תוצאות 1 עד 14 מ 14

אשכול: אינדורו דל תקציב - כן או לא ?

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    11

    אינדורו דל תקציב - כן או לא ?

    שלום לכולם,

    אני אנסה להיות ישיר כמה שיותר,
    אני שוקל להיכנס לתחום (ממש לא בכל הכוח), יש לי נסיון ברכיבת אופנועים (כביש).

    אני הולך לרכב בדיוק פעם בשבועיים (מקסימום פעם בשבוע) לכמה שעות... כמובן שטיולים למתחילים.
    עכשיו השאלה שלי היא כזו,
    האם בתקציב נמוך (12 אלף) אפשר להעמיד אופנוע אינדורו שיענה על הצרכים ? אפור\צהוב פחות משנה... (נטו לאופנוע).
    גאסגאס 125
    קטום 250 משנתונים 2001
    האסקי 2009
    יש עוד כמה דוגמאות..

    האם זה כניסה לבור ללא תחתית, או שמא זה יכול להצליח עקב רכיבות מועטות ..? (בהנחה שמצאתי כלי במצב סביר).

    תודה מראש.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    קודם כל לדעתי האישית אין לך או לאף אחד מה לגעת בכלי אפור. אי אפשר לבטח, ע"פ חוק אסור לרכב עליו פרט למסלול מירוצים מוגדר (למרות שהחוק לא נאכף בעליל)
    רישוי צהוב בתקציב כזה זה אפשרי אבל זו דרך בטוחה להכנס ולצאת מהתחום עם טעם מר וחבל שזו תהיה החוויה.
    הכלי שתקח בתקציב כזה יסבול בראש ובראשונה ממחסור בחלפים בארץ (גסגס דו"פ או קטום ממודל ישן, על האסקי אדום בכלל אין מה לדבר בכל מה שקשור לחלפים)
    מעבר לאלו יש כמובן את העניינים הידועים כמו גיל ומה שהכלי עבר במהלכו מה ששוב מחזיר אותנו לחלפים ולעלויות אחזקה שעלולות להיות לא פשוטות.
    אם תגיע לאיזור ה20-25 שם כבר יש אופציות רבות.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    מצטרף לשאשא, זה בור ללא תחתית שלא יסתיים טוב, ואל תחשוב אפילו על אפור - לא שווה את הסיכון.

    בתקציב הזה(עם משיכה קלה מעלה) תוכל להביא כלי שאינו אינדורו "מקצועי" כדוגמת Ajp ופה כבר מדובר בפשרה שתהיה בעיקר תלויה לאיזה תוואי שטח תתחבר.
    עם האוכל בא התיאבון ואולי תמצא את עצמך רוצה משהו עם יכולות שטח גבוהות יותר מהר מאוד.

    קשה לומר אם תתחבר או לא לרכיבות שטח, לפעמים עדיף להשכיר אופנוע שטח מקצועי כדי לחוות את הנושא כדי להבין מה לעשות הלאה.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    239
    לא. אבל אם בכל זאת אז רק 2 פעימות (בגלל המנוע הפשוט)

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    אם תחפש טוב את הכלה, תמצא. כל עוד יש לך יכולת ליישר קו לבד, אני לא מבין למה צריך להיות לך "טעם מר בפה" כמו שאמרו מעליי.
    סה"כ - האופנועים פשוטים, החלקים לא יקרים, ובהחלט ניתן להינות מרכיבת שטח על אופנוע ישן וחבוט.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אם תחפש טוב את הכלה, תמצא. כל עוד יש לך יכולת ליישר קו לבד, אני לא מבין למה צריך להיות לך "טעם מר בפה" כמו שאמרו מעליי.
    סה"כ - האופנועים פשוטים, החלקים לא יקרים, ובהחלט ניתן להינות מרכיבת שטח על אופנוע ישן וחבוט.
    חשוב שתבליט את היכולת יישור קו עצמאית, לפי הזכור לי מההודעות בפורום אתה בעל ניסיון מספק (עובד במוסך או אפילו בעל מוסך) וההסתכלות שלך על כלים כאלו שונה לגמרי.
    אתה יודע בדיוק איך/איפה/כמה/למה בכל מה שקשור לקניית חלקים או תיקונים כאלו ואחרים, להרבה אנשים "רגילים" רק מלהזמין ולהחליף ידית ברקס עקומה זה סיפור בפני עצמו שלא לדבר על דיאגנוסטיקה בבעיות חמורות יותר או בחירת כלי מתאים, מזיהוי הזנחה של הבעלים הקודמים ומה נדרש בטיפולים תקופתיים.

