וחלוקת נתיב עם רכב (זגזוג בין הרכבים) זה כן חוקי?
המשטרה אמנם אינה אוכפת רכיבה בשול הימני בזמן עומסי תנועה כבדים, אולם במקרה תאונה האשמה והאחריות תוטלנה - לפחות בחלקן - על הרוכב.
http://fullgaz.co.il/?p=132317
וחלוקת נתיב עם רכב (זגזוג בין הרכבים) זה כן חוקי?
תשמעו, בישראל אין חוק, כלומר יש משהו שכתוב, אבל כל שופט מפרש את זה לפי מצב הרוח שלו.
שופט שאשתו לא נתנה לו בלילה, ושופט שכרגע נולדה לו נכדה, זה שני שופטים שפועלים לפי אותו "חוק" רק שאני מבטיח לכם שהפסק דין יהיה שונה לגמרי בין שניהם.
בנוסף יש את נושא העו"ד, עו"ד חובבן, חסר ניסיון, מתמחה, לא יעזור לכם וזה סתם לשרוף כסף.
אני זוכר שנה שעברה נהג רכב צולם מזגזג על כביש, כאשר המשטרה עצרה אותו היה מורגש ריח חריף של אלכוהול, הנהג סירב לבדיקת אלכוהול ונלקח לתחנה.
בבית המשפט העו"ד של הנהג אמר שהסיבה שהוא סטה מהנתיב שלו זה כי הוא התעסק ברדיו, ובגלל שהרכב היה בהשכרה הוא לא הכיר את תפעול הרדיו דבר שגרם לו לסטות מהנתיב בזמן שהוא ניסה לסדר אותו. שיחררו אותו על קנס סמלי. במקרה אחר נהג קיבל חזרה את הרישיון למרות שנשלל בגלל שהוא נסע תחת השפעת סמים, הסיבה? מתמחה במעבדה לבדיקת דם לא רשם נכון את ממצאי הבדיקה...
אז זה לא משנה מה מותר ומה אסור על פי חוק
בישראל מה שמשנה זה באיזה מצב רוח השופט ואיזה עו"ד יש לכם
בזמן פקק כשהתנועה נוסעת ב20-30 קמ"ש, איזה מצב חירום יכול להיות כבר בשביל שרכב ירד בפתאומיות לשוליים, בלי להסתכל וירסק רוכב (אחד במקרה הטוב) ?
סבבה, אם אתה עוקף את התנועה על 100 קמ"ש מהשוליים, בזמן שכולם נוסעים על 70 קמ"ש ויש תאונה, אז יצאת קצת חזיר, אם יצאת מזה בכלל... אבל בכל מקרה אחר זאת רשלנות ברורה של נהג הרכב.
רכיבה בשוליים היא היום הנורמה בישראל, אין נהג שלא יודע שיש דו גלגלי על השוליים בכבישים כמו איילון ואין שופט שלא יודע על זה, להתנער מאחראיות ביטוחית על זה בטיעון שזה "לא חוקי" - זה פשוט בדיחה, זה ידוע בציבור, זה מאושר על ידי משטרת התנועה ואם אפשר להוכיח שנהג רכב חתך לשוליים בלי להסתכל ובלי הצדקה וגרם נזק לרוכב, הנהג חייב לשלם!
4 ווינקרים ואורות גבוהים בכל נסיעה בשוליים.
תמיד
גם ב30 קמ"ש, אם הנהג שלפניך התעסק בפלאפון ופתאום קלט שהטור שלפניו עצר ודפק ברקס, האינסטינקט יהיה ללחוץ על הבלם ולברוח ימינה.
(עזבו שניה את הדברים שאתה כנהג יכול לעשות כדי להמנע מהמטומטם שבלם לפניך כי זה לצורך הדוגמה בלבד).
זה לא משנה אם החוק "איתנו או נגדנו" או מה השופט יחליט, רוכבי אופנוע תמיד יהיו פגיעים יותר.
כשאני עולה על השול אני נדרך הרבה יותר מהסיבות שנהגים לא מסתכלים על הדרך בזמן פקק ויותר עסוקים בטלפון. פשוט צריך לשמור על מהירות סבירה עם יכולת לבצע בלימת חירום יעילה וכמובן להתסכל רחוק ולנסות לזהות רכב שעלול לעשות תנועה פתאומית.
אף שופט לא יכיר בעובדה שאנחנו רוכבים על השוליים כי אז הוא הופך את הנסיעה בשוליים לחוקית.
אגב החוק כן אוסר זגזוג (בפירוש), וגם חלוקת נתיבים, אם כי לא במפורש ונתון לפרשנות.