תוצאות 1 עד 2 מ 2

אשכול: סיכום (כמעט) 3 שנים ו50 אק"מ על ZERO S

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    341

    סיכום (כמעט) 3 שנים ו50 אק"מ על ZERO S

    אחרי השרשור של רונן, היות וגם אני אוטוטו סוגר 3 שנים עם הZERO, רציתי להעלות סיכום של החוויה שלי.

    אז ככה -
    האופנוע, ZERO S מודל 2015, נקנה בסוף מאי 2015, חדש מהסוכנות, ללא תוספות.

    באותה תקופה רכבתי על מגוון אופנועים ישנים (דיוורז'ן שנת 96, ZZR שנת 98 וכיוצ"ב) ורציתי אופנוע חדש, אמין וחסכוני שיהיה הכלי תחבורה היום-יומי שלי לנסיעות לעבודה ולסידורים, כשבנוסף אליו אני מחזיק עוד אופנוע לטיולים ורכב.

    הקילומטראז' המתוכנן עמד על כ25 אק"מ לשנה לרכיבות שוטף בלבד, לא כולל טיולים (כ100 ק"מ ליום).
    בפועל, לאחר 3 שנים, אני עומד על 50 אק"מ - גם מכיוון שהפרזתי מעט בחישוב הקיומטראז' בפועל וגם מסיבות אישיות כאלה ואחרות שדרשו שימוש מוגבר ברכב במקום באופנוע (חברתי דאז גרה בצפון ורכיבות על אופנוע לא הסתדרו)

    חישוב של עלויות אחזקה הראה לי שביחס לדיוורז'ן ההפרש בעלויות אחזקה עומד על כ2000 שקלים לחודש לפי קילומטראז' של 25 אק"מ בשנה.
    ההפרש מול CBR250, לאותו קילומטראז' אגב, הראה הפרש של כ1200 שקלים בחודש.
    כל החישובים נעלו מבלי לכלול בלת"מים של תיקונים, אך כולל כל שאר הרכיבים - תחזוקה, מתכלים, ביטוח וכד'.

    הערה חשובה - אני מטפל בכל הכלים שלי לבד, כך שהחישוב עבור אדם שמטפל במוסך כנראה היה יוצא משתלם אפילו יותר. מצד שני, לא חישבתי עלויות זמן טיפולים ותיקונים - אני לא משלם עליו, אבל הוא בהחלט לא זניח, במיוחד עם אופנוע ישן יחסית.

    לגבי האופנוע -
    קניתי את גרסת הS הבסיסית עם 3 סוללות. לפי החישובים שלי זה היה מספיק לי לנסיעה הלוך/חזור לעבודה, עם טיפה ספייר. היות ויש לי אפשרות להטעין בעבודה, לא הייתה לי בעיה שההלוך/חזור יהיה גבולי, מה גם שתמיד אפשר להוריד קצת מהירות ולהגיע ליעד בלי להיות לחוץ.

    טווח הרכיבה המוצהר עמד על כ110 ק"מ במהירות 113 קמ"ש - די קרוב למציאות, אם כי מעט אופטימי - רוח נגדית, עליות/ירידות, הרכבה - כולם מקצרים את הטווח. וגם לרכב בכביש מהיר בארץ ב110 קמ"ש יכול להיות מעט מציק.

    האופנוע עשה רושם מצויין מהיום הראשון - קליל יחסית, היגוי מהיר, מתלים טובים, נוח לטווח הנסיעה שלו, סביר להרכבה - אחלה אופנוע בסך הכל, שממש לא מתנצל על היותו חשמלי ובהחלט עומד בסטנדרט של אופנוע ביניים ואף מעבר. למעט הצמיגים המבאסים שמגיעים עם הדגם הבסיסי (SPORT DEMON במקור, צמיג מיושן, קשיח ולא אוחז מדהים) - האופנוע בהחלט מהנה לרכיבה. התאוצות קלילות וממכרות, אמנם לא מטוס כמו הSR, אבל בהחלט מכובד ושימושי לאללא. על הדרך גם מלמד תפעול מצערת עדין וחלק - יש הרבה כוח זמין בכל שניה והצמיגים דרעק, במיוחד כשהם קרים - בחודשיים הראשונים הייתי מתחיל רכיבה במצב ECO עד שהתרגלתי.

