תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: מולטיק ב-100: דו"ח 100 אלף ק"מ למולטיסטראדה 1100

תצוגה בשכבות

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689

    מולטיק ב-100: דו"ח 100 אלף ק"מ למולטיסטראדה 1100

    לאור הטרנד החדש בפורום, גם אני החלטתי לחלוק מניסיוני כשהגעתי להחלפת הקידומת במד הקילומטראז'.
    אז הנה - הכלה היא מולטיסטראדה 1100, בציר 2008, אחת מכ-15 בארץ.
    נקנתה מהטרייד של ליגל במחיר מחירון בספטמבר 2015, עם 41600 ק"מ אמיתיים ומוכחים, שעברו תחת 4 ידיים.
    בדקתי את האופנוע עצמאית, ולא טרחתי לקחת אותו ל"בדיקת מוסך".

    אולי זה קצת קר ויבש. אולי אני הזדקנתי כאופנוען, והרומנטיקה האופנוענית התמוססה במאתיים אלף קילומטר, בעשרות אלפי התנעות, בתאונות, החלקות, גרירות, תקונים וכלים שנכנסו לסדנא על גרר ויצאו בנסיעה. באמת שניסיתי לגרד מעצמי את ההתלהבות הראויה, להשתפך במילים על כמה האופנוע הזה מגניב, מלהיב, בן-זונה במובן החיובי...
    משום שלא מצליח לי בכל זאת, אעבור לפירוט יבש של ההיסטוריה בתקופתו אצלי. כל הקילומטראז'ים מוערכים, אני לא מנהל אקסל מסודר.

    היסטוריה:
    41608 - קניה.
    בערך 42-43 - התפוצץ צינור הקלאץ', שנראה לי חשוד עוד במעמד הקניה. הוזמן צינור חליפי של HEL, כפיתרון זמני השתמשתי בצינור ברקס אחורי של ג'וירייד.
    את החצי מטר העודף גלגלתי והחבאתי מאחורי הפלאסטיקה.
    בערך 47 - החלקה. רצף של החלטות שגויות שלי (יציאה לעקיפה בירידה בגשם שוטף לפני עיקול ובאמפר, זיהוי מאוחר של צורך בבלימה עקב רכב שעצר על הבאמפר) הוביל לנעילת קדמי ברגע שנגעתי המנוף, דבר שמעולם לא קרה לי עד כה. הנזק - שבר בפלאסטיק צד ימין, שבר במשקף, שבר ברגלית הברקס האחורי. בבדיקת נזקים, גיליתי שהצמיג הקדמי (שהיה שחוק מאוד נכון לאותו רגע) היה מורכב הפוך, נגד כיוון הסיבוב. אני מניח שזאת הסיבה שהוא לא ניקז מים ביעילות, וזירז מאוד את נעילת הקדמי.
    48- טיפול גדול ראשון, כולל כיוון שסתומי דזמו,החלפת רצועות תזמון, פילטר אויר, שמן, פילטר שמן, פלאגים אירידיום (דורש הגדלת מרווח אלקטרודה ל-0.9 מ"מ). הורדת הסעפת הקדמית לצורך ניקוי פילטר רשת. לקח שבוע
    החל מנקודה זו, קיצרתי את מרווח הטיפולים להחלפת שמן ופילטר כל 8 אלף (היצרן דורש 12). באותה הזדמנות אני בודק מתיחה של רצועות התזמון ומחזק במידת הצורך. כיוונון שסתומים, החלפת פילטר אוויר, ניקוי פילטר שמן גס והחלפת רצועות אני מבצע אחת ל-24 אלף. כל החלקים מקוריים פרט לרצועות (אני משתמש ב-ExactFit של Ca Cycleworks).
    50500 - החלפת צמיגים (פירלי אנג'ל GT עם מיגון רינוטייר לאחורי). החלפת אורינגים בצנרת של רדיאטור השמן עקב נזילה.
    50 ומשהו - נורית Check Engine החלה להבהב. חשדתי בחיישן למדה, אך כשצליל הפליטה הפך לרעם, גיליתי שמדובר בסדק בסעפת - כנראה תוצאה של אותה החלקה. תוקן בריתוך אצל אייבי בעלות של 250 שקל.
    60 - החלפת דיסקים (כל ה-3) ורפידות. החלפת מחז"שים ושמן בפרונט. טיפול קטן (שמן+פילטר). הוחלף נוזל בלם.
    72 - טיפול ענק. בנוסף לנוהל של טיפול 48, הוחלפו גם המותחנים של הטיימינג (בלאי במיסב, מכאן זה יבוצע יזום כל 2-3 החלפות טיימינג), פילטר דלק (יזום).
    הותקנו קוללטים (טבעות נעילה לשסתום) מחזוקים של EMSDUC (עלות כ- 100 דולר). לטיפול הזה קניתי סט שימסים, שישרת אותי גם בטיפולים הבאים (260 דולר לפני משלוח).
    83 - הוחלפה השרשרת שאיתה קניתי את האופנוע. עברה 47 אלף ק"מ פנטסטיים. הותקנה שרשרת DID ZVMX עם גלגל"שים מפלדה של AFAM. ההחלפה לא הייתה קלה, ועל הדרך - ניסיתי לפתור בעיה עם ג'ק צד שנוטה להשתחרר. לא הצלחתי - הוא ממשיך להשתחרר לפעמים למרות הלוקטייט.
    89- הוחלף סט צמיגים אחרי 39 אלף ק"מ. הותקן סט חדש של פירלי אנג'ל GT.
    בערך 90 - הוחלפו כל הרפידות, ושופצו הקאליפרים הקדמיים (עקב בלאי לא אחיד ברפידות הישנות).
    96 - טיפול גדול.
    99 - החלפת נוזל בלם מלפנים. אחד הברגים של המכסה נשבר בהוצאה עקב חלודה, ודרש חילוץ.

