תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: אופנוע מתקשה במהירויות גבוהות (er5)

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    29

    אופנוע מתקשה במהירויות גבוהות (er5)

    שלום לכולם,
    יש לי בעיה באופנוע, קצת קשה להסביר אבל אני אנסה.
    האופנוע עובד רגיל וחלק עד לאיזור ה100 קמ"ש (קצת יותר בירידה, קצת פחות בעליה). במהירות הזו הוא לא נותן יותר להאיץ ואינו מגיב לפתחית המצערת. מה שמסבך את העניין זה שאין אפשרות להאיץ גם בהילוכים אחרים, כשאני מוריד הילוך הסלד עולה, המהירות זהה ואין אפשרות להאיץ.
    קצת מורכב מקווה שתיארתי את הסיטואציה כמו שצריך.

    מה שניסיתי לעשות עד עכשיו זה ניקוי של המערכת דלק ואוויר אך זה לא עזר.

    אשמח לקבל עצות הכוונות או כל דעה בנושא.

    בנוסף אשמח לדעתכם האם יש סכנה/בעיה ליסוע עם האופנוע במצב הנוכחי.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אתה מתאר מצב של הספק מנוע מופחת משמעותית.
    תבדוק ששני הפלאגים עובדים - כשאתה מדליק אותו בבוקר, אחרי דקה או שתיים, שפוך קצת מים על שתי צינורות האגזוז צמוד לפתח הפליטה ותראה אם שניהם חמים באותה המידה (המים מתאדים מיד).
    תבדוק קומפרסיה.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    29
    תודה על התגובה המהירה, ביצעתי את הבדיקה עם האגזוז ובאמת אחד הצינורות אידה את המים מיד והשני לא.
    תוכל להסביר מה המשמעות וכיצד אפשר להתקדם על מנת לתקן את הבעיה?

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אחד הצילינדרים במנוע לא עובד. לכן ההספק יורד בחצי, ואתה רואה את התופעה שאתה רואה.
    יכולות להיות לזה לא מעט סיבות, אבל העיקריות הן חשמליות - בריחת ניצוץ, פלאג תקול או קויל שרוף. קודם כל תוודא שכובע הפלאג מחובר לפלאג כמו שצריך והניצוץ לא "בורח", אחרי זה תעשה את הבדיקות שמתוארות בשרשור "לא מניע - מה עושים" בחלק של בדיקת ניצוץ, זה ייתן לך להבין אם הבעיה היא בפלאג או בקויל. אם במהלך הבדיקה אתה רואה ניצוץ דרך הפלאג - תחליף אותו בכל זאת (תחליף את שני הפלאגים), כי לפלאג בערך פי 10 "קל יותר" להוציא ניצוץ באויר מאשר בתא השריפה (מרחק הניצוץ קטן ככל שלחץ האויר גדל).
    אם הניצוץ נראה תקין, החלפת פלאגים, אין בריחת ניצוץ ובכל זאת הצילינדר לא עובד - תבדוק שהתערובת מגיעה אליו. תנתק את הכבלים מהפלאגים, תן סטרטר לכמה שניות טובות, תוציא את הפלאג ותראה אם הוא רטוב. אם לא - אין תערובת, תתעסק בקרבורטור ותבדוק למה התערובת לא יוצאת.
    ואם זה לא עוזר - תבדוק קומפרסיה, זה ייתן לך לדעת אם הצילינדר תקין והשסתומים שלו עובדים טוב.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    29
    המון תודה על ההכוונה, בדקתי את הפלאגים ושניהם תקינים(גם הצלבתי בינהם כדי לשלול לחלוטין בעיה של ניצוץ), ולאחר מכן בדקתי את עניין הדלק ובאמת נראה שלא מגיע דלק לצילינדר.
    הוצאתי את הקופסת אוויר כדי לראות כיצד הקרבורטור פועל ונראה שבאמת אחד לא פועל כמו שצריך.
    צילמתי סרטון קצר כדי לנסות להראות את הבעיה, מקווה שהוא יהיה מובן:
    https://youtu.be/Gkg8YvI2GNs

    הסרטון על הצד לא הצלחתי להפוך אותו, וצילינדר שעובד הוא הימני (התחתון בסרטון).

    שוב תודה על העזרה, ואשמח להכוונה מה בעצם הבעיה וכיצד ניתן לטפל בה.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    הקרב' הוא CV, ומה שאתה רואה - זה הסליידים שמופעלים ע"י הדיאפרגמות. אלה "חשות" את ה"שאיבה" של המנוע, הוואקום שהוא יוצר, וכשהסל"ד עולה - הוואקום מושך את הדיאפרגמה כלפי מעלה והיא מושכת את הסלייד.

