ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
או אולי ... זה הרבה יותר פשוט: לא לעקוף כשאין שדה ראיה מספיק? זה תרגיל מסוכן, ואין לזה שום קשר ל-"מודעות".
הייתי רוצה להאמין שאף אחד לא יכניס את עצמו לסיטואציה של ״לא לעקוף כשאין שדה ראיה מספיק״ אלה אם כן מצאת לך ״תרוץ״ הגיוני לאותה שניה כמו: ״מדובר בכביש חד־סטרי ואין סיכוי שתגיח מכונית ממול״, וכן גם זה קורה לכולנו שדעתינו והשיפוט שלנו משתבשים, כתוצאה מעייפות, לחץ, ריב עם האישה וכו׳.
השאלה היא האם ניתן לזהות מראש את ״נקודות שיבוש השיפוט״ ולהימנע במודע מלעשות טעויות שיפוט כאלו?

אישית, לאחר לא מעט כמעטים וגם לא כמעטים. מצאתי את שיטת ״strees reduce speed״ שבעקרון אומרת שככול שיש יותר גורמים שמפריעים לרכיבה, כך צריך להוריד את המהירות בצורה אקספוננציאלית עד לעצירה.

לדוגמה, כול דבר אשר מושך תשומת לב ומוריד ריכוז ומיקוד ברכיבה נקרא לו ״גורם מסיט״ כגון:
- ציוד שנקשר מאחור והנך בודק תדיר שעדיין נמצא וקשור שם.
- חוסר דלק, תרוד היכן לתדלק, עד לאן יספיק לך הדלק, היכן התחנה הקרובה.
- מחשבות על.. הבית, בעיה בעבודה, הריב עם האישה וכו׳
- עיפות.. הבנתם את העניין.
ככול שמצתברים יותר גורמים מסיטים, כך מוריד את מהירות השיוט. כלומר אם קיים גורם אחד יורד ב 10 קמ״ש או יותר, אם מתקיימים שני גורמים יורד ב 30 קמ״ש או יותר, במידה ומתקיימים שלושה, עוצר במקום הראשון האפשרי לקפה / חילוץ עצמות וצימצום מספר הגורמים המסיטים.

זה אולי לא מונע לגמרה, אך לפחות נותן את הכלים להעריך ולבדוק עד כמה אתה ממוקד ברכיבה ויכול להגיב ביעילות להתפתחויות.