    100 אלף - ברוך שהחיינו והגיענו לזמן הזה.

    קונצים קטנים בדרך:
    *כמה נורות התראה (אור גבוה, איתותים) נשרפו לאחר שטיפה עם צינור גינה וחניה בגשם ללא כיסוי. משום שממש לא בא לי להשקיע בדשבורד, כרגע אני מכסה את האופנוע, וסוגר את הדשבורד עם שקית לשטיפה.
    *נוזל הקלאץ' מזדהם קבוע, ולאחרונה דורש החלפה כל 6-8 אלף ע"מ לשמור על רגש טוב בידית. רבע שעה עבודה, אבל מעצבן. אני מניח שמקור הבעיה זה או-רינג שמבודד את הפושרוד של הקלאץ' מאיזור הגלגל"ש הקדמי, עוד לא בדקתי.
    *אחרי רכיבה בגשם שוטף המנוע עלה לסל"ד סר"ק של 1800, והפסיקו לעבוד איתותים בצד שמאל. אחרי בידוד להקונקטור של המאותת (חיבור לא מקורי) הבעיה לא חזרה על עצמה.
    * המראות רועדות בסל"ד נמוך, השמאלית יוצאת מכיוון בקלות יתרה.
    *התגובה לגז בפתיחת מצערת קטנה קופצנית. סנכרון מצערות משפר מעט את הסיטואציה, אבל פתרון מלא יבוא כנראה רק מהתקנת מחשב מנוע חליפי (לא בתכנית).

    גילויי אופי:
    *אחת לחצי שנה, על השעון, נשרפת נורת פנס אחורי. ההחלפה אורכת כ-20 דקות.
    *בכל טסט, לפחות מאותת אחד לא יעבוד בכניסה למכון - גם אם הם נבדקו לפני היציאה מהבית והיו תקינים.

    סיכום:

    האופנוע עושה 1/19 בממוצע, רכיבים מתבלים מראים אורך חיים פנטסטי, פה ושם יש בעיות - אבל כולן פתירות. האופנוע נוח לבד ובהרכבה, מנייד אותי לעבודה באיזור המרכז מאריאל, ועושה בכיף טיולים זוגיים בכל הארץ. הדבר היחיד שהוא לא אוהב זה לנסוע מהר (180 וצפונה) - אבל גם אני לא חובב גדול של מהירויות כאלה, אנחנו מסתדרים נפלא על הטווח שבין 100 ל-160.
    אינשאללה נתראה בדיווח 200 אלף.

    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 10-06-2018 בשעה 18:57.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 03-04-2018, 05:46
  2. תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 26-06-2017, 07:56
  3. תגובות: 39
    הודעה אחרונה: 08-01-2017, 11:47
  4. תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 03-04-2016, 21:26
  5. התייעצות לגבי מולטי-וריאטור
    על ידי nba188 בפורום כללי
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 12-11-2015, 00:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO