דו"ג בסיסי בארצות האלה משרת את בעליו או בעיר הגדולה, או באיזורים כפריים - שם הכבישים צרים, איטיים ולא עמוסים.
בישראל, לעומת זאת, ישנה רשת ענקית של כבישים מהירים שאתה משתמש בה בכל יציאה מהעיר. אתה הרי לא תיסע מת"א לראשון דרך יפו> בת ים> חולון, רק כדי לא לעלות על כביש 4? ואם אתה צריך גם לעלות על 431, או שאתה סתם נוסע בשעת לילה - אז 125 כבר לא בטיחותי כ"כ.
כמובן שזה אפשרי, כמובן שתעשה את זה במידת הצורך - אבל אם אפשר לעלות קצת בנפח, ולקבל בתמורה עליה משמעותית בבטיחות ובנוחות - אז למה לא?
250 הוא המינימום ההגיוני. כל עליה נוספת מעלה את רמת הנוחות ומהירות השיוט, אבל זה כבר לא חובה אם המטרה היא התניידות בלבד.
אחת החוויות הכי מפחידות שעברתי בחיי הייתה נסיעה על איילון מצפון ת"א ליפו בשעת ערב מאוחרת, על מובי 125 עייף, בהרכבה.
זה היה מפחיד, לא נעים, הרגיש לא בטיחותי בעליל - וכנראה לא תרם לאורך חיי המנוע של המובי המסכן.



ציטוט ההודעה בתגובה