עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 28 מ 28

אשכול: נסיעה יומית - ירושלים - ת"א

  1. #16
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    לא בדיוק. במערב אירופה יש תרבות נהיגה אחרת, אכיפה דרקונית יותר, מודעות ולגיטימציה לרוכבים ולרכבים, עלויות אחרות, מסולולים, ימי רכיבה, תשתיות ערוכות לחורף וסוגיית הביטוחים שמשפיעה לא מעט (בדומה אלינו כך שהרבה דווקא רוכבים על נפחים קטנים).
    בארה"ב מאידך, לרוב מתחילים מ 250 אם לא יותר מכך, עניין הבטיחות והאחזקה פחות משחקים תפקיד ואף אחד לא יכנס לך לכיס ולפרטיות כל עוד שתעמוד בX חוקים ודרך ארץ.

    בארצנו הצעירה והמתבגרת, אין רוב הומוגני, והמודרני והארכאי דחוסים יחד בערבוביה של תרבויות, גישות, שיטות ומה לא. כך שמסוכן להיות על הכביש, אין עדין סטנדרטים מרצים ובפועל יש הרבה מוסכי חצר, יש זלזול רב מצד הרוכבים לכלים ואף לעצמם ומצד הנהגים יש דה-לגיטימציה לרוכבים. התשתיות לאו דווקא ערוכות לחורף ולמעשה בפועל העכבר הופך להר.
    או.קי זה מסביר הרבה דברים תודה!

  2. #17
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    לא בדיוק. במערב אירופה יש תרבות נהיגה אחרת, אכיפה דרקונית יותר, מודעות ולגיטימציה לרוכבים ולרכבים, עלויות אחרות, מסולולים, ימי רכיבה, תשתיות ערוכות לחורף וסוגיית הביטוחים שמשפיעה לא מעט (בדומה אלינו כך שהרבה דווקא רוכבים על נפחים קטנים).
    בארה"ב מאידך, לרוב מתחילים מ 250 אם לא יותר מכך, עניין הבטיחות והאחזקה פחות משחקים תפקיד ואף אחד לא יכנס לך לכיס ולפרטיות כל עוד שתעמוד בX חוקים ודרך ארץ.

    בארצנו הצעירה והמתבגרת, אין רוב הומוגני, והמודרני והארכאי דחוסים יחד בערבוביה של תרבויות, גישות, שיטות ומה לא. כך שמסוכן להיות על הכביש, אין עדין סטנדרטים מרצים ובפועל יש הרבה מוסכי חצר, יש זלזול רב מצד הרוכבים לכלים ואף לעצמם ומצד הנהגים יש דה-לגיטימציה לרוכבים. התשתיות לאו דווקא ערוכות לחורף ולמעשה בפועל העכבר הופך להר.
    נכון חלקית, באיטליה למשל (רומא ודרומה) הנהיגה פרועה ומסוכנת בדיוק כמו בארץ אבל 5X .

    אבל הנהג האיטלקי בניגוד לישראלי אוהב ומבין בנהיגה, ויודע להבין ולחשב את מעשי הנהג והרוכב
    שאייתו בכביש, תמיד אבל תמיד הוא יודע שיש בכביש יותר משוגעים ממנו אז הוא נזהר משתמש
    במראות ו-"מבין" את הדינמיקה בכביש. בישראל נוהגים כמו במלחמה, משמידים את כל מי שהוא
    לא אני.

    בגרמניה צפון איטליה אוסטריה הנהיגה היא מחושבת תוך כיבוד כמעט מלא של החוק, אדיבות נימוס
    והבנה שהאינטרס המשותף הוא שהתנועה תזרום גם אם זה עוד כמה שניות על חשבוני.

    בברצלונה הבין מישהו חשוב, שעל מנת שהעיר שלו תפעל כמו שצריך יש לעודד רכיבה דו"ג בנוסף
    על תחבורה ציבורית מעולה ומגוונת, אלפי אופנועים/קטנועים מקבלים עדיפות אבסולוטית על פני מכוניות.
    וזה עובד מצוין.