    הנוחות של לפתוח סוויצ' וליסוע, בלי התעסקות, בדיקות, טיפולים וכל שאר הלוגיסטיקה של רכיבה שהייתי כ"כ רגיל אליה - פשוט ממכרת. לפני כן הייתי מבלה בממוצע חצי יום בשבוע בשכיבה מתחת לאופנוע או בהתעסקות כזו או אחרת - אין יותר, נגמר, ורק כשזה נגמר הבנתי כמה זה נוח וכמה זמן וטרחה זה חוסך.

    תחזוקה שוטפת - אין. פשוט פאקינג אין. טיפולים תקופתיים - רשמית יש, בפועל אין הכרח. עשיתי את הטיפול הראשון אחרי ההרצה ועוד עדכון תוכנה אחד לפני החלפת הסוללה (על זה בהמשך) - וזהו.

    הצמיגים המקוריים החזיקו 33 אלף קילומטר (!) כשעל הקדמי היה בשר לעוד כמה אלפים טובים.
    הרפידות הקדמיות החזיקו 38 אלף! האחוריות, 50 אלף קילומטר ועדיין עם מלא בשר. די מדהים, במיוחד לאור זה שאני משתמש בבלם האחורי יחסית לא מעט.
    הרצועה אחרי 50 אלף קילומטר לא דרשה מתיחה אפילו פעם אחת (יש לי את הכלי שבודק מתיחה אני מודד אחת לחודש) ונראית כמו חדשה - ללא סדקים או פצעים או יובש.

    למען ההגינות - אני רוכב רגוע למדי רוב הזמן, לא טוחן צמיגים ולא טס מהר. 110-120 מהירות שיוט, בלי האצות פול-גז או בלימות אלימות לרוב, והרוב המוחלט של הרכיבה שלי זה בין-עירוני בקו ישר.

    תקלות - לאורך 3 השנים שהאופנוע אצלי חוויתי את התקלות הבאות -

    1. בחורף הראשון, כ6 חודשים לאחר הקניה, שעון הזמן בלוח השעונים הפסיק לעבוד. התקלה אובחנה כלחות שחדרה ללוח ודפקה את הסוללה של השעון. כן, בלוח שעונים של אופנוע חשמלי יש סוללת שעון נפרדת עבור השעון שמודבקת (!) ללוח ועל מנת להחליף אותה צריך להחליף לוח קומפלט. למה? לאלוהי הסינים שעיצבו את הלוח הפתרונים. הלוח הוחלף באחריות וללא עלות.

    2. לאחר כשנה נשרף בפתאומיות המטען המובנה באופנוע. הוחלף בחדש באחריות ללא עלות באותו היום. הומלץ לי לשים מגן ברקים על כבל הטעינה, וכך עשיתי. בינתיים התקלה לא חזרה על עצמה.

    3. לאחר כשנה הסוללות התחילו לזייף. באחוזי טעינה מסויימים האופנוע פתאום היה מגביל מהירות. בשלב מסוים זה החמיר לרמה שהאופנוע היה נכבה בפתאומיות כשהטעינה הייתה יורדת אל מתחת ל25-30%. לאחר מספר בדיקות שמארק ביצע, עדכון תוכנה ובדיקות לוגים התקלה אובחנה כבעיה בסוללות עצמן. הוצע לי להחליף את הסוללות לזהות ממודל חדש יותר, אך הסתבר שאין סוללה מוכנה עם 3 תאים ועקב עיכובים באספקה הוצע לי להחליף לסוללה זהה לשלי מאופנוע תצוגה או לשדרג לגרסת 4 סוללות של מודל 2017 שזה עתה יצאו לשוק במחיר הוגן. עשיתי את החישובים והחלטתי לשדרג. סך כל התהליך של ההחלפה ארך זמן סביר (כמעט כל העיכובים היו באחריותי הבלעדית) והתנהל בצורה מאוד ישרה והגונה - מוערך מאוד.

    4. בשלב מסויים הופיעה ויברציה מלווה בזמזום מעצבן במהירות נמוכה. לא ברור מה מקור הויברציה עד היום, אך לא נראה שהיא מתפתחת. מקור הזמזום נמצא להיות הפלסטיק שמחפה את ה"מיכל דלק" שהשתחרר מעט עקב נפילה של האופנוע מהרגלית וסודר בקלות.


    זהו. זה הכל.

    האופנוע לא עבר תאונות. נפל מהמקום פעמיים, פעם אחת נשען על עמוד עץ ופעם אחת נפל על אדמה רכה. בשני המקרים לא היו נזקים מהותיים.

    עקב טעות שלי בטיפול עצמי נאלתי להחליף פעמיים את המסבים בגלגל אחורי ואת הספייסר שיושב ביניהם וחיישן הABS האחורי. למעט המסבים, שאר החלקים נקנו מקוריים מהיבואן.

    לאחר כשנה התחילו להופיע סימני חלודה על הצינורות של המזלג, אם כי מחוץ לאיזור העבודה שלו. קצת מעצבן - ציפיתי מSHOWA ליותר איכות, לאור זה שהאופנוע חונה רוב הזמן בחניה מקורה ולא חשוף ללחות חריגה. למעט זה, האופנוע מרגיש איכותי ושומר על האיכות שלו עם הזמן - אחרי 3 שנים האופנוע עדיין מרגיש איכותי וחדש, ללא בלאי משמעותי. אין סימני חלודה בשום מקום והכל מרגיש מהודק ובריא.

    סך כל ההוצאות התחזוקה על האופנוע ב3 שנים מצחיקות בעליל -

    זוג רפידות קדמיות - 400 ש"ח
    זוג צמיגים - 500 שקלים כולל הרכבה (מצאתי עסקה מצויינת על זוג צמיגים כמעט חדשים שירדו מאופנוע אחרי תאונה)
    טיפול אחרי הרצה - כ450 שקלים למיטב זכרוני.
    שדרוג תוכנה אחד - 400 שקלים.

    זוהי כל התחזוקה השוטפת

    טעות הטיפול שלי עלתה לי כ1000 שקלים (400 שקל ספייסר, 400 שקל חיישן ABS ו150 שקלים ל3 זוגות מסבים אחד נשאר ספייר).
    שדרוג הסוללות עלה לי 7500 שקלים.

    בנוסף התקנתי סבל מקורי בעלות של 1200 שקלים בערך וארגז (שקיבלתי במתנה מחבר ועבורו הזמנתי פלטה ב150 שקל מאיביי).
    כמו כן קניתי כלי לבדיקת מתיחת שרשרת שעלה 200 שקלים.

    סה"כ - כאלפיים (!!!) שקלים ל3 שנים בהוצאות, ועוד 9 אלף בשדרוגים ותוספות.

    מדהים. נקודה.

    את חישוב עלויות החשמל והביטוח רונן עשה בשרשור ליד, כך שאין טעם שאחזור עליהן.



    לסיכום - הקנייה של הZERO הייתה, לטעמי, אחת ההחלטות המשתלמות שעשיתי. השילוב של נוחות, חסכון והנאה הוא לא פחות ממדהים.

    הסתייגויות - זה לא מתאים לכל אחד - מבחינת תוואי רכיבה, מרחקים, זמני טעינה וכו' בהחלט לא יכול להמליץ על זה גורף. אבל מי שזה מתאים לו - בהחלט יהנה מאוד!
    כמו כן הוא בהחלט דורש מנטליות מסויימת - חישוב מראש, תכנון ושיקול דעת. מי שזה לא מדבר אליו - לא יהנה. לגיטימי.


    האם אקנה עוד אחד? לאור ירידת הערך ומצב האופנוע - לא רואה סיבה למכור אותו כלל למעט במקרה של השבתה מוחלטת או שינוי דרסטי של תוואי הרכיבה שלי לכזה שהאופנוע, משודרג ככל הניתן, כבר לא יעמוד בו. בהחלט רואה את עצמי נשאר איתו עד שהוא לא מת סופית. לשלם על עצמו הוא כבר כמעט סיים. עד תום האחריות על הסוללות - הוא כבר יתחיל להרוויח כסף

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של אRני
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    529
    סחטיין על הסיכום המפורט!
    אתמול הגבתי לרונן בנוגע לירידת ערך, השוק רגיל לתמחר כלים משומשים מיצרנים קטנים נמוך מאוד, מתוך הנחה שעלויות התחזוקה מאמירות והאמינות אינה ידועה.
    במקרה של זירו זה בדיוק הפוך, ולכן אני חושב שזירו משומשים יגיעו בקרוב למחיר כלשהו ויעצרו שם כי הכלי מחזיר את עצמו בתחזוקה הזולה.
    רכיבות טובות!

אשכולות דומים

  1. סיכום 100,000 ק"מ על ZERO SR חשמלי
    על ידי רונן בפורום הפורום החשמלי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 29-04-2018, 17:10
  2. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 02-10-2017, 08:40
  3. סיכום שלוש שנים עם DRZ400
    על ידי Skity בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 11-10-2016, 15:41
  4. Cb1000r - סיכום שנתיים ו-20,000 ק"מ
    על ידי guyt בפורום כללי
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 20-12-2015, 08:59
  5. אספרגרו: "כמעט התפוצצתי"
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 22-06-2015, 09:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO