בניגוד לרכב, באופנוע, הגיר והמנוע חולקים את אותו אגן מנוע. (וכמו שנכתב בשיר השירים: "אגן הסהר אל יחסר המזג").
באופנועים בחלקם הגדול ,המצמד טבול בשמן המנוע, דהיינו על שמן המנוע לספק סיכה מספקת לבוכנה ולטבעות הבוכנה , לגל הזיזים לגלגלי השיניים של תיבת ההילוכים הנמצאים באגן משותף, עם זאת לא לגרום להחלקת דסקיות המצמד אשר טבולות גם הן בשמן המנוע.
שמן מנוע סטנדרטי המשמש במנועי הבנזין מעניק תכונות סיכה טובות אשר יגרמו למצמדים טבולים להחליק.
לפיכך פותח התקן היפני אשר אליו מותאמים השמנים המיוצרים לאופנועים בעלי מצמדים הטבולים בשמן המנוע, תקן זה נקרא JASO . לתקן זה קימות ארבע דרגות.
להלן JASO MA JASO MA1 JASO MA2 JASO MB (קישור)
לגבי צמיגות, טווחים, תוספים ושאר ירקות, תוכל לקרוא פה למשל: שמן מנוע, מדריך באתר נזימה. יש עוד מאמרים רבים וטובים גם באנגלית שאפשר למצוא ע"י גיגול.