    ודבר קטן אחרון קטנוע זה לא אופנוע ובחיים גם לא יהיה!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  3. #18
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    נכון חלקית, באיטליה למשל (רומא ודרומה) הנהיגה פרועה ומסוכנת בדיוק כמו בארץ אבל 5X .

    אבל הנהג האיטלקי בניגוד לישראלי אוהב ומבין בנהיגה, ויודע להבין ולחשב את מעשי הנהג והרוכב
    שאייתו בכביש, תמיד אבל תמיד הוא יודע שיש בכביש יותר משוגעים ממנו אז הוא נזהר משתמש
    במראות ו-"מבין" את הדינמיקה בכביש. בישראל נוהגים כמו במלחמה, משמידים את כל מי שהוא
    לא אני.

    בגרמניה צפון איטליה אוסטריה הנהיגה היא מחושבת תוך כיבוד כמעט מלא של החוק, אדיבות נימוס
    והבנה שהאינטרס המשותף הוא שהתנועה תזרום גם אם זה עוד כמה שניות על חשבוני.

    בברצלונה הבין מישהו חשוב, שעל מנת שהעיר שלו תפעל כמו שצריך יש לעודד רכיבה דו"ג בנוסף
    על תחבורה ציבורית מעולה ומגוונת, אלפי אופנועים/קטנועים מקבלים עדיפות אבסולוטית על פני מכוניות.
    וזה עובד מצוין.

    ודבר קטן אחרון קטנוע זה לא אופנוע ובחיים גם לא יהיה!
    השאלה היא זו: כשכאן מדברים על נסיעה פרברית או בין עירנונית (שמבחינת ק"מ במקומות כמו שהזכרת זה פחות או יותר נחשב כנסיעה עירונית לא?) ישר התשובה האוטומטית היא קח קטנוע/אופנוע 350 סמ"ק ומעלה כי אם לא זו התעלולות בעצמך/לא בטיחותי - אז מה אין 125 סמ"ק בארצות כמו איטליה ורומא? האם דו"ג בסיסי בארצות הללו שהזכרת מתחיל מ- 300 סמ"ק?

  4. #19
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    השאלה היא זו: כשכאן מדברים על נסיעה פרברית או בין עירנונית (שמבחינת ק"מ במקומות כמו שהזכרת זה פחות או יותר נחשב כנסיעה עירונית לא?) ישר התשובה האוטומטית היא קח קטנוע/אופנוע 350 סמ"ק ומעלה כי אם לא זו התעלולות בעצמך/לא בטיחותי - אז מה אין 125 סמ"ק בארצות כמו איטליה ורומא? האם דו"ג בסיסי בארצות הללו שהזכרת מתחיל מ- 300 סמ"ק?
    זה לא עניין של מרחק אלא של מהירות. בארץ, הכבישים המהירים רובם ככולם בעלי מהירות מותרת של 110 קמ"ש, כשרוב הנהגים נוסעים באזור ה-120-130 ומבחינה בטיחותית על אופנוע להיות קצת מהיר יותר מהם כדי להתחמק ממכשולים ומקרים לא צפויים.
    לעומת זאת, במקומות בחו"ל, דוגמאת קייב, שזו עיר ענקית (כ-40 ק"מ מקצה לקצה) הכבישים ה"מהירים" בעיר מוגבלי 80-90 קמ"ש, וכמות אופנועי/קטנועי ה-50-250 סמ"ק שם היא ענקית (ובואו נעזוב לשנייה את ההכנסה הנמוכה של התושב הממוצע). כנ"ל בבודפשט ובערים אחרות באירופה שביקרתי בהן כרוכב.

