אנפילד
שלום לכולם
אני בעלים של דיוק 200 לאחר שהיה לי נינגה 250.
יש לציין שמבחינת ניסיון כביש, לקחתי מעל 3 קורסים וכמה ימי מסלול.
עכשיו עברתי לצפון בגלל לימודים וראיתי (גם שמעתי) אופנוע שדיי הדליק אותי.
משהו כזה, כמובן ישן ולא בעיצוב רטרו אבל העיצוב היה דומה לזה
https://img.mako.co.il/2018/05/02/NATASH1_i.jpg
רציתי לדעת, בתקציב של 15K בערך איזה כלים אני יכול להביא? חשוב לא יותר מידי סמ''ק בגלל הביטוח והרישיון שלי שהוא A1.
לא רק הונדה, אני פתוח להכל...רק שיהיה בסגנון הזה...
תודות
בתקציב וברשיון הזה - חפש GN250 שעבר הסבה לקפה רייסר. יש לא מעט כאלו, רק צריך לראות שהוא באמת במצב טוב.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
בתקציב הזה נכנס רק רטרו אמיתית, לא רק עיצוב רטרו
הדבר הכי קרוב לזה שגם נכנס בתקציב שלך זה סוזוקי GS500.
כבעלים של GS500 כבר שנתיים, אחד שאוהב את הדגם, מכיר את הניואנסים הקטנים והמחלות ורוב הכלים בארץ - אלא אם הוא לא מוצא אחד במצב טוב מאוד (אחרי!! יישור קו) עד מעולה, שלא יחפש הרפתקאות.
להחזיק עז ככלי יומיומי אמין בשנת 2018 זה לא דבר של מה בכך, זה שילוב של להכיר את האנשים הנכונים (כי רוב רובם של המוסכים פשוט לא יודעים להתעסק איתם ויעשו יותר נזק מתועלת), לדעת לבחור כלי מאוד מאוד בקפידה ופשוט לצוד אחד שמור...ובינינו? זה לא כל כך "רטרו" בסגנון שהוא הציע, לפחות לטעמי.
אם כבר, שיחפש ER5 בסגמנט - סיכויים רבים יותר שימצא אחד במצב שמור.
יש כל מני SV650 שמוגבלים ל-A1 שכמעט בתקציב.
היה אצלי אחד 3 שנים ובערך 25000 ק״מ. טיפלתי בו בזמן ולא הייתה בעיה אחת.
אם תרצה, יש המון דרכים לתת לו מראה רטרו מגניב.
כאחד שבדק - שלא יתקרב. בייחוד לא בתקציב הזה.
הבחור ציין שהוא סטודנט, צריך "לא יותר מדיי סמ"ק בגלל הביטוח" - בעברית פשוטה, עד 250 סמ"ק. לקנות SV בכזה תקציב ועוד בלי רזרבות ליישור קו יכניס אותו לבור כלכלי שהוא לא ייצא ממנו.
לפותח האשכול - האופציה הכי טובה שלך, בינינו, זה או אופנוע 250 ישן שעבר שיפוץ (ויראגו,CB250,סוזוקי GZ/GN/TU) מכאני וקוסמטי מקיף, ולאחר יישור קו. לסינגלים שביניהם מכאניקה פשוטה להחריד (לא שלטווינים לא, אבל קצת יותר סיפור). הקליבלנד יותר עצל מהם, ולמרות שהוא יותר חדש - טיפולים כל 2000 (החלפת שמן, אין לו מסנן כי הוא העתק של מנוע פרהיסטורי של הונדה אי שם משנות ה-70). יישאר לך עוד עודף ליישורון קו ואולי למעיל עור וקסדת Bell רטרו שתתאים.
אם אתה מעוניין להישאר בקטגוריית הביטוח הנמוכה - כל אופנוע "רטרו" שתקנה יהיה יותר עגלה ממה שאתה רוכב עליו כיום.
או שתשדרג ל-A ותחפש אופנוע רטרו פול-סייז, או שחכה עם הגשמת החלום.
אם אתה בכל זאת רוצה - יש כמה אופציות ב-A1, אבל הם כולם מעל 250.
האנפילדים חסכוניים ופשוטים לאחזקה - אבל הביצועים שלהם בכביש המהיר נחותים מאופנועי 250.
הקאוואסקי W800 והמוטו-גוצי V7 יקרים יותר לקניה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
ממליץ לך לחשב מסלול מחדש... תעלה ברשיון, ביטוח מעל 250 סמ"ק גם ככה תאלץ לשלם ככל הנראה... ותחפש איזה כלי רטרו מגניב או אולי מונסטר ישן (יש במחירים זולים).
בתור אחד שהיה לו TU250, שמאוד מאוד אהבתי, הוא היה יקר לתחזוקה (יחסית למחיר), שרף הרבה שמן, לא אהב את הבינעירוני כל כך, היו לו נזילות ובעיות גיר... וטפלתי בו הרבה!
