יש לי ככמה אופציות לרפידות בלם, לדאון טאון 300.
יש את המקוריים, יש את EBC יש את Mossuto ויש את PREMIER.
האם המקוריים תמיד עדיפים?
יש לי ככמה אופציות לרפידות בלם, לדאון טאון 300.
יש את המקוריים, יש את EBC יש את Mossuto ויש את PREMIER.
האם המקוריים תמיד עדיפים?
לדעתי אין מקוריים, יצרניות אופנועים לא מייצרות רפידות.
מנסיון אני מעדיף מהחברות המוכרות כמו sbs EBC .
אני רק רוצה להוסיף נקודה חשובה של סוגי הרפידות, כל חברה נותנת כמה אפשריות לאותו כלי בהתאם למחיר, תנאי רכיבה ובלימה (ראה אתר).
http://fr.sbs.dk/business-areas/moto...oy-living.aspx
מסיבה לא מובנת לארץ מביאים רק את הפשוטים (לטוסטוסים לפחות).
ב-sbs ה-HF זה דגם הזול יותר, ואני רציתי את ה- MS. ברור שאף חנות בארץ לא הסכימה להזמין לי.
לכן פשוט הזמנתי באיביי EBC סינטרד בעלות מעט גבוהה יותר מה כרמי הפשוט (רק בגלל המשלוח מארה"ב).
ולא פחות חשוב אם כבר מזכירים את נושא הבלימה,ע"פ היצרן יש צורך להחליף את נוזל הבלמים כל שנה-שנתיים.
אני אישית מסתפק בכל 3-4 שנים (בטוסטוס בכל אופן) אבל לא להוסיף בכוסית.. להחליף בכל המערכת ולוודא שאין בועות אוויר (bleeding).
IF IT HAS WHEELS OR TITS - YOU'RE GONNA HAVE PROBLEMS
מצחיק שאתה משקיע ברפידות איכותית, אבל מזניח משהו שהוא הרבה יותר חשוב.
נוזל בלמים מאבד מהיכולות שלו אפילו אחרי שנה, ונקודת הרתיחה שלו יורדת, בעיקר בקטנוע שמאיץ ובולם הרבה ברכיבה עירונית.
נוזל בלם זה אחד החומרים הזולים שיש לקטנוע.
ממליץ לך להחליף אחת לשנה, ואם אתה מתקשה לעשות את זה לבד (זו פעולה שדורשת קצת מיומנות) תבקש מהמכונאי שלך לעשות את זה כשאתה נכנס לטיפול או משהו, יוסיף לך 70 ש"ח לחשבון הכולל, עלות זניחה בכל קנה מידה על פני שנה.
אלה נתונים גנריים.
במציאות על מנת שהנוזל יגיע למצב שהוא לא יבלום או ירתח לוקח כמה שנים טובות.
זה גם תלוי כמה לח האוויר באזור שאתה גר.
רתיחה בכלים קטנים לא נפוצה.
בגלל המשקל הם עוצרים מהר ובלי הרבה מאמץ מצד הבלמים,זה גם מקצר את זמן החימום ומאריך את חיי הנוזל.
אם אתה לא רוכב כאילו אתה במירוץ הבלימות בעיר קצרות ורובן גם חלשות.
אז להחליף טוב אבל גם לא מסוכן לדחות.
תראה...
לא עשיתי מחקר בנושא וזה גם משהו שדי קשה לבדוק.
כן קניתי מכשיר כזה פשוט שבודק (לטענות) אחוזי לחות בנוזל בלם.
כשהכנסתי אותו לנוזל חדש שרק נפתח הוא הראה ירוק (כלומר לחות אפסית) וכשהכנסתי לנוזל בכוסית שלי (בן כשנה) הוא הראה אדום, כלומר המצב הגרוע ביותר שהוא יודע למדוד.
אני לא יודע מה הדיוק של המכשיר, אבל עובדתית הוא הציג הבדל, וזה נוזל בן שנה.
אמנם אני רוכב בשטח, ואולי בולם יותר מקטנוע ממוצע (לא בטוח) אבל האופנוע שלי גם שוקל פחות.
ורתיחה זה אכן ארוע קיצוני, אבל נוזל ישן עלול גם לגרום לבלם להיות ספוגי ופחות יעיל.
תתרחק מ-Mossuto, אלה רפידות סיניות זולות.
EBC, SBS, Brenta, Premier, GoldFren, Brembo מייצרים רפידות תחליפיות באיכות טובה ומעלה.
תבחר מאלה את הרפידות שמתאימות לך מבחינת תרכובת (קראמיות/סינטר) ומחיר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
עולות פחות מ ebc, ולא צריך להזמין מחו"ל
https://www.hotpiston.co.il/%D7%97%D...town-300-2014/
יש גם את ,Brenta את sba ואת hc.
יש טעם להעדיף sbs על brenta?
במידה ושניהם קרמיות?
אני לא רואה טעם לקנות סינטרד.
יש טעם להעדיף sbs על brenta?
במידה ושניהם קרמיות?
Premier נחשבים לחברה טובה?
https://www.hotpiston.co.il/%D7%97%D...town-300-2014/
אני מעדיף להשקיע ברפידות טובות למרות שזה רק קטנוע 300
כדי להימנע מלהחליף דיסקים בגלל רפידות אגרסביות/זבל.
תודה רבה לכל מי שעוזר, המטרה לא הייתי להפוך קטנוע 300 לr1.
רק לתחזק אותו ברמה גבוהה. ולבחור רפידות שלא יפגעו בדיסקים.
נוזל בלמים אני מחליף כל שנתיים.
ברנטה יותר זול,אז אנע אבחר בהם.
היו לי אתPREMIER בדאון טאון שלי, עשו את העבודה.