עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 32

אשכול: "אגזוזים" מ-Aliexpress (הסבר)

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935

    "אגזוזים" מ-Aliexpress (הסבר)

    אני רואה מלא נושאים עם השאלה "האם אגזוזים מאלי אקספרס טובים?"
    ותשובות המומחים פה: "לא, הן כולה צינור בלי שום משמעות"

    נתחיל בזה שאגזוז = מערכת פליטה.
    מה שלרוב מוצג ב-Aliexpress זה "עמם-פליטה" (muffler).

    בגלל שפעם הקודמת לא היה לי כוח ממש להתווכח ולהתחיל לחפש, הפעם עשיתי זאת.

    מה יש ב-muffler של אקרפוביץ שחותכים אותו ?
    למעשה אמורה להיות מעטפת חיצונית (באורך מסוים), בתוכה סיבים המפרידים בינה לבין צינור הברזל (המוליך את הגזים החוצה) - כזה פשוט.
    כל עניין החזרת הגזים חושב כבר ולכן יש אורך מותאם, קוטר חיצוני, קוטר פנימי, הפרדות וכו'.

    מה יש ב-muffler סיני ?
    אותו צינור בדיוק, לפעמים באיכות ירודה ולפעמים באיכות משופרת.
    דוגמה לאיכות ירודה: רשום שיש ברזל אל חלד אבל מחליד או רשום קרבון פייבר וזה רק ציפוי חיצוני ובפנים זה פח או אפילו לא ציפוי ורק הדפסה.
    דוגמה לאיכות משופרת: אם אגזוז לקטנוע X הוא במשקל מסוים, אז לפעמים אפשר למצוא אותו בפחות משקל באותו הייצור בדיוק.

    ההוכחות:
    1. בוידאו הנוכחי לקחו עמם אקרפוביץ מקורי וחתכו אותו (החליטו לקצר למען האופנוע) - לא ממליץ לעשות את זה בשום מקרה בעולם
    אבל זה בהחלט נותן לנו מראה פנימי על מה יש בתוכו וכן בכל חיה של אקרפוביץ.
    https://www.youtube.com/watch?v=HILSFgc02rc

    2. בוידאו הבא לקח מישהו חכם עמם סיני והחליט לפתוח אותו ומה גילה בתוכו ? (תראו בעצמכם).
    https://www.youtube.com/watch?v=Gxn8HgzHcP0


    אסכם כך:
    (1) הקטע הבעייתי:
    ישנם מפעלים סיניים שבאמת מרכיבים עממי-פליטה כמו צינורות, ז"א שהחיקוי לא דומה בתוכנו הפנימי ורק בחיצוני.
    יש כמה שיטות להתגבר, אבל הפשוטות ביותרה עובדת בצורה הבאה:
    *** כל חנות מפעל המופיעה באלי Aliexpress ומכבדת את עצמה, תופיע גם ב-Alibaba, שם ניתן לבחון כמה היא וותיקה ואילו תעודות היא מחזיקה ***
    חנויות עם תעודות לא מקוריות לרוב לא מחזיקה סמלים של 5/10 שנים פעילות (תכנסו ותבינו).

    ** כדי לכסות את עצמכם בקניה, תראו מה החברות הגדולות מייצרות מבחינת אגזוז המתאים לכלי שלכם (מידות ומשקל) ואז תבדקו את המידות ומשקל שאתם מזמינים מ-האתר הנבחר (לרוב בדיקה זו לבד תופסת). **

    שילוב של שתי הבדיקות מכסה לכם את התחת יחדיו וב-100 דולר יש לכם אגזוז.


    הקטע היותר בעייתי:
    מה ששום חברה לא מספרת לכם הוא הדבר הבא - לאחר כל החלפת עמם ולא משנה של מי ומה, המנוע חייב בבדיקת פליטת גזים (לחבר'ה עם קטנועים שמתלהבים מהקטע).
    המערכת מחזירה אויר הקריטי לתרכובת המערכת בזמן פעילות הבוכנות. *יש סטנדרט מסוים שהוא 13.4, יש מקסימום (13.8) ומינמום של (13.1)*.
    לדוגמה: מערכת של xmax 250 כוונה ל-13.4 ועובדת כשנתיים, לאחר שנתיים הוחלט על החלפת עמם מקורי לעמם מקורי חדש (יכולות להיות מליון סיבות), ישנם מצבים שבהם אחרי ההחלפה המערכת לא תחזור לסטנדרט ותעבוד בחריגה של 0.2+-. הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית כי ככה היא הייתה מיועדת להיבנות אבל עם אגזוזי חיצוניים זה קצת יותר קריטי.
    לעוד מידע: https://www.youtube.com/watch?v=gPWI8QTRg9g
    הוא מסביר על מכוניות אבל הרעיון תופס גם לאופנועים/קטנועים.


