ציטוט נכתב במקור על ידי לולה צפיה בהודעה
שלום,
ברשותי DR650 1996 - האופנוע ישב הרבה זמן, היום החלטתי להניע אותו.
היה קשה בהתחלה אבל הניע בסוף.
...
מה שקורה עכשיו זה שהוא עובד בטורים נמוכים בהילוך סרק אבל אם נותנים קצת גז הוא פשוט נחנק. (עוד יותר גז והוא ייכבה)
בדקתי זליגת אויר מחיבורי הקרבורטור ע"י תרסיס -ונמצא תקין.
לפי מה שאתה מתאר התערובת שמגיעה למנוע ענייה.

הכי קל זה קודם לבדוק אולי הדלק מהול. תרוקן קצת לתוך כוס שקופה ותראה אם נוצרות שתי שכבות נפרדות, או חילופי צבעים.
כמה זמן עמד האופנוע?
דלק שיושב הרבה זמן(כמה חודשים) בתוך האופנוע, לאט לאט מתפרק ונוצרים בו משקעים(בצבע שחור) והוא מסריח מריח שמזכיר נפטלין.
תבדוק צינורות דלק, ווקום, נשם שהם לא מכופפים, מחוררים, יבשים, סתומים.
תבדוק פילטר דלק במידה וקיים.
אתה אומר שהאופנוע מחזיק סרק, כלומר ברז דלק תקין, האם האופנוע נשאר דלוק גם אחרי כמה דקות?

תפתח את הפקק של מיכל הדלק ותבדוק אם יש ריח מוזר, אם כן אז צריך להחליף את הדלק ולנקות משקעים במידה ויש כדי שלא יעברו הלאה במערכת הדלק.
בקרבורטור יש מצב שהדיזה הראשית נסתמה מהמשקעים, או שהגומיות בקרבורטור התייבשו. אם אתה מתכוון לנקות את הקרבורטור תחליף גם את כל האורינגים היבשים והמעוותים, על הדרך תבדוק את הדיאפרגמה.

כל דבר נוסף שעולה לך בראש שיכול לגרום לאויר עודף להכנס, או מונע מהדלק להימהל באויר.
אם לא עזר כלום ויש לך אפשרות, אתה יכול לבדוק מרווח שסתומים. קומפרסיה(למרות שעובד בסרק, נחמד לדעת מה המצב עם זה).