שואל בנימוס, "מה אני חייב ?" הוא הולך למחשב, מקליד משהו, אומר למזכירה, את זה, הולך ללקוח/חבר מכר אחר.
ממתין למזכירה, היא מבקשת סך של 116 ש"ח. אני שואל בגין מה ? "אתה תראה את הפירוט בחשבונית"
45 דקות עבודה חיוב, פירוק גלגל והחזרתו. (הצמיג לא פורק). משלם ויוצא לקבל את האופנוע.
בחוץ האופנוע עומד, על הג'נט. גלמוד.
אני פונה לבעלים, אומר אני צריך לנסוע 100 מטר, כבר חייבת בתיקון, למה לא תיקנת מבפנים שיחזיק את האוויר. "אסור לי", אסור לי אפילו לתת לך לצאת מכאן.
אוקי אני אומר, אני יוצא מכאן, תמלא אוויר ואסע.
העובד עונה (אותו עובד שפגשתי בדרך) , כבר מילאתי לפני שניה, הוצאתי את הזכוכית ויש חור רחב, האוויר בורח.
אני שואל איך אתה עוזר לי לנסוע 100 מטר לחניית עבודה שאוכל לחנות את האופנוע שם עד שאקבל החלטה ?
העובד חוזר, עם לחץ אוויר למלא אוויר, עם מברגת מקיטה, ובורג איסכורית 3-4 ס"מ עם ראש מוגן מים.
לפני שאני מספיק להבין, הבורג מוברג האוויר נלחץ, ו "סע לשלום המפתחות בפנים"
אני שואל, אתה אמיתי ? לתקוע בורג איסכורית מותר אבל לתקן מבפנים כמו שצריך אסור ? נדהם מהתשובה שכן !.
אני לצערי מסנן בכעס "חאפרים" כלפי העובד.
אני עולה על הכלי, לקוח אחר, מזהיר אותי בחרדה, תקוע לך "וואחד בורג" בגלגל.
אני עונה, "כן, ככה הם מתקנים פנצרים" ונוסע. הבורג יוצא אחרי 10 מטר, נוסע פלאט. האופנוע מתנדנד, מוריד מהירות ורגליים. ממשיך, לא מעניין.
אינני אוהב לפגוע בפרנסתו של אדם, לכן לא אזכיר את שם המוסך. לא זו מטרת האשכול.
אולי סתם פריקת תסכול, אולי יגיע אליו והוא גם יטרח לענות.
האמת שאולי כדאי שתזכיר.
אם לא אתה תנציח את ההתנהגות הזאת בפעם הבאה עם הלקוח הבא.
116 ש"ח על מה? פירוק והרכבה של הגלגל?
כדאי שתרשום את שם המוסך... כל עוד אתה עומד מאחורי הסיפור הזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מסכים עם אברי וקקטקוב, למרות שמטרת הפוסט לא היתה שיימינג, בפועל זה מה ש'מגיע' למקום שכזה. החל מההמלצה הראשונית לצמיג לא אידאלי, דרך שינוי היחס של הבעלים ברגע שהבין שלא יצליח למכור, עבור באי ההסכמה לתקן את הפנצ'ר ולבסוף ה'קומבינה' של הבורג. עסק כזה לא ראוי ללקוחות. וכל זה עם חיובעל עבודה כמובן.
אני עומד אחרי כל מילה. בגין התשלום קיימת חשבונית כחוק.
אני עדיין לא מרגיש בנוח לפגוע בפרנסתו, אבל אתה יכול לנחש מה אני מברך אותו שיעשה בכסף.
לא נעים להגיד אבל על הנייר, חוץ מהשטות עם הבורג איזכורית, המוסך נהג כפי שהיה אמור. להיפך, אסור היה לו לשחרר את האופנוע (לפי החוק).
עם כל הכבוד לתסכול ,אשמח לפחות שתשתף אפילו בפרטי את השם של המוסך.
תודה.
מובי זה לא קטנוע,מובי זה אל.
כמו שנאמר לפי החוק למוסך אסור היה לשחרר אותך אם זה מוצא חן בעיניך או לא. הם כן משחררים כי אתה לא באמת יכול להחזיק בכח אופנוע של בן אדם.
לעניין העלות והתיקון שלא בוצע - הכלי היה על ליפט 45 דק? פירקו והרכיבו גלגל? אתה מצפה שזה יהיה בחינם? שעת עבודה ממוצעת של מוסך היא 220 ש"ח, לקחו לך 100 + מע"מ (ועזוב שבזמן הזה "רק" פירקו והרכיבו גלגל).