    נ.ב
    -בכתיבתי אני לא יודע אם זה מדריך או לא לקניה של עמם-פליטה בשוק הסיני אז לאדמינים - תתייגו את זה איך שאתם רוצים.
    -הכוכביות (*) מסמנות את החשיבות לדעתי שיש לבדוק את הדברים לגביהם.
    -לגבי מספרי התרכובות בקטנועים (* --- *) אם זה לא מדויק אנא תקנו אותי !!!
    -לקחתי את האקפוביץ רק כדוגמה בגלל שזה החירטוט הכי נפוץ בארץ ולכן זו דוגמה טובה.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    117
    לא יודע על אליאקספרס אבל באיביי נגיד יש ציוד אמיתי ויש מזוייף (שניהם מסין)
    הבעיה זה לא שמוכרים שם מזוייף, הבעיה היא שאנשים חושבים שאפשר לקנות ציוד באיכות של מקורי ברבע מחיר
    המוכרים יודעים שיש מספיק טיפשים בעולם שלא מבינים איך כלכלה עובדת, ייצור פיתוח ושיווק
    ואני כבר מזמן התייאשתי מטיפשות של אנשים שמחפשים "איכותי אבל זול" או "מקורי זול"
    חבל שרק בודדים הם אלו שיודעים שהמילים "זול" ו "איכותי" לא הולכות באותו המשפט

    כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל
    ויש עודפים, וחלקים משופצים, מחודשים, ומשומשים שאפשר לקנות במחיר סביר וליהנות מהאיכות שלהם
    אבל לא חדשים, אולי גנובים...
    ובכל מקרה, לא קל למצוא אותם כי לרוב ברגע שהם נכנסים למכירה הם מיד נרכשים עלידי מוסכים מכל רחבי העולם

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי r3dt4g צפיה בהודעה
    לא יודע על אליאקספרס אבל באיביי נגיד יש ציוד אמיתי ויש מזוייף (שניהם מסין)
    הבעיה זה לא שמוכרים שם מזוייף, הבעיה היא שאנשים חושבים שאפשר לקנות ציוד באיכות של מקורי ברבע מחיר
    המוכרים יודעים שיש מספיק טיפשים בעולם שלא מבינים איך כלכלה עובדת, ייצור פיתוח ושיווק
    בדיוק.
    אוסיף ואומר רשמתי את זה כדי ש: שיפסיקו להציף בשאלות, יהיה משהו שמסביר במקצועיות את הנושא על רגל אחת (כמה שאפשר), יתן נחת.


    ציטוט נכתב במקור על ידי r3dt4g צפיה בהודעה
    כמובן שלכל כלל יש יוצא מן הכלל
    ויש עודפים, וחלקים משופצים, מחודשים, ומשומשים שאפשר לקנות במחיר סביר וליהנות מהאיכות שלהם
    אבל לא חדשים, אולי גנובים...
    ובכל מקרה, לא קל למצוא אותם כי לרוב ברגע שהם נכנסים למכירה הם מיד נרכשים עלידי מוסכים מכל רחבי העולם
    נכון מאוד.
    והמון חברות (לא יפניות) מייצרות בסין ו/או מייצרות בסין השלמות עודפים במפעלים מסויימים שקשה להגיע אליהם.

    המפעלים מנגד לאחר כמה שנים (גמר הסכם החוזה) מייצרים לשוק רפליקות ללא מדבקות ואז מדבקות במפעלים אחרים - הכל חוקי כמובן.


    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    הקטע היותר בעייתי:
    מה ששום חברה לא מספרת לכם הוא הדבר הבא - לאחר כל החלפת עמם ולא משנה של מי ומה, המנוע חייב בבדיקת פליטת גזים (לחבר'ה עם קטנועים שמתלהבים מהקטע).
    המערכת מחזירה אויר הקריטי לתרכובת המערכת בזמן פעילות הבוכנות. *יש סטנדרט מסוים שהוא 13.4, יש מקסימום (13.8) ומינמום של (13.1)*.
    לדוגמה: מערכת של xmax 250 כוונה ל-13.4 ועובדת כשנתיים, לאחר שנתיים הוחלט על החלפת עמם מקורי לעמם מקורי חדש (יכולות להיות מליון סיבות), ישנם מצבים שבהם אחרי ההחלפה המערכת לא תחזור לסטנדרט ותעבוד בחריגה של 0.2+-. הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית כי ככה היא הייתה מיועדת להיבנות אבל עם אגזוזי חיצוניים זה קצת יותר קריטי.
    לעוד מידע: https://www.youtube.com/watch?v=gPWI8QTRg9g
    הוא מסביר על מכוניות אבל הרעיון תופס גם לאופנועים/קטנועים.
    הפסקה הזו היא סלט אחד גדול ולא מובן.