    לך זה קל - אך לא לכולם.

    מניסיון אישי שמניח שהרבה חוו, ללא יכולת להעריך תקלות צפויות או בלאי במכלולי האופנוע קניתי אחרי הצבא DR350 ישן.
    בסופו של סיפור - המענק הצבאי הלך לתיקונים של הנבלה, אין ספק שזו חוויה בונה ויש לה מחיר, מהמקום הזה אני לא מציע לאף אחד לרכוש אופנוע ישן ללא הידע הטכני המתאים אלא אם אותו אדם בוחר במודע להכנס להרפתקאה לצורך ניסיון בהכרת האופנוע ותיקונו.
    נערך לאחרונה על ידי Oznik; 23-05-2018 בשעה 13:38.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    11
    קודם כל תודה על התשובות,
    דבר שני, אין לי ספק שהכי נכון זה להוציא אופנוע מהחברה (מבחינת סיכוי לתקלות).
    אבל, מחברים שרוכבים על כלים חדישים (2018) אני יודע שגם להם יש בלאי\תקלות וגם הם מוציאים כספים לא מתוכננים במוסכים.

    אז הייתי רוצה לדעת תכלס
    האם יש הבדל בין כלי 2013 לכלי 2004 מבחינת הוצאות שוטפות ?
    אולי חלק יראו את השאלה הזו כטפשית אבל אני באמת מנסה להבין, כי אין לי ספק שגם לכלי 2013 ילך כל פעם משהו אחר וידרוש תיקון.
    אז מה ההבדלים בעצם מבחינת אחזקה ? (לא מבחינת טכנולוגיה ויכולות).

    ועוד שאלה ככה אופטופיק , רישוי צהוב מול אפור , האם ביטוח חובה על רישוי צהוב מכסה משהו בעת תאונה בשטח ?

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    אמינות היא נתון משתנה בהתאם לכלי שנרכש, אבל אני חוזר שוב והפעם בפרמטרים ששאלת - לכלי 2013 יהיו חלפים לרכוש בארץ, לכלי 2004 ב 98% מהמקרים שתצטרך, לא. זה לא אומר שלכלי שיש חלפים בארץ קונים לו הכל בארץ - אבל יש לך את הבחירה לעשות אם שווה לך לרכוש כאן או שווה לך לחכות להזמנה מחול. במקרה של כלי ישן לא תהיה בחירה וזה יתבטא באופנוע מושבת על שטויות קטנות ולא מעט פעמים, עם עלויות של משלוחים ומכס על כל דבר.
    ביטוח חובה על כלי צהוב מכסה אותך בשטח בדיוק כמו שמכסה אותך בכביש.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי Oznik צפיה בהודעה
    חשוב שתבליט את היכולת יישור קו עצמאית, לפי הזכור לי מההודעות בפורום אתה בעל ניסיון מספק (עובד במוסך או אפילו בעל מוסך) וההסתכלות שלך על כלים כאלו שונה לגמרי.
    אתה יודע בדיוק איך/איפה/כמה/למה בכל מה שקשור לקניית חלקים או תיקונים כאלו ואחרים, להרבה אנשים "רגילים" רק מלהזמין ולהחליף ידית ברקס עקומה זה סיפור בפני עצמו שלא לדבר על דיאגנוסטיקה בבעיות חמורות יותר או בחירת כלי מתאים, מזיהוי הזנחה של הבעלים הקודמים ומה נדרש בטיפולים תקופתיים.

    לך זה קל - אך לא לכולם.

    מניסיון אישי שמניח שהרבה חוו, ללא יכולת להעריך תקלות צפויות או בלאי במכלולי האופנוע קניתי אחרי הצבא DR350 ישן.
    בסופו של סיפור - המענק הצבאי הלך לתיקונים של הנבלה, אין ספק שזו חוויה בונה ויש לה מחיר, מהמקום הזה אני לא מציע לאף אחד לרכוש אופנוע ישן ללא הידע הטכני המתאים אלא אם אותו אדם בוחר במודע להכנס להרפתקאה לצורך ניסיון בהכרת האופנוע ותיקונו.
    אני בכלל הייטקיסט
    אבל נכון, יש לי סדנא קטנה בשיתוף עם כמה חברים, יש לנו כלים, ידע וידיים טובות.
    זה מאפשר לי לטפל בדוקאטי בלי לפנות למוסכים.
    בשנה וחצי שאני רוכב על האסקה WR125, עשיתי לא מעט תחזוקה, אבל הייתי צריך לפתור מעט מאוד תקלות.
    מכל העבודות שעשיתי, לא הייתה אף עבודה שלא הייתי יכול לעשות בחניה של הבית - פחות בנוח ופחות בכיף, אבל זה לא מה שהיה עוצר בעדי.
    זאת בניגוד גמור לדוקאטי, שלא הייתי מעז לגעת לו בדזמו בלי מקום מסודר עם יכולת להתמודד עם בלת"מים.

