לא זוכר איפה בדיוק, עלה לא מזמן מאמר דעה על מבחני האופנועים שמאוד הסכמתי עם הכותב. וזה למה מבחינתי המבחנים כבר לא רלוונטים.
בשנים האחרונות השתנה מאזן הכוחות בין עיתונאי הרכב ליבואנים. אם בעבר היבואנים היו רודפים אחרי עיתונאים נחשבים כדי שייקחו כלי למבחן ויכתבו ביקורת נשכנית לעיתים, כיום היבואנים משחררים כלים בקמצנות ורק לעיתונאים נבחרים.
כך מתקבל מצב שבו כל אין דבר כזה ביקורת שלילית, כל המדדים מצויינים. כל אופנוע A1 שזה כלי תקציב עם מכלולים נחותים זוכה לתשבחות עד הגג. ''המנוע עוצמתי בכל סל''ד'', ''שלדה חדשה ונהדרת'', ''בולמים מעולים'', ''מגיב מצויין ל פקודות היגוי'' וכו'...
רוב העיתונאים הפכו לשותפים ולמקדמי מכירות של היבואנים בעל כורחם.
מתי בפעם האחרונה פורסם מבחן השוואתי של ליטרים יפנים? (לפני עשור). כמה מבחנים השוואתיים יש בשנה בכלל? (1-2).
ליבואן אין אינטרס לשחרר כלי למבחן כזה שבו חייבים לבחור את האופנוע העדיף. כך שיש סיכוי שהכלי שלו יפסיד והמכירות יפגעו.
במקום זה הוא מזמין כתבים נבחרים לרכיבות השקה והם בתורם מנפיקים לו כתבות מחמיאות.
הנקודה שלי היא שעיתונות הדו''ג בארץ גוססת ואם ממש מעניין אותך, היוטיוב מלא במבחנים עדכניים על כל כלי שאי פעם יוצר.
Sent from my ALE-L02 using Tapatalk