    ***יחס סטויכיומטרי**
    ה 13.4 זה היחס בין האוויר לדלק,משתיק פתוח בין היתר גורם לאוויר לזלוג חזרה לתא השרפה (אוויר שנינק מהפליטה).
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    ישנם מצבים שבהם אחרי ההחלפה המערכת לא תחזור לסטנדרט ותעבוד בחריגה של 0.2+-. הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית כי ככה היא הייתה מיועדת להיבנות אבל עם אגזוזי חיצוניים זה קצת יותר קריטי.
    מערכת הזרקה היא אדפטיבית - משתנה בהתאם למצב,אבל יש לזה גבול.
    לכן חשוב ללכת על אגזוז יעודי ששם בין היתר חישבו את זליגת האוויר מבלי שזה יסב נזק למנוע.
    "הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית" לא מובן המשפט הזה.
    מערכת פליטה לא משנה דבר,אולי התכוונת לזה שמערכת ההזרקה יכול לפצות אבל תהיה סטיה של +-0.2 אחוז ביחס שזה באמת לא נשמע קריטי.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    אני אסדר את הנוסח.
    ואתן לאדמין לערוך את זה.
    תודה על הארה !

    לגבי המשאבת דלק...לא רציתי להיכנס לזה כי אנשים שלא מבינים עניין יגידו, היא מתאימה את עצמה אז אפשר לשים כל עמם.

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ...משתיק פתוח גורם ליותר אוויר להיכנס לתא שרפה מהיניקה**
    ....
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    לכן חשוב ללכת על אגזוז שחישבו עד כמה ההזרקה יכולה לפצות **
    ...
    וגם אני עשיתי סלט.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של TheDevilInside
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    506
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    1. בוידאו הנוכחי לקחו עמם אקרפוביץ מקורי וחתכו אותו (החליטו לקצר למען האופנוע) - לא ממליץ לעשות את זה בשום מקרה בעולם
    .
    בלי להתיחס לשאר הדברים- למה בדיוק אתה לא ממליץ בשום מקרה לקצר אגזוז? אשמח להסבר מפורט, ולא "יצרן החליט שככה הכי טוב-אז ככה הכי טוב".
    תודה.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    אם יש אורך מסוים של עמם, אז לחלק הפנימי יש קוטר מסוים.
    האורך והקוטר מחושבים מראש ככה שיהיה החזר גזים לא חורג מהנורמה של המערכת + האיטום הפנימי יבודד את הרעש בצורה שפחות מפריעה לסביבה.

    אם מקצרים את העמם, בלי לצמצם את הקוטר הפנימי ולהוסיף לו בידוד פוגמים בבידוד הרעש ומן הסתם פוגעים החישוב של החזר הגזים למערכת.



    שכחתי לציין שכל מה נכתב מתאים רק למערכת 4 פעימות עם הזרקת דלק.
    מערכות משולבות קרבורטור או 2 פעימות הכל עובד אחרת (בגדול).

