תודה!
בכיף הנה התייחסות:
1. בגדול אתה צריך לשכנע את עצמך שיש 2 דרכים להגיע לאן שצריך להגיע - שהילוכים, קלאצ׳, איתות, בלמים אחורי קדמי, וכו צריכים להיות ברמת ריפלקס וזכרון שריר ככה שתוכל להתרכז בכביש ומה שמתרחש עליו. חייב לציין שבגיל יותר צעיר זה דברים שקרו באופן טבעי בגלל עודף בטחון עצמי (היום אני כבר 36 ועם כל זה שהייתי בקורס טייס והתמודדתי עם קואורדינציה ומערכות מסובכות - גיליתי על עצמי שבגיל הזה על אופנוע אני הרבה יותר פחדן כי הרבה יותר דברים רצים לי בראש - זה הפתיע אותי בשיעור הראשון שיצאתי לכביש). דרך ראשונה, שאתה הולך להסתכל על הידיים, הרגליים, המחוונים כל 2 שניות, ואז לאבד איזון בדיוק בגלל שהפוקוס שלך לא על איזון (מה היה קורה אם לוליין שהולך על חבל גבוה היה מסתכל למטה כל הזמן ולא קדימה?). או שאתה הולך להכריח את עצמך לדלג לסוף - למה שגם ככה יקרה. סנטר למעלה, התחלת נסיעה ולא להסתכל למטה - לנסות לחוש איפה הבעיה אם יש כזו. למשל אם אתה בספק לגבי העובדה שאתה בהילוך ראשון בתחילת נסיעה - אין צורך להסתכל על המחוונים, תן מכות כלפי מטה עד שהמנוף הילוכים כבר לא מקליק, בלי להסתכל למטה. באיזה הילוך אתה נמצא? זה לא משנה, תקשיב למנוע ואל תסתכל על המחוונים. לאותת? תתרגל עם האצבע איפה המיקום של הכפתור בלי להסתכל. התחלת נסיעה? תגיד למורה ״תן לי כמה דקות רגע״ (משהו שלקח לי לא מעט זמן להבין שצריך לעשות - לקחת בעלות על השיעור שלך לפעמים, כי לרוב המורים אין באמת דאגה שתעבור ואיזה שהו סילבוס מושכל של ללמד אפקטיבית בראש) וקח עליך עצמאית לתרגל בקו ישר כאשר הראש תמיד סנטר למעלה (אין צורך לבדוק שהאופנוע באמת נוסע על ידי זה שרואים שהגלגלים מסתובבים), רק שמרגישים שעוד רגע נופלים להשפיל מבט ולסדר את המחשבה.
2. לינק לסרטון בדיוק בזמן הנכון, שאפשר לראות את הטכניקה: https://youtu.be/ht2cA44KO2s?t=74 חשוב לדעת שמה שהוא עושה זה מוקצן כדי שתבין את הרעיון (אנשים בקומנטים שם לקחו את זה קשה, אפשר לחשוב הוא רצח מישהו). בטסט אתה לא באמת תקפוץ לצד הנגדי ככה, תלך עם הרעיון הזה ותן לאינטואיציה שלך לסדר את השאר. ראיתי אנשים אחרים עושים את זה במגרש ובמצב רגיל שלא מקצינים זה פשוט נראה שהגוף ישר בפניה והאופנוע טיפה נוטה לתוכה.
שיהיה בהצלחה!