היי,
היה לי 500 סמ"ק וכעת רוצה קצת מעבר לזה.
לא מחפש נפח של ליטר ומעלה מכיוון שהעלויות, יחס ק"מ לליטר, ביטוח ובו מרקיעים שחקים.
התלבטתי בין shiver 900.cb650f ו-האופציה המועדפת עלי F800R BMW.
נוסע שלושים ק"מ ביום בעיקר בפקקים וקצת טיולים בסופשים.
בגדול לא מחפש ריגושים מיוחדים אלא רוצה אופנוע רגוע שהנסיעה עליו תהיה נעימה ורגועה (ותתאים לי בגובה 1.90).
מה דעתכם?
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
אוקי. בכל אופן לא רוצה אופנועי ליטר גם בגלל העלות הסופר גבוהה. מבין מה שרשמתי מה נראה לכם?
האופנוע שלי לא עושה 1:28 גם בסרק
השיבר והבימר אופנועים טובים, אבל הם בכלל לא בליגה של ה650 מבחינת יכולות. נשמע כאילו אתה לא סגור על מה אתה מחפש.... ביקורות קראת?
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
אתה מתחיל מהסוף להתחלה, ועוד זורק הנחות... שנויות במחלוקת, בא נגיד כך.
אנסה לסדר את זה קצת...
1. לא עוברת שום מדרגה מסתורית בנפח ליטר. אין קפיצה משמעותית בעלויות האחזקה יחסית לכלים מקבילים בנפח קטן יותר. אחזקה של R6 ושל R1 היא אותו דבר, בקירוב. גם בין ויסטרום 650 וויסטרום 1000 הפער לא יהיה גדול. במקומך, הייתי מגדיר נפח מינימאלי שאתה מוכן שיהיה כתוב על דופן האופנוע (כדי שילטף את האגו, כי לא באמת צריך מעל 650 סמ"ק). אצלי כבר הרבה שנים שהרף הזה קבוע על "1000", אגב.
2. מה זה "עלות סופר גבוהה" כדבריך? לא הגדרת תקציב.זה 70? 100? 140? אתה מתכוון לרכוש חדש או משומש? אם משומש - מהן המגבלות (גיל/ק"מ) של מה שנחשב תקין מבחינתך?
3. השוק היום מוצף בכלים מעולים. מה גורם לך להינעל דווקא על שלושת הדגמים האלה - שלא בדיוק מובילים ביחס "אופנוע-לשקל"? לא שהם רעים, חלילה - אבל אפשר לקבל יותר מנוע/מתלים/סטייל/נוחות (תלוי מה מעניין אותך) - בסכום קרוב או נמוך יותר.
אני מציע שתחזור להתחלה.
תגדיר מה חשוב לך באופנוע. באמת - אל תשקר לעצמך. אם זה סטייל - תקנה מונסטר, ולא משנה שהוא עגלה יחסית לאחרים באותו מחיר. אם זה נוחות - וותר על פוזת הנייקד, ועבור לאדוונצ'ר. אם זה גז בקו ישר, ולהרגיש את הצוואר נתלש - קנה Z900 או MT-09.
תחליט כמה אתה מעוניין לשלם, והאם הסכום הזה צריך לקנות לך כלי חדש או משומש (כמה משומש - גם שאלה חשובה).
תחליט איפה אתה רוצה לטפל - כל האופנועים החדשים טובים, אבל לא לכל האופנועים יש מוסך טוב. לב.מ.וו יש את האלכסים ולכל השאר, אני לא יודע מה יש.
אם אתה רוצה עצה, ולא תפיחה על השכם - קודם כל, עשה שיעורי בית...
TL;DR
מבין כל הכלים שציינת, אני חד משמעית לוקח את האפריליה. הוא האיטלקי היחיד.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
היה לי cb500x אז אני אחד שמחפש רכיבה בלי פוזות בלי בלאגנים. ממה שאני מבין וקראתי בכל מיני פורומים אף אחד לא היה בוחר בf800r. זה שזה bmw לא משחק תפקיד? נראה לי שאנשים היו בוחרים לפחות חמישה אופנועים לפני זה אם לא יותר. זה כזו אופציה גרועה?
BMW F750\850GS
אולי בעוד שנתיים שלוש אחרי שיפתרו את מחלות הילדות.
יש כאן בפורום פוסט על החלפת מנועים ב-750 החדש:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...ghlight=F750gs
לעומת זאת ב-GS 700/800 וגם ב-f800r יש מנוע מוכח של רוטקס, ורוב מחלות הילדות נפתרו לפני כמה שנים במתיחת הפנים.
הוא אופנוע סבבה. ה-F800GS מאוד מוצלח, ופוגע בול לטעם של לא מעט רוכבי אדוונצ'ר. ה-F800R לעומתו, רחוק מלקלוע בול לטעם של רוכב הכביש הממוצע.
במחיר הזה, יש כלים הרבה יותר מלהיבים - וזאת הסיבה שנדיר שמישהו ידרג את ה-F800 ראשון. הוא גם די יקר כחדש, מה שמצמצם עוד יותר את כמות המתעניינים.
אני אישית, כשרכבתי על ה-F800ST (מודל 07') - הרגשתי שהאופנוע משעמם אותי. לא שהוא לא אופנוע טוב - הוא דווקא כן. ביצועים טובים, תנוחת רכיבה מוצלחת, התנהגות צפויה ובטוחה (פיהוק)... תוסיף צריכת דלק נמוכה ועלויות אחזקה די נמוכות כבונוס.
ה-F800 ההוא הזכיר לי גרסה מוגדלת,משופרת ומאובזרת של הונדה 500. זה לא מה שמחפשים רוב הרוכבים שרוצים אופנוע "כמעט ליטר".
בגרסה החדשה, נשמע שב.מ.וו עשו עבודה כדי להקנות לאופנוע יותר אופי וייחוד. נראה בהזדמנות מה יצא מזה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
עשו בK1600יותר אופי
לא חסר לו
אני באותו מצב כמוך
עם חשבת על שיבר למה לא נייקים אחרים?
סוזוקי 750? Z900? MT09?