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  9. #9
    Member הסמל האישי של miki
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    מיקום
    מושב - אזור הדרום
    הודעות
    399
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    ***יחס סטויכיומטרי**
    ה 13.4 זה היחס בין האוויר לדלק,משתיק פתוח בין היתר גורם לאוויר לזלוג חזרה לתא השרפה (אוויר שנינק מהפליטה).
    מערכת הזרקה היא אדפטיבית - משתנה בהתאם למצב,אבל יש לזה גבול.
    לכן חשוב ללכת על אגזוז יעודי ששם בין היתר חישבו את זליגת האוויר מבלי שזה יסב נזק למנוע.
    "הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית" לא מובן המשפט הזה.
    מערכת פליטה לא משנה דבר,אולי התכוונת לזה שמערכת ההזרקה יכול לפצות אבל תהיה סטיה של +-0.2 אחוז ביחס שזה באמת לא נשמע קריטי.
    אצלי על האופנוע XV1900 מותקן אגזוז של V&H ככה קניתי אותו .
    רעש מגניב וכו' וכו' וכו' אבל ... זה בא על חשבון משהו, והמשהו הזה זה קרטוע כשהאופנוע מתחמם, קולות פיצוץ (בק פאייר או אפרטר פייר ? ) בעת סגירת מצערת. על האופנוע מותקנת מערכת PC (היה על כך שרשור בעבר ) אבל כלום לא עוזר. היום התחלתי ביתר שאת כבר לחשוב על חזרה לאגזוז מקורי ... לא שזה יקרה בזמן הקרוב אבל זה מסיבות אחרות לחלוטין.
    היום רכבתי לאזור הכרמל וזה הציק לי מאוד. אני מניח לפי המעטפת שהאגזוז הוא מקורי ולא חיקוי , אבל עדיין כאגזוז תחליפי של חברה המכבדת את עצמה ולא איזה חברה עלומת שם מסין הוא מאכזב ...
    השאלה שלי מתייחסת לשורה בכחול ... איזה נזק יכול להגרם למנוע ?
    GTR1400 - הדרך המהירה לאיבוד רשיון. XV1900 - הדרך המהירה לאיבוד השמיעה והיכרות עם כירופרקט צמוד.

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי miki צפיה בהודעה
    השאלה שלי מתייחסת לשורה בכחול ... איזה נזק יכול להגרם למנוע ?
    כל מה שקשור למילוי.
    על קצה המזלג מנוע שלא יתמלא נכון לא יעבוד טוב ויכול גם להישחק או אפילו להתפגר.
    מערכות פליטה פתוחות גורמות לכניסה מוגברת של תערובת בסל"ד מסוים על חשבון מילוי פחות טוב בסל"ד אחר.
    לרוב אזור הסל"ד הבשרני של אותו מנוע זה הסל"ד שאליו היצרנים יכוונו.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    ציטוט נכתב במקור על ידי miki צפיה בהודעה
    אצלי על האופנוע XV1900 מותקן אגזוז של V&H ככה קניתי אותו .
    רעש מגניב וכו' וכו' וכו' אבל ... זה בא על חשבון משהו, והמשהו הזה זה קרטוע כשהאופנוע מתחמם, קולות פיצוץ (בק פאייר או אפרטר פייר ? ) בעת סגירת מצערת. על האופנוע מותקנת מערכת PC (היה על כך שרשור בעבר ) אבל כלום לא עוזר. היום התחלתי ביתר שאת כבר לחשוב על חזרה לאגזוז מקורי ... לא שזה יקרה בזמן הקרוב אבל זה מסיבות אחרות לחלוטין.
    היום רכבתי לאזור הכרמל וזה הציק לי מאוד. אני מניח לפי המעטפת שהאגזוז הוא מקורי ולא חיקוי , אבל עדיין כאגזוז תחליפי של חברה המכבדת את עצמה ולא איזה חברה עלומת שם מסין הוא מאכזב ...
    השאלה שלי מתייחסת לשורה בכחול ... איזה נזק יכול להגרם למנוע ?
    בוא נלך על הפשוט.
    כלי רכב שיוצא מהמפעל ואמור לעשות X, ברגע שמשנים בו משהו ועושה Y = לא תפעול נכון.
    למשל כל כלי רכב שמערכת הפליטה שלו שקטה בכל מצב, ברגע שמחליפים משהו במערכת הפליטה וזה יוצר רעשים כלשהם = יש בעיה.
    יש הסבר פשוט: https://www.youtube.com/watch?v=iO7GeskEtT4

    ההסבר היותר פשוט הוא:
    שינוי במתווה הגזים החוזרים לבוכנת המנוע גורם ללחץ מיותר בגובה סל"ד מסוים...משהו רגעי שהזרקת הדלק לא מסוגלת להתמודד איתו לטווח הקצר
    ואז הוא פשוט מתשחרר בכוח מהמערכת ונוצר בום.

    מניסיוני:
    ניתן לשים אגזוזי SC project על קטנועים, עם שינוי משאבות הדלק גם קטנוע יתפקד טוב (בטווח הנכון של תערובת האויר) חוץ מפיצוצים קטנים בסל"ד של 2000-3000 (לערך)

    *** בונוס - הרחבת הידע ***
    ישנם שני סוגים של בוכונות, Fordge/Cast ולרובינו תהליך הייצור הוא CAST והן לא ממש נועדו לשטויות כאלו ולחצים מטורפים שלא תוכננו מראש.
    בקיצור, כל לחץ פנימי מוגבר מגרד לבוכנות (קצת יותר) מהמעטפת בדרך לפירוק והחלפה שלהן.

