
נכתב במקור על ידי
KKatkov
ההפרשים תלויים יותר דגם האופנוע ובסגנון הרכיבה, מאשר בנפח.
תהיה עלות נוספת, אבל הגודל שלה לא ידוע.
בנוסף - לא לשכוח, שפרט לנושא הטיפולים השוטפים, יש את נושא התקלות.
ה-ER שלך ישן, ובשלב כזה או אחר הוא יתחיל לעשות בעיות. זה זמן מבוזבז - והרבה כסף, אם אתה מגיע למוסך עם התקלות האלה.
במקרה הזה, התוספת בצריכת הדלק ו/או בעלויות הטיפולים יכולה להתקזז עם עלויות התיקון.
כדי להמליץ לך על דגמים, צריך שתגדיר תקציב.
כעיקרון - הונדה NC750 הוא כנראה האופנוע הזול ביותר במובן של דלק ואחזקה שיש בקטגוריה הפתוחה.
עם זאת, הוא חלש יחסית לקטגוריה, לא מרגש - ולא זול במיוחד לקניה.
אופציה מעניינת ולא שגרתית היא הב.מ.וו F800 (כמשומש) - הוא חסכוני בדלק, ולא יקר מדי בטיפולים.
ורסיס/ויסטרום/MT TRACER ודומיהם הם האופציות ה"סטנדרטיות".
אפשר לעלות לכלי ליטר כגון הסופר-טנרה 1200. המחירים שלהם צנחו כמשומשים, ומדובר באופנוע מאוד אמין ונוח.
הכי הרבה אופנוע לשקל שיש היום בשוק - זה ה-SV650 החדש. גם אופנועי "600 תקציב" אחרים הוזלו משמעותית, וניתן היום לקנות משומשים בני שנה-שנתיים במחירים שעד לפני כמה שנים יכולנו רק לחלום עליהם.
ככה שתגדיר תקציב, סגנון ותוואי רכיבה, סוג אופנוע מועדף - ונמשיך משם.