לעניין התיקון שהוא סירב לתקן לך עם פטריה מבפנים - אם החור קרוב או נוגע בדופן הצמיג אסור לו לתקן. אם החור עובר קוטר מסויים גם אסור לו לתקן.
עכשיו אתה אומר לו סבבה אל תתקן רק תעשה פטריה זמנית שאגיע לעבודה 100 מטר מכאן, אבל אתה במילים אחרות מצפה שהוא יסכן את הרשיון שלו בשביל מישהו שהוא לא מכיר שאולי לא באמת יסע רק 100 מטר אלא ירכב על התיקון עד שיתפנצ'ר שוב/ יקרה משהו. בנוסף גם אם הוא מאמין לך שתרכב רק 100 מטר לעבודה לאט, הוא מסתכן בזה שגם בתוך ה100 מטר האלו אם קורה לך משהו הוא חשוף לתביעה ישירה ולסיכון גבוה מאוד של הרשיון שלו.
עניין בורג האיסכורית היה דיי הגדלת ראש לנסות לגרום לגלגל שלך להחזיק אויר עד העבודה, מאחר וגם את זה אסור לו לעשות.
בקיצור, הטענות הבירוקרטיות שלו רלוונטיות, היחס כמובן שלא.
דבר אחרון - מציע לך לעולם לא לקחת דוגמה מהוט-פיסטון על מחיר לכל מוצר שהוא. זה אתר קליקבייט אחד גדול ועסק ליצני, אין להם אף פעם שום דבר במלאי (בוודאי שלא צמיגים) ותמיד כשתתקשר יציעו לך משהו אחר במקום כי "אין במלאי" וזה גם המצב עם הצמיגים שראית ב900 ש"ח פחות. תעשה נסיון תתקשר ותבקש סט צמיגים כאלה במחיר הזה ותראה מה התשובות שתקבל.
אני חושב שעל עגלה או גרר מותר לקחת את האופנוע (מה שלא קרה במקרה הזה)
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אבוי למוסך מקצועי שלפרק ולהשיב גלגל אחורי לוקח לו 45 דקות.
הוא פשוט ניסה להעניש אותי.
כל משך הזמן שהייתי שם לא עלה על 30 דקות מרגע כניסה עד היציאה.
אני מסכים לגבי הוט פיסטון וציינתי שזה מחיר הזוי.
הצעת המחיר הכי יקרה שקיבלתי עד כה לסט הזה היא 2200 שח, יש גם בפחות.
כל מה שאמרת נכון, לא מאחל לאף אחד את החוויה הזו. מנסים לתפוס לך בב**** ומבקשים שתשרוק.
אם לדעתך בורג האיסכורית הוא הגדלת ראש, אז באמת קטונתי. פטרייה, תולעים או כל פתרון תקני הוא הגדלת ראש.
אבל כפי שאמרתי, מהרגע שביקשתי לחשוב על הנושא הפכתי לשקוף.
אפשר לדעת באיזה אופנוע מדובר?
לקח קצת זמן אבל החוק "המדובר" הוא: צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (מוסכים ומפעלים לכלי רכב) תש"ל 1970 סעיף 17 ב:
"נמצא במכלל בטיחותי ליקוי חמור המסכן את הבטיחות, יודיע על כך המנהל המקצועי לבעל הרכב, ואם סירב בעל הרכב לתקן כנדרש, יודיע על כך המנהל המקצועי לרשות הרישוי."
בנוסף, תקנה 27(סעיפים א,ב,ג) לתקנות התעבורה: (א) לא ינהג אדם רכב כשהרכב נמצא במצב העלול לסכן עוברי דרך.
(ב) לא ינהג אדם רכב אלא אם מבנהו של הרכב, ציודו, אבזריו, סימונו ונשיאת מטענו הם בהתאם להוראות הפקודה או תקנות אלה, לרבות תנאים בהיתר וברשיון.
(ג) לא ינהג אדם רכב כאשר הרכב במצב השולל מהנהג שליטה בו.
מחיפוש ברשת נאמר שאסור למוסך למנוע מבעל הרכב להוציא את הרכב אבל בהחלט חלה עליו חובת דיווח לרשות. בעבר יצא מצב דומה עם חבר והחתימו על טופס שהוא מודע לזה שהאופנוע עם ליקוי בטיחותי.
http://www.rechev.net/50683/CARCHECK472
http://avivlaw.co.il/%D7%A6%D7%95-%D...A%D7%99%D7%9D/
https://www.carsforum.co.il/vb/showt...%D7%99%D7%9D-)
זה בכל אופן מה שמצאתי, לא מצאתי כל התייחסות עדכנית בנושא.