70 אלף ק"מ ל-CB500X זה הרבה.
לא כי זה הרבה אבסולוטית - אלא כי לא חסר בשוק כלים שמורים שנסעו חצי מזה.
גם אופנוע אמין ועמיד (וה-CB בהחלט יכול להיקרא כזה) צובר בלאי כתוצאה מנסועה, ודורש השקעה בהחלפת רכיבים מתבלים. בעיקר באופנועי תקציב כמו סדרת ה-500 של הונדה. רכבתי על CB500X עם 65 אלף ק"מ, וההבדל מאופנוע חדש היה מורגש.
סביר להניח, שאחרי הקניה תגלה:
1. בולם אחורי גמור. אולי לא נוזל, אבל עייף וגורם לנדנודים.
2. מיסבי היגוי/גלגלים עייפים.
3. כבלים עייפים, שסיכויי הקריעה שלהם גבוהים - כי מי לעזאזל טורח לשמן את כל הכבלים אחת לטיפול גדול?
4. דיסקים שחוקים - אלא אם הם הוחלפו לא מזמן.
בנוסף, יש עוד שיקול. זה לא סוד, שחלק גדול מבעלי הכלים מזניחים פעולות תחזוקה יקרות שנדרשות אחת לזמן רב. גם מוסכים רבים מוותרים על חלק מהפעולות הדרושות בטיפול גדול, כי "לא צריך", והלקוח יברח אם יצטרך לשלם על כל העבודות שכתובות בספר.
הנזק שנגרם כתוצאה מזה איטי, ומגיע בשלב די מתקדם של חיי האופנוע. אם תיפול על אופנוע שבו לא בוצע מעולם כיוונון שסתומים למשל, בקילומטראז' של 20-30 אלף לא סביר שהספיק להיגרם נזק. לעומת זאת, באופנוע עם 70 אלף ק"מ הסיכוי לנזק מצטבר כבר יותר גבוה. סביר להניח גם שתקבל אופנוע שבו מעולם לא הוחלף נוזל בלם, ולא הוחלף שמן בפרונט.
כשמדובר בכלי יחודי, שמצדיק יישור קו ארוך ויקר (במחירי מוסכים) - יש הצדקה להשקעה. אבל CB500X זה כמו יונדאי - השוק מוצף, יש המון כלים, כולל כאלה עם קילומטראז'ים נמוכים. אז לא שווה להוסיף עוד 5 אלף שקל, ולקבל עוד שנה - שנתיים של ראש שקט? וזה עוד לפני שמדברים על זה שאם תתחזק את האופנוע היטב - אז כשהוא יגיע ל-70 אלף ק"מ, סביר להניח שהוא ירגיש טוב בהרבה מרוב הכלים שנמכרים עם הקילומטראז' הזה היום בשוק.