ציטוט נכתב במקור על ידי doutsh צפיה בהודעה
בואו נדבר רגע במספרים -
הבחור שואל על קניית אופנוע ב-12 אש"ח. זה התקציב שלו.
נניח (הנחה סבירה) שהאופנוע צריך מנוע עליון בקרוב מאד. הרי אף אחד לא יחליף צילינדר ואז ימכור את האופנוע ב12.
בום, הלכו עוד 3-4 אש"ח במקרה הטוב, וזה שהוא עושה את כל העבודה לבד. כלומר תוספת של 30% לתקציב שלו!
ואני לא רוצה לחשוב מה קורה אם הוא צריך לעשות מנוע תחתון...
וכן, מיסבים למניהם (מה שכנראה הוא יצטרך להחליף מתישהו באופנוע כזה ישן) הם לא יקרים, אבל מצריכים ידע טכני מעל הממוצע.

ולגבי ההבדל בין אופנוע 2011 לאופנוע 2004 - לדעתי יש הבדל גדול.
יש את הבלאי הרגיל והמהיר של אופנועים - צמיגים, שרשרת וגלג"ש, בוכנה וכו'
יש את הדברים שמתבלים יותר לאט - מיסבים, קלאץ', צילינדר, מנוע תחתון, סלילים וכו'
עם הראשונים תצטרך להתמודד בכל אופנוע, חדש ומשומש כאחד.
עם האחרונים יש הרבה יותר סיכוי שתצטרך להתמודד עם אופנוע 2004 מאשר עם אופנוע 2011
וואו, איזה הגזמות.
קודם כל - ממש לא כל אופנוע שעומד למכירה צריך מנוע עליון.
שנית - לא יודע מאיפה לקחת את המספרים, אבל אני עשיתי מנוע עליון להאסקה ב-600 שקל. המניפולד שהחלפתי עלה עוד 400.
סה"כ - אם אתה קונה אופנוע שתוחזק, ולא צבר בלאים מוגזמים עקב הזנחה, אני לא רואה סיבה שתצטרך לתקן 1001 מערכות מיד אחרי הקניה.
לאורך תקופה ארוכה הכל יקרה, אבל זה לא כזה יקר ולא הוצאה חד פעמית גדולה כמו קניה של אופנוע חדש או משומש קלות.