***נא לא לפרסם קישורים לאתרים מתחרים ללא סיבה. ההנהלה***
עזבו את זה שחלק מהדיונים והידע שהלך לאיבוד לא יחזרו.
עזבו את זה שחברים יקרים עם ידע בעל ערך נטשו, ובמקומם באו ילדי dt חדשים (נו טוב, חלקם עוד יתבגרו).
אבל למה צרות העין.
אקנח בסיפור לשבת:
חלוצים רוכבים | 'תמונות של סבא על אופנוע'
11/04/18
עוד לפני שהייתה פה מדינה, אפילו לפני שסללו את משעוליה. היו פה חלוצים שרכבו, חיו וחלמו
חלוצים רוכבים | 'תמונות של סבא על אופנוע'
עמית משיח
FacebookTwitterGoogle+WhatsApp
לאורך הילדות כולה, בכל פעם שהיינו מפשפשים בארון האלבומים הישנים, היה אלבום אחד שהיה מעלה בקרבנו – הילדים – את ההתרגשות תמיד. "זה האלבום עם התמונות של סבא על אופנוע!" היינו מכריזים, חיוך גאה מרוח על שפתינו והדמיון מפליג אל מחוזות אחרים – ארץ בראשית, כובעי טייס מעור ומשקפי אבק…
את מה שלא ידעו לספר ההורים – השלימה הפנטזיה.
חלפו שנים, אלבומי התמונות הישנים עוברים כעת סריקה אל קובץ ממוחשב – לפני שיתפוררו סופית…
הגיע הזמן לספר את הסיפור, החסר והמסתורי הזה. זה קרה באמת והיו פה זמנים – וגם אתם האמינו, אם תרצו אתם יכולים!
זה מתחיל, ת'כלס, ב-1930; לאט לאט, לאורך השנה כולה, מטפטפים ועולים להם ילידי 1910 אל הארץ המובטחת, בנהירה ציונית-חילונית, משאירים מאחוריהם משפחות – הורים, אחים ואחיות.
בין כל בני ובנות ה-20 עולים ארצה גם צמד חברי ילדות מהעיר שדלץ', ישראל מנדלסון ומיכאל צ'ודנובסקי – לימים צידון – אבא של אמא שלי, להלן: סבא מיכה.
הם מתמקמים בעיר הגדולה וסביבותיה ומשתתפים במאמץ הלאומי – פרנסה לחלוצים. ב-1933 הם מקבלים עבודה כסדרנים ביריד התערוכה העולמית – היריד עם הגמל – בנמל. בשם ההתניידות ועם קצת כסף הם מחליטים לקנות אופנועים – כי זה היה תחביב שלהם, כי זה היה זול וכי אפשר להגיע איתו לכל מקום…
רישיון נהיגה היה רק למיכה, ישראל רכב בלי. מעודפי הצבא הבריטי, זה של אחרי מלחמת העולם הראשונה, הם קנו שני אופנועים משומשים ורכבו בדרכי העפר שהיו אז פלשתינה-א"י.
מהר מאוד הם גילו שאופנוע עוזר גם עם בנות המין היפה – מי אמר שחלוצים היו רק בגורן?
חברה אחת מיוחדת, המופיעה בתמונות, הסיפורים המשפחתיים לא יודעים לספר את שמה, אבל ידוע ש"היא הייתה חברה של שניהם" וש"שתי הנשים שלהם לעתיד הכירו אותה" – מה שזה לא אומר… נערת המסתורין.
הם היו דור אחר וחיו בזמנים שונים עד-מאוד משלנו היום, ב-35' חזר סבא לפולין, התחתן פיקטיבית עם נערה יהודיה – כדי שתקבל אשרת עליה לארץ – ובשובם ארצה התגרש ממנה, למשל… סיפור שהיה נותר גנוז, אלמלא מצאה אמי, בהיותה נערה, תעודת גירושין עם שם אביה – ודרשה הסבר.
כאלה הם היו – אנשי מעשה ובעלי חזון. בשנות ה-40' הם כבר יזמו והקימו מפעלים: מרצפות – לתנופת הבנייה בהתחלה, מכונות סריגה בהמשך ובשיא גם את 'סיגריות לוד', הם השתתפו בהקמת 'קואופרטיב' – שיתוף אמצעים לטובת הפועלים ומשפחותיהם, מד"א ועוד ועוד. מתישהו בין המפעל לחתונה או להופעת הצאצאים, נמכרו האופנועים – לטובת טנדר ראשון.
