לא דיברנו על דיזל...
היום דיזל עדיף על כולם (מכוניות).

המנוע הזה פח, ליד בוכנות מבחינת אורך חיים.
כן, הרבה חברות ניסו לפתח אותו עם השנים (בראשן מאזדה) אבל דבר אחד הן לא מצליחות, להאריך את חייו משמעותית.
לעומת זאת הן מוציאות ממנו ביצועים מדהימים אבל ביום יום אנחנו (הצרכן הממוצע) רוצה משהו שנוסע עד אין סוף מאשר משהו שנוסע מהר יותר מ-A ל-B ואז צריך לתקן.

כן יש בו פחות חלקים נעים (למעשה 2 מאשר 3 אצל רובינו) אבל השחיקה הפנימית שלו גבוהה, ועל יחס הכנסות השמן מתגברים עם שיטות של צמצום השמן + הזרקות מכיוונים שונים - זאת לא הבעיה - נטו מנוע לא אמין במיוחד.

* אני כמובן מדבר גם פה וגם בתגובה הקודמת על מנוע הוונקל שהומצא בשנות החמישים (Wenkel engine).

נ.ב.
למה אמרתי החלפה כל 50 אלף ?
כי רוב המכוניות שהמנוע הזה מזיז הן RX8/9 ורוב האנשים שנוסעים בהן לא מרחמים על המנוע.
הרבה פעמים הנצילות של המנוע הזה יורדת בגלל שחיקה גבוהה מאוד של דפנות המשולש, דבר המצריך החלפה שלו כדי להחזיר אותו לעבודה מושלמת, אבל לא מחייב.

Sent from my MI 5X using Tapatalk