הו, סוף כל סוף. עכשיו מדברים לעניין ולא בסטיגמות.
אתה כמעט צודק.
באלפא שלי אני כמעט לא מטפל לבד - אין לי מקום מסודר לעבוד על רכב, ומזמן אין לי כוח לשכב על הגב בחניה מתחת לאוטו.
אני מטפל אצל מיכאל אלפא בת"א - בחור עם ידי זהב, שמכיר את הרכבים האלה מא' עד ת'. כן, זה יקר (למרות שזה זול יותר מהמרכזי) - אבל אני יודע שאקבל עבודה ברמה הגבוהה ביותר, ובהגינות של 100%. זה שווה לי את הכסף.
נכון, החלקים יקרים מאוד - ברמה של מרצדס/ב.מ.וו, אני מאמין. אבל בשונה ממרצדס, הרכב נקנה במחיר של מאזדה 3 חבוטה מאותו שנתון. אז השקעתי בישור קו כמעט את מחיר הקניה, ויצאתי במחיר של מאזדה 3 2010.
לגבי פיאט, המצב קצת שונה.
הרכב לא מסובך במיוחד. יש לו את השטיקים שלו, את הבעיות שלו ואת הרגישויות שלו - פשוט צריך להכיר אותם. החלקים לא יקרים (ואם מדובר בפיאט ישנה - הם זולים בטירוף).
יש מוסכים שיודעים לטפל כמו שצריך בפיאט. זאת לא פיזיקה גרעינית. הבעיה היא, שבגלל שהרכבים האלה נתפסים כ"זולים" ו"מתפרקים", החל מגיל מסויים - רוב הבעלים מטפלים איפה שזול, ולא איפה שטוב, ומזניחים בעיות. אז מתחילה תגובת שרשרת, שמביאה את הרכב למצב של נבלה די מהר.
אם כבר, מפתיע אותי איך בארץ, בניגוד לכל העולם - יצא לסובארו שם של רכב אמין וזול לאחזקה.
בכל העולם צוחקים על בעלי סובארו בטענה שהם צריכים לבוא עם דיסק לשלדה כדי להחליף פלאגים או טיימינג.
בכל העולם אומרים, שמנועי הבוקסר הגדולים סובלים מהתחממות בצילינדרים האחוריים.
בכל העולם - סובארו זה רכב "למבינים בלבד", שצריך להיות מטופל במוסך "שמכיר את הדגם", אחרת תצא בנזק כבד.
המנגינה מוכרת?
בארץ דווקא - סובארו הפך שם נרדף ל"אמינות". וניסיוני האישי ממש לא מאשר את זה - יש בחבר'ה פורסטר 2006 ידנית, עם קילומטראז' כמעט זהה לאלפא שלי (שהיא מבציר 2007) - סביב ה-150 אלף ק"מ. על הנייר, הסובארו גם עברה חיים פחות קשים. עם זאת, בעיות זקנה ובעיות שיצרו מכונאים מוכשרים לא חסר בה, ואני לא יכול להגיד שהפתרון פשוט או זול במיוחד. המיתוס על "סובארו - דלק ולנסוע", ו "אלפא רומיאו - לא יוצאת מהמוסך" לא מתממש בינתיים. טפו, טפו, טפו. חמסה.
נ.ב. לגבי "רושם כללי לאלפא בארץ"...
לא מעניינת אותי דעה של בני מיעוטים שמטפלים אצל בן-דוד שלהם, ועושים ראש מנוע על הבלאטות בחצר. כנ"ל, לא מעניינת אותי דעה של ישראלים טיפוסיים שלא בודקים שמן ונוזל קירור בין טיפולים, כי זה אחריות של המוסך לדעתם - ואחרי זה, גם לא מתקנים בעיות, כי החלקים יקרים.
דעה של אנשים רציניים - בבקשה.
למנכ"ל שלי יש 159 סלספיד. קורא לה ת'אמא, לא מתלונן על אמינות.
לחבר טוב יש 2 אלפות ידניות - הוא על מיטו, אשתו על ג'ולייטה. שתיהן נקנו כמשומשות. אף בעיה בינתיים.
מיכאל אלפא נוהג ב-166 ידנית שנת 00', נדמה לי. אשתו על 156 2.5. ב-166 יש קרוב ל-300 אלף ק"מ, הוא טוען שעד חצי מיליון אין מה לגעת במנוע.



ציטוט ההודעה בתגובה
