
נכתב במקור על ידי
2 Strokes
לא דיברנו על דיזל...
היום דיזל עדיף על כולם (מכוניות).
לא דיברתי על דיזל...
רשמת שהוא דוחס חזק יותר את התערובת,אז עניתי שיחס הדחיסה שלו לא גבוהה בהרבה ממנוע בנזין בוכנתי ואם בכלל.
לא גבוהה ביחס למנוע דיזל - שם זה גבוהה משמעותית למנוע בנזין.
המנוע הזה פח, ליד בוכנות מבחינת אורך חיים.
כן, הרבה חברות ניסו לפתח אותו עם השנים (בראשן מאזדה) אבל דבר אחד הן לא מצליחות, להאריך את חייו משמעותית.
לעומת זאת הן מוציאות ממנו ביצועים מדהימים אבל ביום יום אנחנו (הצרכן הממוצע) רוצה משהו שנוסע עד אין סוף מאשר משהו שנוסע מהר יותר מ-A ל-B ואז צריך לתקן.
כן יש בו פחות חלקים נעים (למעשה 2 מאשר 3 אצל רובינו) אבל השחיקה הפנימית שלו גבוהה, ועל יחס הכנסות השמן מתגברים עם שיטות של צמצום השמן + הזרקות מכיוונים שונים - זאת לא הבעיה - נטו מנוע לא אמין במיוחד.
הסיבה לזה היא,לא כי הן לא מצליחות.
הסיבה לזה היא הזיהום.
למנועים רוטריים יש ניצולת טרמית נמוכה והם שורפים הרבה שמן.
כתוצאה מזה,תקנות הזיהום אילצו את הפיתוח שלו להיעצר.
יש במנוע רוטורי 3 חלקים נעים - רוטור,קראנק ומשאבת שמן.
במנוע בוכנה..לא צריך לספור בשביל לדעת שיש יותר מידי.
יש גלי זיזים,שסתומים,שרשראות,טלטלים בוכנות והרבה גלגלי שיניים.
כתוצאה הניצולת המכנית של מנוע בוכנה נמוכה.
* אני כמובן מדבר גם פה וגם בתגובה הקודמת על מנוע הוונקל שהומצא בשנות החמישים (Wenkel engine).
....
Sent from my MI 5X using Tapatalk