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    השאלה היא זו: כשכאן מדברים על נסיעה פרברית או בין עירנונית (שמבחינת ק"מ במקומות כמו שהזכרת זה פחות או יותר נחשב כנסיעה עירונית לא?) ישר התשובה האוטומטית היא קח קטנוע/אופנוע 350 סמ"ק ומעלה כי אם לא זו התעלולות בעצמך/לא בטיחותי - אז מה אין 125 סמ"ק בארצות כמו איטליה ורומא? האם דו"ג בסיסי בארצות הללו שהזכרת מתחיל מ- 300 סמ"ק?
    המרחק עצמו הוא לא הבעיה, הבעיה היא בבטיחות הדינמית ובנחות הרוכב.

    ככל שהמנוע קטן יותר יש לו פחות יכולת האצה במיוחד בתנועה מהירה.
    באופנוע שלי על פי מקורות זרים, ניתן לשייט 150-160 בנינוחות אבל אם לרגע
    צריך קצת יותר אז לאופנוע אפילו קצת יותר קל לעלות במהירות ולברוח מהבעיה.
    כך גם לקבי הבלימה, המערכת משדרת לך שזה בסדר לקצץ מהר במהירות בלי דרמה.

    האופנועים/קטנועים הקטנים משייטים במהירות התנועה אז אם צריכים עקיפה זריזה בריחה
    או בלימה חריפה פה מתחילה הבעיה, כשרכב נדבק אילך מאחור עם בהמה לועסת מסטיק
    שמתעסקת בכל חוץ מנהיגה והנתיב שמשמאל סתום עם סתום אחר, תוכל בכייף להרגיש את הבל
    הפה של נקבה זרה על העורף\ אבל לא לברוח ממנה ... לא כייף.

    וכן יש 125 בחו"ל הם לבני 16 לעשות חארקות בשכונה, לא לצאת לכבישים המהירים.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    וכן יש 125 בחו"ל הם לבני 16 לעשות חארקות בשכונה, לא לצאת לכבישים המהירים.
    אני יודע היכן אתה מחנה יאמנייאק!

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי מצמץ צפיה בהודעה
    אני יודע היכן אתה מחנה יאמנייאק!

    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #23
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    The chicane
    הודעות
    879
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    צוחק. אתה לגמרי צודק ש125 זה לילדודס בתחילת דרכם על הכביש באירופה.

  9. #24
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    שוב, תודה לכולם על התשובות/הבהרות

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי עמיר צפיה בהודעה
    השאלה היא זו: כשכאן מדברים על נסיעה פרברית או בין עירנונית (שמבחינת ק"מ במקומות כמו שהזכרת זה פחות או יותר נחשב כנסיעה עירונית לא?) ישר התשובה האוטומטית היא קח קטנוע/אופנוע 350 סמ"ק ומעלה כי אם לא זו התעלולות בעצמך/לא בטיחותי - אז מה אין 125 סמ"ק בארצות כמו איטליה ורומא? האם דו"ג בסיסי בארצות הללו שהזכרת מתחיל מ- 300 סמ"ק?
    דו"ג בסיסי בארצות האלה משרת את בעליו או בעיר הגדולה, או באיזורים כפריים - שם הכבישים צרים, איטיים ולא עמוסים.
    בישראל, לעומת זאת, ישנה רשת ענקית של כבישים מהירים שאתה משתמש בה בכל יציאה מהעיר. אתה הרי לא תיסע מת"א לראשון דרך יפו> בת ים> חולון, רק כדי לא לעלות על כביש 4? ואם אתה צריך גם לעלות על 431, או שאתה סתם נוסע בשעת לילה - אז 125 כבר לא בטיחותי כ"כ.
    כמובן שזה אפשרי, כמובן שתעשה את זה במידת הצורך - אבל אם אפשר לעלות קצת בנפח, ולקבל בתמורה עליה משמעותית בבטיחות ובנוחות - אז למה לא?
    250 הוא המינימום ההגיוני. כל עליה נוספת מעלה את רמת הנוחות ומהירות השיוט, אבל זה כבר לא חובה אם המטרה היא התניידות בלבד.

