לא מביטוחי אופנועים. מביטוחי חובה שרובם (פרט לאופנועים) רווחיים מאוד.
הבעיה העיקרית שביטוח חובה נגבה כמו מס. אם זה באמת היה מס, אז זה כלי שהמדינה יכולה להשתמש בו. לדוגמה, כדי להוריד גודש בכבישים (עם כל המשמעויות הנובעות מכך לגבי תאונות, בזבוז זמן, זיהום אוויר וכו'), מצוקת חנייה, בעיות תשתית וכד' המדינה יכולה להחליט ששווה לה לפתות אנשים לרכוש דו-גלגליים ע"י הורדת תעריפי ביטוח החובה שלהם ומימון ההפסד מביטוח החובה של מכוניות, משאיות וכד'. השיקול כאן חד משמעי - יותר זול למשק. אם ביטוח החובה היה ביטוח אמתי, היית משלם לפי נהג (בלי קשר למספר הרכבים שברשותך) בתעריף שנקבע עפ"י פרמטרים ביטוחיים בלבד (למשל, מספר תביעות בשנים האחרונות). האבסורד הגדול הוא שזה מס שנגבה ע"י חברות מבוססות רווח, והמחוקק מרשה להם לפלח את המס הזה לפי נוחיותן במקום להסתכל על כל ביטוחי החובה כמקשה אחת.


 
			
			 נכתב במקור על ידי xlib
 נכתב במקור על ידי xlib
					
 
					
					
					
						 ציטוט ההודעה בתגובה
  ציטוט ההודעה בתגובה