באמת לא התבאסת להתעסק עם כלי ישן שכזה מבחינת טיפולים וכו'?
שלום לכולם, שבוע שעבר מכרתי את האופנוע שלי וחשבתי לרשום כאן את סיכום 3 השנים שלי איתו.
האופנוע היה DRZ400S שנתון 2002.
אז... מאיפה מתחילים?
(תמונה רגע לאחר העברת הבעלות)
אני זוכר את הפעם הראשונה שהתיישבתי עליו, בגיל 19, כשהניסיון היחיד שלי על דו"ג היה VS125 ו-Joymax 300XI, אני זוכר שהתנעתי אותו, ופשוט ישבתי עליו משהו כמו 5 דקות, מפוחד, מרגיש את הוויברציות, האגזוז הפתוח שעשה רעש שגרם לי לתהיות אם אני הולך להפוך אותו בשניה שאני מתחיל בנסיעה, ופשוט לא היה לי מושג מה אני עושה עכשיו, איך מתחילים בנסיעה? תחושות של חרטה ברקע, מודה, פשוט פחדתי.
בסוף אזרתי, מכניס לראשון ומתחיל בנסיעה איטית, פעם ראשונה על אופנוע הילוכים חוץ משיעורי הנהיגה כמובן, זורק קלאץ' קצת מהר מידיי והאופנוע ממהר לזנק קדימה באותה המהירות שהלב שלי זינק מטה, הבנתי שלא חסר לאופנוע הזה כוח, ושמדובר בעולם אחר לגמרי מכל מה שחוויתי עד עכשיו בעולם הדו"ג.
אט אט מתרגל לאופנוע, לקלאץ', לתגובות שלו, מבין שהמצערת בהילוך ראשון זה בעצם כפתור on/off, ושאם באמת מגזימים טיפה הגלגל הקדמי ימהר מאוד לעלות אל על.
אז מה השלב הבא? ובכן, צמיגי שטח, אופנוע דו"ש, הגיע הזמן לנסות אותו לשטח, כמובן קודם נוסע לתל אביב וקונה את כל ציוד המיגון הנדרש, ויוצא בנסיעה אל השטח.
בעודי נכנס לשטח, עדיין קצת מפוחד, אני מתחיל להבין שזו לא משימה כ"כ פשוטה כמו שחשבתי שהיא תיהיה, כל מה שעובר לי בראש ברגעים אלו הם "למה בסרטונים זה נראה כ"כ קל?!" מצליח לשרוד קצת זמן מבלי ליפול, עד שניסיתי לעשות סיבוב פרסה קל, קצת מהיר מידיי עם הקלאץ' ו...
אופס...
אז הפלתי את האופנוע, ועכשיו הבנתי סוף סוף מה התכוונו כשאמרו לי שהוא נורא כבד, באותה תקופה שקלתי רק 55 קילו, האופנוע באיזור ה145, במשך כ-20 דקות אני מנסה להרים אותו עד שלבסוף הצלחתי.
אז כן, כמו בכל דבר אחר בחיים הבנתי שגם כאן צריך ניסיון, שזה הרבה יותר קשה ממה שזה נראה בסרטונים, אך אט אט הניסיון נצבר והבנתי שמדובר באופנוע מעולה גם לשטח, אם כי לא אהבתי להיכנס איתו למקומות טכניים כמו סלעים, צר לי לבאס את מי שחושב על זה, אך לפי דעתי הוא פשוט לא בנוי לזה, המשקל שלו גורם לחוויה הזאת להיות הרבה יותר קשה ומסורבלת, והקלאץ' המכאני גם לא תרם כ"כ לעניין.
היום לאחר קצת יותר מ-3 שנים עם האופנוע החוות דעת שלי עליו היא שמדובר בכלי מדהים, יש בי צד שאומר קצת אגרסיבי מידיי ככלי ראשון ללא ניסיון כלל, הילוך ראשון ושני לא סלחניים במיוחד לטעויות רוכב, בטח שלא לזריקת קלאץ' בטעות עם שילוב של קצת גז, זה מתכון למצוא את עצמך שוכב על הגב, לא נעים, אז המלצה שלי, המינימום זה קצת ניסיון על אופנוע אחר, אפילו 125, בשביל ללמוד מה משמעות הקלאץ', מה עושים ומה לא עושים.
