מתוך סקרנות, כמה יוצא לך הפרש ביטוח החובה בין עד 250 סמ״ק למעל?
שלום לכל חברי הפורום,
חדש בקהילה,בעל רשיון עד 47 כ"ס, רוכב על קטנוע honda pcx כבר 4 שנים ומתכנן לרכוש אופנוע 250 סמ"ק בזמן הקרוב.
אציין לפי הדרישות שלי מהאופנוע שאני סובל מבעיות גב ולכן צומצמו האפשרויות לסוזוקי ולהונדה.
שניהם בעלי רכיבה זקופה המקלים עלי ועם הגב.
ניסיתי גם את הגרסה הרגילה של הונדה והימאה wr250 אבל בהיעדר מיגון רוח שמאוד מפריע לי שניהם ירדו מהפרק.
אציין גם שהאופנוע ישמש בעיקר לנסיעות בתוך תל אביב אך עם גיחות לאזור נתניה וראשון לציון ואפילו לטיולים בצפון או דרום .
בסוכנויות ניתנו לי חצי שעה בערך על כל אחד מהם. שניהם היו נוחים מאוד אבל בזמן כזה אי אפשר באמת להתרשם מהם עד הסוף,
לכן אשמח לקבל חוות דעת נוספת מכאלו שרכבו עליהם, איך הם מבחינת נוחות נסיעה + מורכבת , כח לעקיפה , השתחלות בפפקים ובנסיעות ארוכות.
עליה בנפח המנוע כרגע לא עומדת על הפרק בגלל עלות הביטוח שקופצת ברגע שעוברים למדרגת הביטוח הבאה.
תודה לעוזרים.
מתוך סקרנות, כמה יוצא לך הפרש ביטוח החובה בין עד 250 סמ״ק למעל?
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
תקנה מגן רוח אפטר-מרקט, ותתקין.
מה הבעיה?
על איזה אופנוע שרק בא לך.
למה אתה מגביל את עצמך מראש? בשביל חבילה אחת בדואר?
בגלל שאתה בא מקטנוע אז אולי הסוזוקי יתאים לך כי אפשר לחבר לו בקלות ארגז אחורי
רכבתי על שניהם.
על ההונדה כמה שעות בלבד - אבל כיסיתי איתו את מרכז העיר ההומה, את רחובות החתחתים המוכרים לי, כביש בינעירוני מהיר - מזרחה... מעט פיתולים וכמה גבעות במעלה ובמורד;
מהנה ביותר. רך וארוך מתלים, מעט חלש לאתגרי שטח רציניים, או לטיולים - בטח בזוג - אך מהנה ביותר ככלי קל ואולאראונדר. מנוע סינגל רוטט.
את הבייבי ויסטרום היה לי למשך כיומיים. את הסיבוב הנזכר לעיל (פקק הומה, רחוב חתחתים, 471, בית אריה - נו, הסיבוב הקצר הרגיל שלי להשוואת דו"גים) עשיתי גם איתו, כמובן, למעט העליות והירידות בגימזו... לא נעים וזה - אבל את שבילי הירקון הוא עשה בכיף גדול - בעמידה על הרגליות, מבט בוטח קדימה ויד יציבה על הגז... הוא ייפתיע הרבה אנשים. מנוע טווין מקבילי - חלק ונעים, גם אם צרחן בווליום.
לענינך - פות"ש -
הגדרת: הרבה עירוני, בינעירוני על בסיס קבוע + טיולים + מורכבת - לא ציינת שטח קל/כבד.
אז,
אם רק אספלט בראש מעיינך (שבילים לבנים וקצת עפר - גם GS500 יעשה בכיף, כן) - אני הייתי הולך על הבייבי ויסטרום.
* אם שטח מעניין אותך יותר מסתם קצת - הCRF (וגם הקאווא' והימאהה וכל דו"ש כעקרון) יסבלו בכביש ; במיגון רוח, בנוחות המושב, בנדנדה של מתלים רכים בסיבובים, למעט הימאהה... שהוא הבחירה המוצלחת משלושתם - שוב, אם יכולת שטח מעבר לשבילים היא בכלל עניין בשבילך.
בהצלחה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
גם אני רכבתי על שניהם ונהניתי.
הסוזוקי - קל מאוד לרכיבה, כידון צר, נמוך- שתי רגליים יציבות על הקרקע, מנוע גמיש, מצויד בסבל רחב ושימושי, צג אינפורמטיבי ושקע טעינה. תחושה כללית של אופנוע כביש בתחפושת - יהיה שימושי בשבילים מהודקים אך לא יותר. זול יותר משמעותית מכל הבייבי אדוונצ'רים ונראה בנוי לאמינות ארוכת שנים.
ההונדה- מרשים ובעל נוכחות, גבוה מאוד (אני 1.74 עם ג'ינס שמגביל את פיסוק הרגליים נאלצתי לטפס עליו בסיוע הרגלית) , כידון רחב, צג ספרטני וללא סבל או שקע טעינה. מנוע סינגל מעניק תחושת כוח וגמישות אך מווברץ קלות. בידיים מיומנות יגיע לכל מקום גם בשטח אבל בידיים פחות מיומנות עלול להיות פחות בטוח בגלל גובהו. אין אפשרות לכיוונון מתלים. האופנוע בנוי טוב מאוד ונראה אמין לאורך זמן רב עם מרווח טיפולים גדול.
יקר יותר לקנייה מהסוזוקי באלפי ש"ח.
יצא לי לרכב על הראלי, ועל הויסטרום.
לשימוש עירוני ההונדה יהיה מדהים.
הרבה מעל גובה התנועה, זריז מאוד, קליל מאוווווד.
הויסטרום קצת עצל עד שמגיעים לסלד גבוהה, ואז הוא ירטוט בדיוק כמו הסינגל של הונדה.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא