שלום
במדריך כתוב לסובב את הקראנק נגד כיוון השעון עד שסימן T מתלכד עם בית הארכובה. השאלה איך מגיעים אל הקרנק ומאיזה כיוון מסתכלים עליו?
כמו כן כתוב מרווח של 0.12, אבל הדגם שמראים במדריך שונה מהדגם של הארץ, אז זה רלוונטי גם לארץ?
תודה
שלום
במדריך כתוב לסובב את הקראנק נגד כיוון השעון עד שסימן T מתלכד עם בית הארכובה. השאלה איך מגיעים אל הקרנק ומאיזה כיוון מסתכלים עליו?
כמו כן כתוב מרווח של 0.12, אבל הדגם שמראים במדריך שונה מהדגם של הארץ, אז זה רלוונטי גם לארץ?
תודה
יש שתי אפשרויות לסובב את הקראנק:
1- לפרק מכסה וריאטור ולסובב את הפולי הקדמי.
2 - מצד ימין יש מכסה פלסטיק, מתחתיו יש מניפה לבנה מפלסטיק, כעקרון אתה יכול לסובב בעזרת המניפה.
כדי לראות את הסימון של הטיימינג, בצד ימין מאחורי המניפה יושב המגנט ועליו הסימונים.
בנוסף, כדי לודא שים לב גם לסימונים על גלגל השיניים שעל גל הזיזים(קמשאפט)
לגבי המרווח, נשמע נכון אבל לא זוכר בודאות. אולי מישהו אחר יכול לעזור לך.
ֿ
כשאני חושב על זה... אם יש לך את הספר למה אתה לא משתמש בו? שם כתוב הכל לפי שלבים
ומה הכיוון סיבוב של המנוע אם אני מסובב את המניפה?
בספר זה לא כל-כך ברור.
בדקתי בספר, הם אומרים לסובב את גלגל התנופה נגד כיוון השעון (גלגל התנופה זה המגנט, יש לו שני תפקידים), המניפה יושבת על גלגל התנופה.
Screen Shot 2018-02-24 at 16.36.48.jpg
עשיתי היום את הכיוון.
סופרגגס צודק, באמת כתוב גלגל התנופה ולא הקראנק. אבל גלגל התנופה מסתובב עם כיוון השעון, אז מדוע נאמר לסובב נגד כיוון השעון?
כיוונתי ל-0.13 כי לא היה לי פילר של 0.12 ועכשיו השסתומים דופקים, יכול להיות שזאת טעות במידה? בספר של אג'יליטי כתוב שהמרווח הוא 0.04.
וסליחה על החפירה, אבל מה תפקיד הצינור מתכת שעובר מעל המכסה? זאת המשאבת דלק?
לא יודע לגבי אג׳יליטי, כל כלי והספר שלו.
לא נראה לי קריטי 0.13 במקום 0.12, אנחנו במדינה יחסית חמה והמתכת מתפשטת יותר. אם כיוונת נכון, הרעש אמור להעלם כשהמנוע יתחמם.
אבל זה קטנוע שלך, אם אתה דואג תכוון שוב עם פילר 0.12.
לגבי צינורית המתכת על מכסה השסתומים, היא קשורה למערכת בקרת פליטה וזיהום אויר. לא ידעתי את זה, קראתי בספר בפרק 19, דווקא מעניין.
לגבי כיוון סיבוב גלגל התנופה, מסכים איתך, זה מוזר שבספר כתוב לסובב אותו נגד כיוון השעון, ההגיון אומר שהוא אמור להסתובב לכוון שהמנוע מסתובב, אתה חייב לבדוק שהמנוע לא יצא מטיימינג לפני שאתה מניע אותו שוב, חבל סתם להרוס מנוע, הוא ישבר בשניה.
תודה.
לפני שכיוונתי המרווח היה בקושי 0.06.
עדכון: כיוונתי שוב והמנוע עובד שקט, אבל נראה לי שהטיימינג לא נכון, כי כשהקו על גלגל התנופה מתלכד עם הסמן, 2 החורים בגלג"ש של הקאמשפט לא מתלכדים עם הראש. נראה הבדל של שן אחת. אולי כשעשו ראש מנוע הרכיבו את השרשרת לא טוב. הקטנוע עושה ריח רע של דלק או גזים וחסר לו כח אז אולי זו הסיבה.
הגיוני שהמנוע בכלל עובד במצב כזה?
ואפשר לתקן את זה בלי לפרק את הראש?
תודה
לא צריך להוריד את הראש בשביל לכוון טיימינג. אם כבר כדי להוריד את הראש צריך קודם כל לפרק את הקמשפטים, ובשביל זה צריך לשחרר את השרשרת... תסתכל בספר, כל התשובות שם
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אפשר להוציא ולהלביש את השרשרת בלי לפרק את הקאמשפט? כי פירוק הקאמשפט דורש פתיחת הראש.