    אחת החוויות הכי מפחידות שעברתי בחיי הייתה נסיעה על איילון מצפון ת"א ליפו בשעת ערב מאוחרת, על מובי 125 עייף, בהרכבה.
    זה היה מפחיד, לא נעים, הרגיש לא בטיחותי בעליל - וכנראה לא תרם לאורך חיי המנוע של המובי המסכן.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #26
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    לפני כ10 שנים פגשתי שכן שהחנה את האופנוע ליד האופנוע שלי. יום אחד נכנסו לשיחה.הבחור כבר לא היה כל כך צעיר באיזור ה 60.
    השכן היקר שלי רכב 3 פעמים בששבוע מהוד השרון לים המלח. לעבודה.
    היו לבחור בעיות של מזומנים וגירושים קשים.
    את הרכיבה לים המלח בחר לעשות על גבו של GN 250 ישן וחבוט. שנת 98 אם אני לא טועה.
    אני באיזה שלב עברתי משם.
    אבל במשך 4 שנים זה היה רוטינה
    אז כל אופנוע קטנוע מסוגל לחצות את המדינה. ראו מליון פוסטים על טוסטוסים שחצו את ישראל.
    זמן, נוחות, אמינות, בטיחות , אלקטרוניקה. כל מיני מילים כאלה שמצטרפות להגדלת נפח.

  12. #27
    Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2016
    הודעות
    330
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    זה לא עניין של מרחק אלא של מהירות. בארץ, הכבישים המהירים רובם ככולם בעלי מהירות מותרת של 110 קמ"ש, כשרוב הנהגים נוסעים באזור ה-120-130 ומבחינה בטיחותית על אופנוע להיות קצת מהיר יותר מהם כדי להתחמק ממכשולים ומקרים לא צפויים.
    בארץ בכבישים כמו כביש 2 ו4 ואפילו 6 אפשר לנסוע בכיף בימני על 110 קמ"ש(שהתנועה זורמת)
    אתה יודע כמה פעמים נוסעים כלכך לאט בימני 90-100 קמ"ש.
    בארץ זה הולך ככה
    נתיב ימין: -90-100 קמ"ש בלחץ
    נתיב אמצעי 100-110 קמ"ש בלחץ
    נתיב שמאלי 110-120 בלחץ

    אם הכביש יחסית פנוי תוסיף עד 10 קמ"ש לכל נתיב.
    לדעתי לארץ לכביש מהירים עדיף מינימום לנסוע עם כלי שיכול לשייט על 110 קמ"ש

  13. #28
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי FoxLight צפיה בהודעה
    בארץ בכבישים כמו כביש 2 ו4 ואפילו 6 אפשר לנסוע בכיף בימני על 110 קמ"ש(שהתנועה זורמת)
    אתה יודע כמה פעמים נוסעים כלכך לאט בימני 90-100 קמ"ש.
    בארץ זה הולך ככה
    נתיב ימין: -90-100 קמ"ש בלחץ
    נתיב אמצעי 100-110 קמ"ש בלחץ
    נתיב שמאלי 110-120 בלחץ

    אם הכביש יחסית פנוי תוסיף עד 10 קמ"ש לכל נתיב.
    לדעתי לארץ לכביש מהירים עדיף מינימום לנסוע עם כלי שיכול לשייט על 110 קמ"ש
    אני לא יודע באיזו מדינה אתה רוכב,
    אצלי זה יותר בסגנון של:
    אמצעי או שמאלי 90-100 לסרוגין בזכות אידיוט מתחלף.
    בימני פנוי בין מכוניות איטיות מדי פעם.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 70
    הודעה אחרונה: 09-02-2018, 11:42
  2. תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 27-04-2016, 12:39
  3. רכישת אופנוע 300 לנסיעה יומית של 60 ק"מ
    על ידי netanelh85 בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 15-11-2015, 14:02
  4. תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 21-10-2015, 21:34
  5. תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 28-08-2015, 08:48

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO