לא יותר פשוט לתקן את הליקויים ולעבור טסט חוזר?
אם הליקויים יעלו גם במכון אחר (איתותים, מראות וכו'), חבל לך על המאמץ.
צהריים טובים,
ניגשתי היום להעביר את האופנוע טסט ונכשלתי במספר סעיפים (קומסטיים בעיקר).
הבנתי שאני לא יכול לגשת למכון אחר במשך 30 הימים הקרובים, האם זה נכון? קראתי תגובות ישנות מאוד של אנשים שהפיקו כפל רישיון ושילמו שוב אגרה וניגשו למכון אחר, אפשרי?
או שאני יכול פשוט להמתין 30 יום ואז לגשת למכון אחר, העניין הוא שזה יוצא יומיים לאחר תוקף הרישיון רכב, האם זה עלול להוות בעיה?
תודה!
לא יותר פשוט לתקן את הליקויים ולעבור טסט חוזר?
אם הליקויים יעלו גם במכון אחר (איתותים, מראות וכו'), חבל לך על המאמץ.
"הליקויים" שמצאו הם במחרשה ובמערכת הפליטה.
יש לי מחרשה מקוצרת שהיא תוספת מקורית (ולא קומבינה) מהיצרן של האופנוע ונמכרת ע"י היבואן בארץ ומשום מה במכון טסטים החליטו שזה לא תקין למרות שהצגתי להם תמונות ובאופנוע הקודם שלי מאותו סוג הייתה גם מחרשה כזו וזה כן עבר.
בנוסף יש לי אגזוזים SLIPON שהם גם תוספת מקורית מהיצרן ונמכרים ע"י היבואן בארץ וגם הם נמצאו לא תקינים למרות שהייתי עם משתיקים בפנים.
הבנתי אותך.
אתה יכול לנסות להביא למכון את האישורים מהיבואן לשני האביזרים (אתה יכול לבקש מהיבואן שיכתוב לך אישור 'רשמי' כזה). עקרונית, אם זה מאושר לפי המדינה, מכון הטסטים לא צריך להכשיל אותך. מעשית, מכון הטסטים יכול לעשות מה שהוא רוצה. קצת כמו שוטר תנועה, אם 'תבוא לא טוב' לטסטר, הוא יכול להוריד לך את האופנוע באיזה תירוץ מומצא.
לגבי הוצאת רישיון שני, אני עשיתי את זה לאחרונה (נניח בשנה האחרונה) עם הרישיון רכב של אשתי. אמנם לא בגלל טסט אלא בגלל שהיא לא מצאה. לפני יותר עשור בערך עשיתי את זה עם טסט לרכב שלה ועבד סבבה. אני לא יודע אם מכוני הרישוי התקדמו טכנולוגית ומאפשרים את זה.
הדבר היחידי שאתה צריך לעשות זה לבדוק מה התקן לאגזוזים ולמחרשות בארץ, ולהראות לטסטר שהם אכן עומדים בתקן.
במידה והם עומדים בתקן והוא עדיין מסרב להעביר אותך, משרד התחבורה עומד לרשותך בכל תלונה.
מכוני הרישוי היום הם מקוונים.
מהרגע שהרכב שלך נרשם אתה לא יכול לגשת לטסט באף מכון אחר, גם אם הוצאת כפל רשיון.
לגבי הזמן שצריך לחלוף, אני מכיר 30 יום אבל זה בגדר שמועה בלבד ושווה לברר.
בכל מקרה,
אם התוספות נמכרות ע"י היבואן, גש אליו.