    אם הסלייד לא עולה - זה יכול להגיד אחד משלושה דברים:
    1. יש וואקום, הדיאפרגמה מנסה למשוך, אבל הסלייד תקוע.
    2. יש וואקום, אבל הדיאפרגמה קרועה ולא נוצר תת-לחץ בשביל למשוך את הסלייד.
    3. אין וואקום - מה שאומר שהמנוע בצילינדר הזה לא מושך אויר בכלל, מה שיכול לקרות אם השסתומים סגורים קבוע או פגועים.

    כדי לבדוק (1) - תנסה להזיז את הסליידים ביד (המנוע יכול להיות כבוי) ותשווה כמה קל הם זזים.
    כדי לבדוק (2) - צריך לפרק קרב' ולבדוק את הדיאפרגמה.
    כדי לבדוק (3) - צריך לבדוק קומפרסיה.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2017
    מיקום
    המרכז
    הודעות
    147
    אתה יכול להרים עם האצבע את התריס בקרבורטור הלא תקין ולבדוק האם הוא חוזר בקלות ותנועתו אחידה(אמורה להיות התנגדות קלה גם בעת הפתיחה וגם בעת הסגירה בגלל שכמות יחסית גדולה של אויר יוצאת/נכנסת דרך חרירים קטנים). במידה והוא חוזר בתנועה לא אחידה, לא חוזר בכלל או לא עד הסוף, רב הסיכויים שיש חור בדיאפרגמה או שהיא לא יושבת כמו שצריך בתוך המכסה העליון.
    במידה והתריס נע בצורה תקינה, תבדוק את הגומי שמחבר בין הקרבורטור למנוע, תבדוק שהוא לא סדוק, קרוע, שהבנדים סוגרים עליו היטב משני הצדדים.
    תבדוק האם המצערת על הקרבורטור התקול מגיבה בעת סיבוב ידית המצערת.
    אין צורך שהמנוע יפעל בעת ביצוע הבדיקות.

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    29
    המשכתי לפי ההמלצות פה, בדקתי שהסליידר עובד חלק, פתחתי את החלק העליון של הקרבורטור ונראה שהדיאפרגמה תקינה (תמונה: https://ibb.co/cpmpe7).

    כרגע אין לי אפשרות לדבוק קומפרסיה אז עברתי לבדוק את המצב של השסתומים וכולם היו בסדר ומכוונים.

    יש המלצות כיצד ממשיכים מפה?

    בנוסף בחלק של השסתומי פליטה ראיתי יש בריכת שמן קטנה, בערך בגובה 1 ס"מ (לעומת השסתומי יניקה, שם יש ממש מעט שמן), כגה זה צריך ליהות?

    אני מעלה תמונה למרות שאני לא בטוח כמה היא ברורה.
    https://ibb.co/c8BY6n
    ( שסתומי הפליטה הם בחלק העליון של התמונה)

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    לפי הווידאו נראה כאילו המצרת לא מושכת את הכבל שמושך את ה"תריס"
    תבדוק שבקורבורטור יש לך את הפלאך שמחבר בין 2 הקורברטורים.
    כשאתה מושך את הגז רק אחד זז. תעקוב אחרי הכבל (מצערת) ותבדוק היכן הבעיה.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אין שום כבל שמושך את התריס הזה. התריס הזה נמשך ע"י וואקום. המצערות נפתחות בתנועה סיבובית ואותן אתה לא רואה. הגעת מאוחר והתחלת מלבלבל את פותח השרשור עם עצות לא נכונות שמראות חוסר היכרות עם קרבורטור CV.

    פותח השרשור - בריכת שמן באזור השסתומים זה בסדר גמור, איך בדקת את כיוון השסתומים? עם עלי מתכת וסיבוב של מנוע לנקודה הנכונה כל פעם? דיאפרגמה אכן נראית תקינה, תבדוק את מבנה הקרב' שלך בספר הרכב ותראה אם אתה יכול ידנית ליצור וואקום בשביל לוודא עליה של סליידים (לשאוב מצינורית, אם קיימת), או שזה לגמרי פנימי בקרב'.
    כמו כן, תבדוק את החיבורים של הקרב', את המניפולדים, וכו'.