זה היה כלי מגניב לאללה ובאמת שהייתה לי תקופה יפה איתו, אבל לפני 10 שנים היה מבחר כלים אחר מהיום והמחירים היו גבוהים יותר... גם חפשתי כלים זולים ואפילו כלי אספנות כי הביטוח זול... עזוב זה לא שווה את זה, אתה חוסך במשהו אחד ומשלם כפול בצד אחר.
הייתי חוסך לכלי רטרו, ולא קונה וינטג' שבור.
ואני אחד מאותם בעלים. אני מודע הייטב לשנתונים של הכלים, ושנטו מבחינה ביצועיסטית ה-GS בכמה רמות מעל ה-GN, אבל (!) הבחור ביקש ברמת ביטוח נמוכה וציין כי הוא סטודנט. יש לא מעט GNים שעברו החייאה לקפה רייסרים/סקראמבלרים שלפחות חלק מהכלי יושר קו, בעוד שב-GSים מאוד, אבל מאוד נדיר לראות אחד צף במצב טוב (ואני מדבר כאחד שראה לפחות 70 כלים בשנתיים האחרונות). מה גם שלתחזק GN יהיה פשוט יותר בגלל הצילינדר היחיד, שלא לדבר על כך שכרגע בסין מיוצר אופנוע שבנוי על בסיסו אז טכנית, חלפים חדשים יש בשפע (למרות שגם ל-GS בגלל הפופולריות העולמית הענקית ועצם העובדה שעדיין מייצרים אותם בקולומביה תחת הנישה של אופנוע רטרו).
אני נתתי את ה-2 סנט שלי כאחד שרוכב על עז ביומיום, מכיר לפחות 5 אנשים שהיו להם כלים כאלו בשלב כזה או אחר לאורך תקופה, כולל בחור שכבר 16 שנה מחזיק בשלו. אני נותן את דעתי הכנה למרות היותי חובב גדול של הדגם שלפי דעתי הוא אחד הכלים הפשוטים והאמינים ביותר שיוצרו, בתנאי (!!!) שתוחזק נכון ולפי הספר - משהו כל כך טריוויאלי שבארץ פשוט לא קיים ברוב המקרים.
אז כן, במקרה שלו ספציפית (!) ה-GN יהיה יותר טוב מה-GS, אלא (!) אם ימצא אחד במצב אידיאלי ממבוגר, וגם שם יצטרך להשקיע לפחות בכל האטמים, מייסבים, מערכות חשמל, בולמים ועוד דברים שהולכים עם הגיל.
וואי, אני רואה שהביקוש ל-GS-ים הולך להקפיץ את המחירים לרמה של נינג'ה 400 מהניילונים...
מהרו לקנות, לפני שיגמר!
היה לי GS פרוייקט לתקופה קצרה לפני איזה 3-4 שנים. אחד מאלה שעברו יישור קו (אצלי), וככל הידוע לי עדיין משרת את בעליו.
מה אגיד... שורה תחתונה, בשנת 2018 ה-GS הוא סתם חרא אופנוע. לא רטרו ולא נעליים - סתם עגלה ישנה. ה"אמינות" שלו מותנת בטיפולים תכופים ובעלים עדין על הגז - בתנאים (האופטימליים) האלה, גם יוסאנג מראה אמינות סבירה למדי.
מי שיש לו 12-14 לשים על GS, יכול להוסיף קצת ולרכוש דיוק 390 צעיר בעשור. עולם אחר - בשלדה, במתלים, במשקל.
או לשדרג רישיון, להוסיף קצת, ולמצוא בנדיט 1200 חי. או SV. או הורנט. או פייזר. או טראנסאלפ, אם כבר בא לו לשלם על אגדות אמינות והספק מועט.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא ארחיק עד כדי כך כדי להגיד שזה אופנוע חרא. כי זה לא. אבל עם מצב השוק כרגע אין לו באמת הרבה יתרונות מעל לכלים חדשים. הבולמים והבלמים באיכות ירודה יותר, המכלולים עייפים. צריך להשקיע לא מעט ולשפר את הכלי כדי יעמוד ראש בראש עם היפנים המודרנים בנפח הבינוני (300-500 סמ"ק). היתרונות היחידים לדעתי לפחות הם הפשטות המגוכחת של הכלי מבחינה מכאנית שהופכים אותו לתענוג לאחזקה עצמית זולה בתנאי מוסך חצר, המושב האחורי הנוח בטירוף (הרבה מעבר לכל הרבע-מושבים של רוב הכלים החדשים) והמראה, שאני אישית מעדיף יותר. את שלי קניתי לפני שנתיים כשבתקציב של 10-12 לא באמת היו הרבה אופציות וכל היפנים/אוסטרים בנפח מעל 250 ריחפו באזור ה-30 אלף ש"ח, קצת פחות קצת יותר. כיום? רק למי שמחפש נישה ודרישות מאוד ספציפיות. מעבר לזה - אין פה יתרון כלשהו.