    הסבר על סוגי הבכונות:
    https://www.youtube.com/watch?v=GKHBBXtI5rk

    נ.ב
    תמיד היה לי חלום לקחת ג'ילרה לקנות לו קיט בוכנות של מלוסי, להעתיק אותן בשיטת Fordge, לשים אגזוז MOTO GP, להחליף קרבורטור ולראות כמה הכלי שורד בלחץ מוגבר על Dyno.
    היום החלום עבר ל-AK550 אבל אין לי תקציב לכלי כזה...רק לשינויים.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי miki צפיה בהודעה
    אצלי על האופנוע XV1900 מותקן אגזוז של V&H ככה קניתי אותו .
    רעש מגניב וכו' וכו' וכו' אבל ... זה בא על חשבון משהו, והמשהו הזה זה קרטוע כשהאופנוע מתחמם, קולות פיצוץ (בק פאייר או אפרטר פייר ? ) בעת סגירת מצערת. על האופנוע מותקנת מערכת PC (היה על כך שרשור בעבר ) אבל כלום לא עוזר. היום התחלתי ביתר שאת כבר לחשוב על חזרה לאגזוז מקורי ... לא שזה יקרה בזמן הקרוב אבל זה מסיבות אחרות לחלוטין.
    היום רכבתי לאזור הכרמל וזה הציק לי מאוד. אני מניח לפי המעטפת שהאגזוז הוא מקורי ולא חיקוי , אבל עדיין כאגזוז תחליפי של חברה המכבדת את עצמה ולא איזה חברה עלומת שם מסין הוא מאכזב ...
    השאלה שלי מתייחסת לשורה בכחול ... איזה נזק יכול להגרם למנוע ?
    המקרה שלך לא מעיד על הכלל, מישהוא שם שיחק במשהוא לפני למיטב זיכרוני, בנוסף וונס אנד אינס לא נחשבים איכותיים, הם ידועים אבל עדיין איכות יצור בחלק מהאגזוזים שלהם נראת כאילו יוצרו בסין.
    התוצרת האירופית עולה עליהם, חברה כמו אקראפוביץ אפילו אם אגזוז הוא זהה לחלוטין מדגם אחר לא משחררים את האגזוז לדגם הספציפי לפני שזה עובר בדיקות ורכיבות מבחן ועל זה צריך לשלם.

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    935
    שטויות...
    אם היית רואה את הזרטונים היית רואה שאלו שטויות.
    שניהם מייצרים באותן שיטות, פשוט כוח עבודה זול יותר.

    איטלקים מייצרים, סינים מעתיקים + משפרים.

    לא מסכים עם מה שרשמת...

    המון חלקים ברכבים היום אלו חלקים שיוצרו בטיוואן וסין, עברו ביקורת והורכבו במקום אחר...

    Sent from my MI 5X using Tapatalk

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי 2 Strokes צפיה בהודעה
    שטויות...
    אם היית רואה את הזרטונים היית רואה שאלו שטויות.
    שניהם מייצרים באותן שיטות, פשוט כוח עבודה זול יותר.

    איטלקים מייצרים, סינים מעתיקים + משפרים.

    לא מסכים עם מה שרשמת...

    המון חלקים ברכבים היום אלו חלקים שיוצרו בטיוואן וסין, עברו ביקורת והורכבו במקום אחר...

    Sent from my MI 5X using Tapatalk
    מה שקורה בחלקי הרכב עדיין לא הגיע לאגזוזים.
    חברות סיניות מעתיקות ולא בודקות אם העתק עובד על הדגם הספציפי לעומת זאת החברות האירופאיות כן מבצעות בדיקות פרטניות.
    הנדסה הפוכה לא תמיד עובדת ויש המון הוכחות לכך.

    נכון להיום כל החברות ליצור אגזוזים מאירופה מיצרות באירופה וזה נכון גם למוצרי בטיחות לרכב.

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    62
    זה מה שמוטבע על האגזוזים שלי:
    specially developed for aprilia
    המנוע עובד חלק, אין פיצוצים, אין בק-פייר. נשמע מעולה גם עם ה-DB KILLER מותקן, נשמע עוד יותר טוב בלעדיהם.
    Untitled.jpg

אשכולות דומים

  1. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  2. קרבורטור CV - מבקש הסבר על כמה חלקי לוע (כ"ע)
    על ידי TooLy בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 13-02-2017, 09:24
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 13-07-2016, 08:36
  5. (כ"ע) מבקש הסבר על רישוי צהוב לאופנוע שטח
    על ידי Birad בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 05-07-2016, 16:07

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO