What is the relative relation betwin the needle and the ass
A2, נסיעות קצרות - בינוניות לא יותר מדי.
בעיקרון ההתלבטות שלי זה בן הyzf של ימאהה לבין הcbr של הונדה.
השאלות העיקריות שלי זה שאם מישהו יכול להסביר לי בצורה כוללת בבקשה, מה התחזוקה של אופנוע כוללת ומה המחירים לכול דבר, כול כמה קילומטר?
הבנתי שיש שתיים
שמן - כמה עולה, כול כמה קמ בכול אחד מהם?
בוכנות ורינגים - בכנות אין לי מושג מה זה, אשמח אם מישהו יסביר לי, כמה עולה בכול אחד מהם וכול כמה קמ?
סליחה על השאלות המפגרת אבל פשוט אני מסיים את הלימודי נהיגה בקרוב ואני חייב להתחיל לזרז עניינים![]()
What is the relative relation betwin the needle and the ass
ברוך הבא MishuGunnerלעולם האופנועים ולפורום
שני האופנועים שציינת הם מצויינים וישרתו אותך היטב. בהצלחה.
בגדול, יש שני סוגי מנוע רלוונטיים לאופנועים הנפוצים - 2 פעימות ו4 פעימות (ספרי תאוריה מפרטים את ההבדלים).
שני האופנועים שאתה מתלבט בינהם שניהם בעלי מנוע 4 פעימות.
טיפול באופנוע עם מנוע כזה כולל החלפת שמן מנוע, פילטר אויר ופלאג מדי כמה אלפי ק"מ (בסביבות 5000ק"מ בד"כ - תמצא ברשת נתונים ספציפיים לאופנועים הללו, מילות חיפוש לספר רכב - service manual)
תחזוקה כללית היא בדיקה והחלפה רק כשצריך של בלמים,צמיגים, שרשרת וגלגלי שיניים, נוזלים שונים (קירור,בלמים, בולמים) - לא לפי ק"מ אלא לפי שחיקה או פרקי זמן ארוכים (נוזל קירור ובלמים יש להחליף כל שנתיים גם אם לא רכבת כלל,למשל. שמן מנוע יש להחליף פעם בשנה לפחות).
בוכנה ורינגים מחליפים בשיפוץ מנוע.
(זוכר שדיברנו על 2 פעימות? - אז באופנועי מירוץ מקצועיים בעלי מנוע 2 פע' יחליפו אותם לפי שעות מנוע ולא לפי ק"מ - אלו מנועים שעובדים חזק מאוד ונשחקים מהר יחסית),
במנוע כמו שאתה מתכוון לקנות המדובר יהיה רק באופנוע עם מנוע 'גמור' והתיקון יעלה כמה אלפי שקלים.
כמה המלצות לתחילת הדרך:
* אם אתה קונה משומש - תבדוק את האופנוע שהכי נראה לך במוסך אמין לפני הקניה. עם מנוע גמור אל תתעסק בכלל, יש המון היצע בשוק ומעט ביקוש.
* תקן לאחר הקניה כל מה שצריך ואל תמשוך תיקונים - זה רק יגרום לנזק יקר יותר בעתיד. הקפד על טיפולים מלאים ובזמן.
*רכב ממוגן כיאות = קסדה שלמה וסגורה, כפפות, מגיני ברכיים, מעיל ממוגן ונעל עם מיגון בקרסול. זה יקר אבל הציוד מחזיק שנים ומציל חיים.
*קורס רכיבה נכונה - ברגע שתרגיש בנוח על האופנוע שתקנה - ישנם שני בתי ספר בארץ וכן כמה מורים פרטיים - עבור קורס כזה ושפר את הבטיחות האקטיבית שלך פלאים! זה עולה קצת (סביבות 800 או 1000 ש"ח) אבל הידע הזה שווה את משקלו בזהב. באמת. הבונוס הוא שאתה גם תהנה הרבה יותר ברכיבות אחרי הקורס כשתיישם את הידע שרכשת
רכיבות טובות ובהצלחה.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו