ברוך הבא.

מומלץ ללכת תמיד עם חבר נוסף (ידע למתן את ההתלהבות שלך).

להבנתי - לסוכנויות לא כדאי להכנס המוכרים שם ממולחים ובעלי נסיון במקח וכמובן לא לחוצים למכור לגבי כלים יש סוכנויות שיתנו לך כלי טוב ואילו אחרות ידחפו לך נבלה.

חפש כלי ביד 2 או בכל לוח מודעות כאשר הקו המנחה הוא מיעוט קילומטרים ויד ראשונה רצוי מאדם בוגר ולא ילד ( סליחה ילדים סוג של הכללה) וכמובן שלא עבד בשליחויות.
תעבור על כמה כלים מאותו סוג אז זה ייתן לך מושג כללי כיצד הוא נשמע ונראה.

בבדיקה הראשונית תניע תאזין לצליל המנוע ( דפיקות ורעשים - כאמור תלמד לזהות אחרי 2 או 3 כלים מאותו סוג).
תמתין כשהכלי מונע ( קירור מים לראות שהוא לא מתחמם אוויר לא רלוונטי).

תביט בתחתית הכלי האם ישנן נזילות ( בצד של המנוע) שמן או מים ירוקים תביט על חלונית מיכל העיבויי האם יש נוזל ירוק (אינדיקציה אם חסר מים ומעיד על טיפול בכלי).

בכלי מקורר מים פתח את פתח מילוי השמן האם יש קצף מעיד על נוזל בשמן.

תעמיד על ג'ק אמצע ( אם יש) תניע שים לב שהגלגל האחורי באוויר ותן גז תוך שאתה מביט על האגזוז האם הכלי מעשן (חשוב להקפיד שהגלגל באוויר כדי שהכלי לא יישוגר קדימה)?

צמיגים יש את הDOT על צד הצמיג ולאחריו רשום מספר דוגמת 1217 שמשמעותו השבוע ה12 בשנת 2017 יתן לך את גיל הצמיג.
כמובן להביט על מצב הצמיג למשש האם יש מדרגות ( פחות קריטי בקטנועים ) וכמובן האם הוא יבש - תזהה את זה על פי סדקים בדופן.
צמיג בגיל שנתיים בשמש ישראלית עשוי להראות סמני התייבשות.

כמובן בחינה וויזואלית של הפלסטיקה הם יש רווחים באזורי החיבור חסרים ברגים שריטות ( גם להביט בתחתית הכלי ) יעיד על המצב.

פחות מומלץ אבל אין ברירה לעשות סיבוב קצר על הכלי ולהרגיש האם הוא מושך לאחד הצדדים.

לא להתבייש לעשות טבלת אקסל וועל כל פרמטר לעשות V..

ולבסוף אחרי כל זה שווה להשקיע בבדיקה במוסך שם יחזקו את מה שאתה כבר יודע ותצא עם הרגשה טובה.
שים לב שמפרקים את מה שצריך ואכן עושים בדיקה למנוע ( שמיעה לא תחליף לקומפרסיה).

אם יש לך מכר בעל נסיון שאו שמכיר קצת קטנועים שווה ללכת איתו.

בהצלחה