עדיפות ל 2 צילינדר ומעלה בקטנוע/אופנוע, תחשוב על מרווחי טיפולים זה בערך 3000 ק"מ בחודש, לכן העדיפות לאופנוע.
הי,
ממש בקצרה, האם אתם חושבים שקטנוע 250 יכול לשרת נאמנה בנסיעה יומיומית בין ירושלים לת"א?
אין חשש לעומס עקב התוואי של הכביש? כלומר לבאלי ממש מואץ.
והאם נגיד קטנוע 400 יעשה את כל ההבדל או שזה לא עניין הנפח אלא העומס על צילינדר בודד ופשוט כדאי לעבור למנוע בעל 2 צלינדרים - כלמור בדכ אופנוע...
תודה רבה.
Sent from my Redmi Note 4X using Tapatalk
עדיפות ל 2 צילינדר ומעלה בקטנוע/אופנוע, תחשוב על מרווחי טיפולים זה בערך 3000 ק"מ בחודש, לכן העדיפות לאופנוע.
Tracer 900
רוב הכלים המודרניים יעשו את המרחק הזה בלי בעיה, בינינו רק בארץ קצרה כל כל, עושים עניין מ-120 ק"מ ביום.
השאלה שאתה צריך לשאול את עצמך, איך אתה תשרוד את המרחק היומי הזה בתנאיי מזג האוויר בכל השנה
ואיזה כלי ייתן לך את הפתרון הנוח ביותר, קל זה לא יהיה! לאופנוען אין הלוקסוס של רכב.
אתה חייב לחשוב על מקום למיגון ולציוד שתיקח אייתך, לתכנן מקרים לא רצויים, פאנצ'ר קלקול, תקלה.
סט בגדים להחלפה. מקום חנייה בטוח בעבודה.
בנוסף לקחת בחשבון שתהיה בתוך תנועה מהירה ממך במקומות מסוימים, ותצטרך כלי שיוכל לתת לך
בטיחות אקטיבית טובה. (זריזות, יכולת התחמקות, בלימה יעילה).
מחיר ההחזקה והטיפולים לכלי משמעותיים לחישוב ההוצאות שלך.
מעבר לכך פרט להבנה וטיפים מרוכבים אחרים שכבר עושים את זה בפועל, רק אתה תוכל להבין מה
באמת מתאים לצרכים שלך.
בהצלחה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני הייתי עושה את הנסיעה הזו עם Xevo250 במשך שנה (דרך כביש 443)
כביש 1 אישית פחות אהבתי אבל זה היה שעשו שם שיפוצים.
בהחלט אפשרי אך תלוי בך
אהלן,
אני רכבתי 3 שנים (כמעט) על x-max250. מישובי מערב בנימין לירושלים וחזור כל יום (לעבודה), ק"מ זהה לשלך.
הקטנוע אכל את זה בלי בעיה, היה נוח מאוד, יש ספיירים לרוב העליה (443, לא יודע לגבי 1).
אבל - קח בחשבון בלאי מואץ++ תחליף וריאטורים כל כמה חודשים (לפחות אצלי שרכבתי על הקצה העליון של הסקאלה, החלפתי כל 15 בערך במקום 20)..
בסופו של דבר הבלאיי הכריע וכשהייתה לי ההזדמנות הכלכלית עברתי לאופנוע גדול יותר..
לדעתי - לך על כלי גדול יותר.
אופנוע: cb500x יעשה אחלה עבודה..
קטנוע: הדאון-טאון 350 יש לי כמה חברים שממליצים..
x-max 250 2013 -> nc700x 2012
אל תתן לעולם לשנות את החיוך שלך, תגרום לחיוך שלך לשנות את העולם !
כל קטנוע 250 יעשה את זה אבל השאלה אם אתה תשרוד שיוט של 100 קמ"ש או בלאי מואץ ב 120. עדיף אופנוע הילוכים בשביל מהירות שיוט גבוהה יותר
ואם בכל זאת קטנוע אז 350+ לדעתי
אני באופן אישי הייתי בוחר באדוונצ'ר גדול
ממליץ על 350+ לא אהבתי לעלות לירושלים עם הXEVO, אפשרי, לא נורא... אבל לא משהו שהייתי מחכה לו כל יום, גם לא עם הXCITY 250 שהיה לי... בקיצור זה חצי כוח.
אופנוע 250 סמ"ק עוד כן, קטנוע 250 סמ"ק פחות.
עדיף לך לדעתי 300 סמ"ק ומעלה
לנסיעה יומיומית - הייתי כבר בוחר אופנוע בנפח 500 סמ"ק ומעלה. תעיף מבט על ההונדה CB500x
אפשרי בהחלט. אם תגביל להימנעות מפתיחת גז מלאה (משמע - 110 בירידה ומישור, 90-100 בעליה) - הוא גם יאריך ימים.
כיף גדול זה כנראה לא, ככל שתעלה בנפח - תצטרך להגביל את עצמך פחות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני מנסה להבין משהו בהמשך למה ששושנים כתב - הרי מדינת ישראל היא בגודל של שכונה ביחס לארצות אחרות...
אז מה בעצם הסיפור, כול האיטלקים, צרפתים, גרמנים, בריטים, אמריקאים וכו' רוכבים על אופנועים 350 סמ"ק ומעלה?? (כן ברור לי שאני מכליל ובכל זאת) שהרי מה שנחשב אצלנו מבחינת מרחק "פרבר" או אפילו "בין עירוני" אצלם זה בכלל עדיין בתוך העיר, מה שנחשב אצלנו "נסועה גבוהה" אצלם זה בכלל הנסיעה למכולת, אז כל מי שנוסע באותן ארצות על קטנוע 125 סמ"ק הוא פסיכופט שמתעלל בעצמו?
לא בדיוק. במערב אירופה יש תרבות נהיגה אחרת, אכיפה דרקונית יותר, מודעות ולגיטימציה לרוכבים ולרכבים, עלויות אחרות, מסולולים, ימי רכיבה, תשתיות ערוכות לחורף וסוגיית הביטוחים שמשפיעה לא מעט (בדומה אלינו כך שהרבה דווקא רוכבים על נפחים קטנים).
בארה"ב מאידך, לרוב מתחילים מ 250 אם לא יותר מכך, עניין הבטיחות והאחזקה פחות משחקים תפקיד ואף אחד לא יכנס לך לכיס ולפרטיות כל עוד שתעמוד בX חוקים ודרך ארץ.
בארצנו הצעירה והמתבגרת, אין רוב הומוגני, והמודרני והארכאי דחוסים יחד בערבוביה של תרבויות, גישות, שיטות ומה לא. כך שמסוכן להיות על הכביש, אין עדין סטנדרטים מרצים ובפועל יש הרבה מוסכי חצר, יש זלזול רב מצד הרוכבים לכלים ואף לעצמם ומצד הנהגים יש דה-לגיטימציה לרוכבים. התשתיות לאו דווקא ערוכות לחורף ולמעשה בפועל העכבר הופך להר.
עשיתי את זה כמה חודשים על פוקו 500, לא נהנתי.
אם אתה יכול להרשות לעצמך לעשות את זה עם אופנוע 400+ או קטנוע 500+ (לא פוקו) לך על זה.
אחת הסיבות שמכרתי את הפוקו היתה הנסיעה הזאת