אז נעבור לשלב היתרונות והחסרונות:
יתרונות:
- אופנוע כיפי וחזק מאוד.
- קל מאוד לטיפול עצמי, בתור אחד שלא היה לו כל ניסיון, טיפלתי באופנוע בעצמי ברוב המקרים, הכל מתפרק בקלות, והכל מורכב קלות, ובכן, לפחות ברוב הפעמים:cool:
- לפי דעתי אחד היתרונות הבולטים שלו, הוא שהאופנוע נכנס לקטוגריית A1, קטגוריה נורא מצומצמת שהאופנוע הזה פשוט יושב בול, אופנוע חזק בפער משאר הכלים בקטגוריה.
- מאוד קליל בכביש וסופג מהמורות, האופנוע מאוד דק, מאפשר מעבר קליל בין הרכבים, כיף לרכב איתו בתוך העיר גם בשעות הפקוקות יותר, ומכיוון שהוא בנוי גם כאופנוע שטח, בורות, פסי האטה, כביש דפוק, הופכים ללא מורגשים כלל.
- כוח זמין, המנוע חד הצילינדר הקטן הזה לא פרייאר בכלל, מספק כוח זמין לכל קשת הסל"ד ובכל ההילוכים.
חסרונות:
- החלפים שלו יכולים להיות קצת יקרים, אך אין לי אופנוע אחר להשוות את זה אליו.
- לוח שעונים בסיסי על גבול המעליב, חוץ ממד מהירות וקילומטר'ז, אין לו כ"כ הרבה מה להציע, ועם מנורה שאמורה להידלק כשהראש מנוע כבר גמור, לא מנחם כלל.
שלא לדבר על זה שהוא הפסיק לעבוד בגלל שהמהנדס לא כ"כ רצה שירדו איתו לשטח, אני אישית החלפתי ללוח שעונים Trail Tech Vapor, שכולל מד מהירות,
מד סל"ד, ומד טמפרטורה מדוייקת.
- חוסר במד דלק, דיי התרגלתי לעובדה שאני יודע שצריך לתדלק אחרי שנכבה האופנוע, אבל בשביל אפשר לעבור לרזרבי.
- צריכת דלק, למרות שזה כבר תלוי ברוכב, אבל אני באמת שניסיתי לרכב בעדינות אך לא הצלחתי, וראיתי צריכות דלק של 1-10 ודרומה בעת רכיבות ממש אגרסיביות.
- מהירות שיוט נמוכה, האופנוע לא אוהב כ"כ מהירויות גבוהות, זה דיי מעצבן להיות תקוע על כביש מהיר במהירות של 100 - 110 קמ"ש לכל היותר, המהירות המרבית שהגעתי איתו היא באיזור ה135 קמ"ש וגם שם זה כבר על סף מפגש עם הבוכנה...
ואם יש לכם אגזוז פתוח, זה אומר כאב ראש מטורף עד שתגיעו ליעד, וכנראה עם בעיות שמיעה.
זהו חברים, אם יש לכם שאלות לגבי האופנוע אתם מוזמנים לכתוב כאן או לפנות אליי בפרטי :)
נערך לאחרונה על ידי Skity; 11-10-2016 בשעה 15:50.
באמת לא התבאסת להתעסק עם כלי ישן שכזה מבחינת טיפולים וכו'?
להתבאס?
הרבה יותר אמין,זול,וקל לטיפול מאשר ה690 למשל
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
אויייי אוייי אופיררר והמסוק שלו!!
זכור לי הטיול במדבר כמה הוא הרעיד את האדמה עם רעש של בלאק הוק!
זכור לי המכשול הסלעי ביער קנדה שרצית לעלות ופגשתי סנטימטרים בודדים את הגלגל האחורי!
זכור לי שירדתי מהכתום שלי לטובת ניסיון על הטנק שלך והייתי מופתע כמה כח יש לו!
אני זוכר באמצע טיול המדבר שהאזעקה קיצרה בשלדה ולא התניע לך
אכן האופנוע עבר אצלך תקופות יפות ופחות אך אני רואה שנהינת ממנו ושרדת איתו!
נ.ב
יש לי עדיין את הסרטונים שאתה אוכל בוץ ממני בים המלח!![]()