    עכשיו, לגבי מחירים:
    את ההאסקה (מודל 11') קניתי מחבר לפני שנה וחצי במחיר שלא ניתן לסרב לו (מעט מתחת למחירון, לאופנוע ששווה כמה אלפים טובים מעל לפי המצב בפועל).
    בשנה הראשונה, השקעתי רק בשמן, נוזל קירור, פלאגים וצמיגים - וזה ברכיבה בתוואי הסלעי של השומרון, ולא מעט טיולים ארוכים. ההשקעה בשנה הזאת הסתכמה בפחות מאלפיים ש"ח.
    אחרי שנה התחילו היזומות - מנוע עליון, פלאסטיקה, רדיאטורים. זה כבר עולה קצת יותר, אבל עדיין לא מדובר בסכומים גבוהים. את התקלה המשביתה הראשונה קבלתי לפני שבועיים - שברתי את הציר של הקיק, ואני מחכה לחלק מחול (56 יורו לפני משלוח, אם אני זוכר נכון. 150 יורו עם משלוח, אטמים ועוד קטנות שראיתי לנכון להזמין על הדרך).
    ככה שאני ממש לא מסכים שכלי ישן בהכרח יקר לאחזקה. כשמדובר ברוכב מועט יכולת - אני לא רואה סיבה להשקיע הון בכלי חדש, רק כדי ש"לא יהיו בעיות" או לוותר על התחביב הנפלא הזה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אני בכלל הייטקיסט
    אבל נכון, יש לי סדנא קטנה בשיתוף עם כמה חברים, יש לנו כלים, ידע וידיים טובות.
    זה מאפשר לי לטפל בדוקאטי בלי לפנות למוסכים.
    בשנה וחצי שאני רוכב על האסקה WR125, עשיתי לא מעט תחזוקה, אבל הייתי צריך לפתור מעט מאוד תקלות.
    מכל העבודות שעשיתי, לא הייתה אף עבודה שלא הייתי יכול לעשות בחניה של הבית - פחות בנוח ופחות בכיף, אבל זה לא מה שהיה עוצר בעדי.
    זאת בניגוד גמור לדוקאטי, שלא הייתי מעז לגעת לו בדזמו בלי מקום מסודר עם יכולת להתמודד עם בלת"מים.

    עכשיו, לגבי מחירים:
    את ההאסקה (מודל 11') קניתי מחבר לפני שנה וחצי במחיר שלא ניתן לסרב לו (מעט מתחת למחירון, לאופנוע ששווה כמה אלפים טובים מעל לפי המצב בפועל).
    בשנה הראשונה, השקעתי רק בשמן, נוזל קירור, פלאגים וצמיגים - וזה ברכיבה בתוואי הסלעי של השומרון, ולא מעט טיולים ארוכים. ההשקעה בשנה הזאת הסתכמה בפחות מאלפיים ש"ח.
    אחרי שנה התחילו היזומות - מנוע עליון, פלאסטיקה, רדיאטורים. זה כבר עולה קצת יותר, אבל עדיין לא מדובר בסכומים גבוהים. את התקלה המשביתה הראשונה קבלתי לפני שבועיים - שברתי את הציר של הקיק, ואני מחכה לחלק מחול (56 יורו לפני משלוח, אם אני זוכר נכון. 150 יורו עם משלוח, אטמים ועוד קטנות שראיתי לנכון להזמין על הדרך).
    ככה שאני ממש לא מסכים שכלי ישן בהכרח יקר לאחזקה. כשמדובר ברוכב מועט יכולת - אני לא רואה סיבה להשקיע הון בכלי חדש, רק כדי ש"לא יהיו בעיות" או לוותר על התחביב הנפלא הזה.
    הייטקיסט לא פראייר בכלל

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    בואו נדבר רגע במספרים -
    הבחור שואל על קניית אופנוע ב-12 אש"ח. זה התקציב שלו.
    נניח (הנחה סבירה) שהאופנוע צריך מנוע עליון בקרוב מאד. הרי אף אחד לא יחליף צילינדר ואז ימכור את האופנוע ב12.
    בום, הלכו עוד 3-4 אש"ח במקרה הטוב, וזה שהוא עושה את כל העבודה לבד. כלומר תוספת של 30% לתקציב שלו!
    ואני לא רוצה לחשוב מה קורה אם הוא צריך לעשות מנוע תחתון...
    וכן, מיסבים למניהם (מה שכנראה הוא יצטרך להחליף מתישהו באופנוע כזה ישן) הם לא יקרים, אבל מצריכים ידע טכני מעל הממוצע.

    ולגבי ההבדל בין אופנוע 2011 לאופנוע 2004 - לדעתי יש הבדל גדול.
    יש את הבלאי הרגיל והמהיר של אופנועים - צמיגים, שרשרת וגלג"ש, בוכנה וכו'
    יש את הדברים שמתבלים יותר לאט - מיסבים, קלאץ', צילינדר, מנוע תחתון, סלילים וכו'
    עם הראשונים תצטרך להתמודד בכל אופנוע, חדש ומשומש כאחד.
    עם האחרונים יש הרבה יותר סיכוי שתצטרך להתמודד עם אופנוע 2004 מאשר עם אופנוע 2011

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    בואו נדבר רגע במספרים -
    הבחור שואל על קניית אופנוע ב-12 אש"ח. זה התקציב שלו.
    נניח (הנחה סבירה) שהאופנוע צריך מנוע עליון בקרוב מאד. הרי אף אחד לא יחליף צילינדר ואז ימכור את האופנוע ב12.
    בום, הלכו עוד 3-4 אש"ח במקרה הטוב, וזה שהוא עושה את כל העבודה לבד. כלומר תוספת של 30% לתקציב שלו!
    ואני לא רוצה לחשוב מה קורה אם הוא צריך לעשות מנוע תחתון...
    וכן, מיסבים למניהם (מה שכנראה הוא יצטרך להחליף מתישהו באופנוע כזה ישן) הם לא יקרים, אבל מצריכים ידע טכני מעל הממוצע.

    ולגבי ההבדל בין אופנוע 2011 לאופנוע 2004 - לדעתי יש הבדל גדול.
    יש את הבלאי הרגיל והמהיר של אופנועים - צמיגים, שרשרת וגלג"ש, בוכנה וכו'
    יש את הדברים שמתבלים יותר לאט - מיסבים, קלאץ', צילינדר, מנוע תחתון, סלילים וכו'
    עם הראשונים תצטרך להתמודד בכל אופנוע, חדש ומשומש כאחד.
    עם האחרונים יש הרבה יותר סיכוי שתצטרך להתמודד עם אופנוע 2004 מאשר עם אופנוע 2011
    וואו, איזה הגזמות.
    קודם כל - ממש לא כל אופנוע שעומד למכירה צריך מנוע עליון.
    שנית - לא יודע מאיפה לקחת את המספרים, אבל אני עשיתי מנוע עליון להאסקה ב-600 שקל. המניפולד שהחלפתי עלה עוד 400.
    סה"כ - אם אתה קונה אופנוע שתוחזק, ולא צבר בלאים מוגזמים עקב הזנחה, אני לא רואה סיבה שתצטרך לתקן 1001 מערכות מיד אחרי הקניה.
    לאורך תקופה ארוכה הכל יקרה, אבל זה לא כזה יקר ולא הוצאה חד פעמית גדולה כמו קניה של אופנוע חדש או משומש קלות.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    600 ש"ח זה ממש זול, קיט בוכנה ואטמים לקטמים השונים עולה בארץ הכי זול סביב 750 ש"ח לפני עבודה.
    נכון, אם תזמין מחו"ל תוכל להגיע ל500-600
    אני התכוונתי להחלפתי צילינדר קומפלט, וזה מגיע כבר לאזור ה-4.

    אתה עושה פה עוול לפות"ש כשאתה משליך מהמקרה שלך - קנית מחבר אופנוע שמור ומטופל ששווה מעל המחירון במחיר מתחת למחירון, למצב שלו.
    לו כנראה אין חברים שמוכרים אופנועים.
    מה שיש לו זה 12 אלף ש"ח ביד, וים של נבלות סרוחות במחיר הזה.
    אני מוכן לשים כסף שעל 80% מהאופנועים שעומדים בתקציב שלו הוא יצטרך להשקיע עוד כמה אלפים טובים מעבר לשמנים ופלאגים וכו' שאתה השקעת.