    אבל לפני כל זה, אם החשד הוא דלק שלא מגיע למנוע - תבדוק שצינורית הדלק תקינה והקרב' מקבל דלק (לא זוכר אם הצינורית מפוצלת בדגם שלך או אחת לכל המכלול), ואז תעשה ניקוי קרב' יסודי - תפרק את הכוסות מלמטה ותנקה במיוחד את שסתומי הדלק הקטנים שמחוברים למצופים. תבדוק גם שהמצופים מכוונים טוב.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 30-04-2018 בשעה 22:59.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    . הגעת מאוחר והתחלת מלבלבל את פותח השרשור עם עצות לא נכונות שמראות חוסר היכרות עם קרבורטור CV.

    דווקא הוא רשם דבר נכון.
    אם הפרפר לא יפתח הדיאפרגמה לא תעלה.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    דווקא הוא רשם דבר נכון.
    אם הפרפר לא יפתח הדיאפרגמה לא תעלה.
    הממ, אולי אפשר להבין את ההודעה שלו גם כך, אם כי "מצערת לא מושכת את הכבל שמושך את התריס" קצת קשה לי לתרגם ל"הסיבוב של הכבל מסובב רק מצערת בקרב' אחד מבין השניים". אם זאת היתה הכוונה - אז התנצלותי על התגובה הראשונית, כתיבה קצת יותר ברורה היתה חוסכת את ההערה שלי.

    פותח השרשור - תבדוק שהמצערות מסתובבות בשני הקרבורטורים כשאתה מסובב את ידית הגז. אפשר לעשות את זה גם בלי להניע, ואפשר להרים את הסליידים קצת בשביל לראות יותר בקלות.

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    29
    עדכון:
    עשיתי בדיקת קומפרסיה וקומפרסיה הפוכה.
    הקומפרסיה בתווך התקין, לפי הספר רכב.
    בבדיקת קומפרסיה הפוכה באמת התגלתה בעיה, הצילינדר שעובד נשאר בתווך התקין (15%), לעומת זאת הצילינדר שלא שואב היה עם בריחה קלה (30%).
    ניסיתי להבין מאיפה הבריחה אבל ללא הצלחה, הרעש נשמע מלמעלה באיזור המכסה שסתומים. החשד שלי שמדובר בשסתום פליטה מכיוון שמהקבורטור לא נשמעת דליפה, אבל מצד שני גם לא מצינור האגזוז. כיצד ניתן לאבחן זאת בצורה טובה?

    בנוסף, מבדיקה באינטרנט ראיתי שיש שתי דרכים לעשות בדיקת קומפרסיה הפוכה, אחת לכוון את השעון לחץ ל100psi והשניה לכוון את השעון אחוזים ל0% (יוצא בערך 25 psi). אני עבדתי עם השיטה השניה.
    איך לדעתכם עדיף? ויכול להיגרם נזק עם אני ארים את הלחץ אוויר?

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי or8332 צפיה בהודעה
    בנוסף, מבדיקה באינטרנט ראיתי שיש שתי דרכים לעשות בדיקת קומפרסיה הפוכה, אחת לכוון את השעון לחץ ל100psi והשניה לכוון את השעון אחוזים ל0% (יוצא בערך 25 psi). אני עבדתי עם השיטה השניה.
    איך לדעתכם עדיף? ויכול להיגרם נזק עם אני ארים את הלחץ אוויר?
    הלחץ מדמה מצב שקורה בפעולה של המנוע.
    עם הזמן שסתומים נוטים לשקוע וזה יכול לגרום להם להישאר מעט פתוחים מה שיראה בעיה בבדיקה.
    אז לפני בדיקת דליפה (או דחיסה) כדאי לוודא שהמרווח שסתומים נמצא בטווח הנכון.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    30% זה לא בריחה קלה, זה דליפה כבדה מאוד, צריך להגיע עד 15%. תבדוק עם סטטוסקופ מאיפה הדליפה, אולי לא סובבת בדיוק והשסתומים לא סגורים לגמרי, כי אם לא נעלת את המנוע הלחץ של האויר הדחוס יכול לסובב אותו כך שהשסתומים כבר לא יהיו במצב אטימה מוחלט.
    אם הבדיקה מבוצעת היטב ויש דליפה אז כל הקטע בבדיקת ליקג' הוא שניתן לדעת מאיפה היא נובעת. אם יש רעש אויר דולף ממערכת הפליטה הבעיה בשסתומי הפליטה, וכנ"ל אם הרעש במערכת היניקה. אם האויר דולף מפתח מדיד השמן אז הרינגים שחוקים וצריך לעשות אוברול מנוע. תצטרך לחפור קצת בנושא.
    למשל

    נערך לאחרונה על ידי levil; 15-05-2018 בשעה 09:10.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 20-12-2016, 23:29
  2. אופנוע "נחנק" במהירויות מעל 80
    על ידי BassOutcast בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-03-2016, 17:25

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO