
נכתב במקור על ידי
Jack_R1
יש לזה בדיוק הסבר אחד אפשרי, אולי שניים בלחץ:
1. שייפת את הראש והעלת קומפרסיה מה-150-160 המקורי של ויראגו ל-220+, יש לך נקישות בלי 98 בגלל הדחיסה הגבוהה. ממש, אבל ממש לא סביר.
2. ההצתה שלך מקודמת הרבה מעבר לרגיל, ויוצרת נקישות - ואיכשהו ההבדל באוקטן מאיט את תחילת השריפה מספיק כדי שזה לא יקרה. לא יודע עד כמה סביר.
אז תבחר - או שהאופנוע שלך במצב קטסטרופאלי ועוד שניה מתפגר (וגם נורא קל לבדוק - בדיקת קומפרסיה פשוטה תעיד על זה בסבירות גבוהה מאוד), או שה"שיפור" הוא פרי הדמיון שלך, בערך כמו שאופנוע נקי אחרי טיפול נוסע יותר טוב. בכל מקרה, "שיפור" מהעלאת האוקטן ניתן להשיג אך ורק במקרה אחד - על כלים מודרניים בעלי יחס דחיסה גבוה במיוחד, שמיועדים לעבוד עם דלק באוקטן גבוה אך יכולים לספוג גם את זה הנמוך עם זיהוי נקישות ודרדור הצתה אוטומטי. דוגמאות של כלים כאלה יש - בודדים ביותר, כולם יותר חדשים מ-2010. בכל שאר המקרים אין שום "שיפור" ובמקרה הטוב יש פשוט מניעת פעולה לקויה והרסנית של המנוע (כי נקישות במנוע מאוד הרסניות).