בתמונות רואים שאחד היה B.S.A, חד צילינדר, ואילו השני נראה כמו NORTON, טווין מקבילי – אם לשפוט לפי האגזוזים. לשניהם הילוכים ביד וקלאץ' ברגל – יד2 בשנות ה-30' אחרי הכל…
איזה מודל? איזו שנה? – טיפלו לבד? מה נשבר? מה אילתרו? עם מי רכבו ולאן?
הם לא סיפרו והורינו לא שאלו, החיים המשיכו הלאה – לעוד דור ועוד דור – אבל הזיכרון המתוק מהימים ההם, מונצח על גבי הצלולויד, מרגש אותי עד היום.
תודה לשולמק'ה מנדלסון – הבן של ישראל וליעלה משיח צידון – הבת של מיכה, על הסיפורים שיש ועל התמונות הנדירות
***נא לא לפרסם קישורים לאתרים מתחרים ללא סיבה. ההנהלה***
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 15-04-2018 בשעה 11:33.
זה שהפורום לא כמו פעם זה טוב או רע? אתה רוצה לדרוך במקום או להתקדם? כן, הייתה נפילה כשהמון חומר ירד מהרשת אבל לאט לאט זה נבנה חזרה.כתבות ישנות מוחזרות מידי פעם או לפי בקשה.
אבל יש לי הרגשה שזו לא הבעיה שלך ושאתה פה "בשביל חבר". אז קרא שוב את תגובתו המצויינת של נימי לראסטי ותסביר לי מה לא מובן.
אני לא נועל בשביל לתת צ'אנס להכניס איזה ערך לשרשור הזה אבל אם זה לא יקרה בקרוב הוא ינעל.
לא מבין למה לאנשים קשה לקבל שפול גז זה לא אירגון ללא מטרות רווח, אולי זה כל התוכן שהם מקבלים בחינם מבלבל אותם?
הפורום עצמו משתנה כל הזמן, אנחנו "הזקנים" נוטים עם הזמן לא לקבל שינויים כלכך מהר ובסוף נעזוב כי כמה אפשר לענות על אותה שאלת שמן או ניקוי שרשרת, אבל כמו בחיים עצמם יחליפו אותנו חברי פורום צעירים יותר.
בתור איש מחשוב - קשה לי קצת עם המינוח הזה, "הייתה נפילה כשהמון חומר ירד מהרשת אבל לאט לאט זה נבנה חזרה."
לא קונה את זה.
אולי עכשיו, אחרי שלוש שנים, מישהו יענה בכנות?
או שהחומר לא היה מגובה, ואז הוא נמחק. לא מאמין בזה, כי "לפי דרישה" החומר חוזר.
או שמישהו הוריד את השאלטר, החומר יושב אצלו על המחשב, אך הוא לא מחזיר אותו לשימוש ציבורי כי לא בא לו.
נראה לי שהאופציה השניה היא הנכונה, אבל אני אשמח אם בתור חבר בהנהלה אתה תאשר את זה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
קטקוב, אחכה לתגובה של אביעד (אם אתה מתעניין ברצינות - מציע להסב את תשומת ליבו לשאלה שלך בשרשור הזה, אחרת ספק אם תקבל תשובה), אבל עד כמה שאני זוכר מהשיחה האחרונה בנושא - הבעיה כלל אינה המצאות הגיבוי (שקיים), הבעיה היא לפרסר את הגיבוי של בסיס הנתונים של ה-VB שלא עולה עם הגרסה הנוכחית, את הגרסה הישנה אין וגם אין רישוי מתאים, וזה עוד לפני הבעיות שיכולות להיות בגיבוי עצמו (אם בסיס הנתונים לא עולה - יש סיכוי שהוא נפגע). שוב, עד כמה שאני זוכר, יותר מאדם אחד ניסה להתעסק עם זה, עד כה ללא הצלחה.
אני דווקא מרוצה שאין את התוכן הישן.
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
להיאחז בקרני המזבח עם הסיפור הישן על הפורום הישן מתחיל לשעמם.
באופן אישי אני נכנס פחות ומגיב פחות כי אני לא יכול לכתוב תגובה בלי שיקפצו לי פופאפים פרסומיים בקצב מסחרר למסך.
זה וכל הכתבות שנהיו מאוד תפלות, מאוד משעממות, וחסרות מידע שימושי באמת (היום אפילו לא טורחים להוסיף נתונים יבשים כמו תדירות טיפולים).
אז לשאלתך?
פעם המוצר שקיבלנו היה טוב יותר.
היום לועסים הכל בשבילנו ומצפים שנגיד "ממממ טעים".
עוד פעם שיחות "יחסינו לאן?"
מי שיכול לכתוב, לשפר, לתת צבע, אחלה יבורך.
ומי שלא מתאים לו, יש רכבת לילה לקהיר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!