יש כתבה על זה. הרפלקטור של מנורות הלוגן בנוי לצורת הלהב של הלוגן ואופן יצירת האור, שהוא לא נקודתי אלא קו ארוך וצר שנראה בערך זהה מכל כיוון מסביב לציר האורך שלו. לעומת זאת, בנורת טורבו לד הלד לא נמצא במקום של הלהב כי המבנה של הלדים במרכז הוא גדול יותר, התאורה לא זהה מסביב לציר האורך כי יש שם יותר מלד אחד למיטב זכרוני וכל אחד מכוון לצד ספציפי, ונקודת התאורה של לד היא ממש לא חוט, אלא ריבוע - מה שלא ממקד את האור של המקור. אחרי שאתה מכפיל את ההבדלים האלה ביחס של בערך פי 500 - שזה בגסות מאוד (מהראש) היחס בין המרחק של הלהב מהרפלטור לבין הצד הרחוק של כתם התאורה על הכביש - תקבל צורת תאורה שממש לא דומה למה שהתכוון המשורר. והיא תהיה חלשה דווקא בקצוות, בגלל שהרפלקטור מתוכנן לאור מרוכז והאור בפועל יהיה מפוזר על שטח גדול יותר.
במובן הזה עדיף כבר קסנון - שם תא התאורה של הקסנון יכול להיות ממוקם במקום של הלהב וגודלו קטן יחסית, אם כי עדיין לא צר כמו הלהב.



ציטוט ההודעה בתגובה