    המקרה שלך הוא היוצא מהכלל, ממש לא הכלל.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
    600 ש"ח זה ממש זול, קיט בוכנה ואטמים לקטמים השונים עולה בארץ הכי זול סביב 750 ש"ח לפני עבודה.
    נכון, אם תזמין מחו"ל תוכל להגיע ל500-600
    אני התכוונתי להחלפתי צילינדר קומפלט, וזה מגיע כבר לאזור ה-4.

    אתה עושה פה עוול לפות"ש כשאתה משליך מהמקרה שלך - קנית מחבר אופנוע שמור ומטופל ששווה מעל המחירון במחיר מתחת למחירון, למצב שלו.
    לו כנראה אין חברים שמוכרים אופנועים.
    מה שיש לו זה 12 אלף ש"ח ביד, וים של נבלות סרוחות במחיר הזה.
    אני מוכן לשים כסף שעל 80% מהאופנועים שעומדים בתקציב שלו הוא יצטרך להשקיע עוד כמה אלפים טובים מעבר לשמנים ופלאגים וכו' שאתה השקעת.

    המקרה שלך הוא היוצא מהכלל, ממש לא הכלל.
    זה לא האופנוע הראשון שרכשתי בחיי.
    כל החיים אני עם כלים ישנים.
    אתה מגזים ממש. אז 80% נבלות מדרגה כזאת או אחרת - אך תקנה אותן. אתה לא צריך את כל ה-20%, אתה צריך אופנוע אחד שעונה לצרכים שלך.
    לפי המספרים שזרקת (והם די מציאותיים) - תראה 10 אופנועים, 2 מהם יהיו סבירים. מתוך השניים האלה קח את האחד שבמצב יותר טוב (או זה שהבעלים נראה לך אמין יותר, או כל שיקול רלוונטי אחר) - והנה, יש לך אופנוע ישן אבל עובד. משם, מסדרים לאט לאט.

    לגבי הקיט בוכנה - זה עוד הביוקר, כי התעקשתי על בוכנה של VERTEX. אם הייתי הולך על קיט של NAMURA או MITAKA, הייתי משלם קצת יותר מחצי.
    שזה מחזיר אותנו לדיון אחר שניהלנו פעם - כשהפחדת אותי שאני גומר את הצילינדר, כשאמרתי שהאופנוע שלי עם מעל 100 שעות ולא החלפתי בוכנה או רינגים.
    אז כשהרגשתי ירידה בסחיבה, הזמנתי קיט והחלפתי בוכנה. על האופנוע היה 2400 ק"מ (המד קילומטראז' מזייף קשות למטה, כך שזה לפחות 3000). בתוואי שלי, אנחנו מדברים על 150 שעות לפחות.
    מה אגיד לך? אומנם לא צילמתי, אבל הצילינדר בהחלט נראה טוב, עם סימני עבודה קלים מאוד שלא מורגשים עם היד. החלפתי בוכנה, האופנוע קיבל את הכוח החסר בחזרה, ומאז עשיתי עוד איזה 600 ק"מ לפי אותו שעון מזייף. עוד כמה בוכנות (שזה הרבה זמן) אחליף צילינדר (או אופנוע).
    בקיצור - אחי, השד לא נורא כ"כ. אתה אדם זהיר, ואתה צודק ברמת העיקרון שעדיף אופנוע חדש על ישן, וטיפולים לפי הספר על טיפולים לפי הרגש. אבל מניסיוני - גם עם אופנוע ישן אפשר לטייל המון ולהינות. רק צריך ידיים טובות, הבנה טכנית סבירה, עקשנות ואיזה פינה לעבוד בלי שהשכנים יזמינו לך משטרה
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. בטא x-trainer 250/300. יש חוות דעת בתור אופנוע אינדורו, ובכלל?
    על ידי Jaron Breitman בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 05-03-2020, 21:58
  2. שמן מנוע 2t לאופנוע אינדורו
    על ידי asfasaf בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 24-07-2017, 11:10
  3. אינדורו 125 לרוכב מתחיל
    על ידי asomeras בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-05-2017, 18:25
  4. התייעצות אופנוע אינדורו 125
    על ידי asomeras בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-05-2017, 02:23
  5. תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 15-03-2016, 23:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO