אתם לוקחים איתכם ציוד לתיקון פנצ׳רים ?
אתם מתקנים בשטח אחורי וקדמי ?
כמה זה מסובך, על מה לשים דגש שניגשים ואיזה כלים אני צריך?
מתי מחליפים פנימית ומתי מתקנים ?
תודה
אתם לוקחים איתכם ציוד לתיקון פנצ׳רים ?
אתם מתקנים בשטח אחורי וקדמי ?
כמה זה מסובך, על מה לשים דגש שניגשים ואיזה כלים אני צריך?
מתי מחליפים פנימית ומתי מתקנים ?
תודה
פנימית לא מתקנים בשטח אלא מחליפים (עניין של זמן ונקיון, מה גם שלעתים היא נצבטת וחייבים להחליף, אז במילא יש לך ספייר).
במקרים מסוימים ניתן להשתמש בפנימית קדמית על האחורי (כדי לחזור לחוף מבטחים בלבד).
לגבי כלים,
כפות פירוק צמיגים,
מפתח ונטילים,
מפתחות המתאימים לאומי הגלגל ולברגים הנועלים, בהתאם לאופנוע. כנל לגבי נועל הצמיג (אם יש).
סרטונים ביוטיוב למכביר.
מה שכן , משנה זהירות בהרכבת הצמיג כי מי שלא מנוסה נוטה לצבוט את הפנימית החדשה.
או קיי תודה רבה.
הנה סרטון דובר עברית, באדיבות "גז ונעלם", עם טכניקת פירוק והרכבת צמיג שלדעתי היא טובה מאד.
מאז שעברתי לשיטה הזו החלפתי שלושה צמיגים ללא שום צביטה (לפני זה הייתי צובט לפחות פעם אחת כל החלפה).
https://www.youtube.com/watch?v=FJtvVruCyM0
מעולה, תודה !
בפעם הראשונה ייקח לך שעתיים וחצי,רוב הסיכויים שתצבוט את הפנימית.
אל תתייאש,עשה זאת שנית.
סליחה על הבורות, מה הכוונה בלצבוט את הפנימית?
זה מפחית אבל ממש לא מבטיח. תלוי בחישוק ובצמיג. יש צמיגים שזה ממש סיוט להחזיר אותם על הג'אנט וכשאתה תוקע את הכפות כל פעם בשביל לכופף את הצמיג, בשנייה אפשר לפנצ'ר את הפנימית.
נועל צמיג לגבי גזירת ונטיל.
לגבי קלות התיקון, בד"כ בדו"שים, ובצמיגי דו"ש או כביש, זה ה-ר-ב-ה יותר קשה.
למה שתעשה את זה?!?!
הוא הפריע לך? יש סיבה טובה שהוא נמצא שם...
ושהתחילו להקרע לך הוונטילים לא הבנת שזו הסיבה?
נועל צמיג אמור למנוע מהצמיג להסתובב סביב הג'אנט.
נכון שבלחץ של 18 הוא לא יסתובב גם בלי נועל, אבל לא צריך לרדת עד 5 כדי שהוא יסתובב, זה יכול לקרות גם בלחצים גבוהים יותר תחת עומס גדול.
אגב, האם אתה בודק לחץ בצמיג לפני כל רכיבה? כי יכול להיות למשל שלא בדקת שבועיים שלושה, והלחץ ירד לך מ15 ל9 בלי ששמת לב, והופ נתלש הוונטיל.
תפקיד נוסף של נועל צמיג הוא לאפשר לך לחזור לאוטו/הביתה על פאנצ'ר אם אין לך איך לתקן אותו.
בקיצור, תחזיר את הנועל.
טיפ נוסף למנוע קריעת וונטיל - יש אום שמחזיק את הוונטיל מבחוץ כדי שלא ייכנס לתוך החור. אחרי הניפוח של הפנימית, תצמיד את האום הזה לפקק של הוונטיל ולא לג'אנט, כדי לאפשר לוונטיל קצת משחק וככה הוא לא ייתלש מכל משיכה קטנה. אגב, ככה גם תוכל לראות שהוונטיל פתאום מקבל זווית וזה אומר שהוא עלול להקרע בקרוב, ותוכל להחזיר את הצמיג למקום לפני הפאנצ'ר.