ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
פיח נוצר ממחסור בחמצן ומזליגת שמן,זה יכול לקרות גם ב 1000 סמ"ק.
במנוע אטמוספרי שיחרוג מהטמפ' שבה תוכנן לשרוף לא צריך שום דבר בשביל ליצור פרי הצתה זה בכלל לא שייך לקומפרסיה.
נקודה נוספת בעניין הקומפרסיה זה שיחס דחיסה נמצא ביחס ישר לשיטת הקירור ולכן 180 psi יכול להיות סטנדרט למנוע מקורר נוזל וגבוהה למנוע מקורר אוויר,בזמן ש 220psi עשוי להיות הרבה יותר מדיי.
שכבת הפיח לא יכולה לגדול מעבר לעובי מסוים, כתלות בתנאים - כי פיח אינו חומר דביק ורעידות המנוע גורמות לאבקה להתפורר ולהתנתק. לא קשור לנפח.
הצתה מוקדמת שבאה עקב טמפ' גבוהה מדי לא בהכרח תפוצה ע"י אוקטן גבוה יותר - למיטב הבנתי החום משמש כ"מקדם הצתה" גם בדלק בעל אוקטן גבוה, ואין את "אפקט השיפור".
עד כמה שאני זוכר במעורפל, באופנועים מקוררי אויר הקומפרסיה התקינה לרוב מסתובבת סביב 180 ומקוררי מים - סביב 200. המקרה של פות"ש זה 180 - לא נראה גבולי.