חברים הבעיה ידועה: קונים מכשיר מחו"ל עם "אחריות בינ"ל" משלמים את המכס כחוק, לאחר שהמכשיר הגיע וחגגנו עליו הוא פתאום מתקלקל, אנו מממשים אחריות בינ"ל ע"י שליחה לחנות ממנה קנינו. והחנות באדיבותה שולחת לנו מכשיר חדש.
ואז עוצרים את המכשיר שלנו במכס, שוב, ואומרים רגע רגע זה מכשיר חדש - יש לשלם עליו שוב פעם מכס.
אז שילמנו פעמיים מכס!
נכון .
אך יש לכך פתרון מאוד פשוט , אך לפני שאסביר אותו אומר מפורשות כי הוא מתייחס כמובן לכאלה ששילמו מכס על המכשיר בכניסה הראשונה של המכשיר לארץ . אלה שלא שילמו עליו שהכניסו אותו לארץ בפעם הראשונה - שיגידו תודה ושישלמו כחוק.
הפתרון בא למנוע כפל מכס, והוא עפ"י סעיף 156 לפקודה המקנה סמכות למנהל בית המכס לזיכוי תשלום.
כאמור הפתרון פשוט בשתי דרכים שניתן לבחור ביניהן:
1) לשלם את המכס בפעם השנייה ואז לפנות למנהל בית המכס האזורי . אל תיבהלו מההגדרה "מנהל בית המכס האזורי", הבירור היכן בית המכס האזורי שלכם הוא מאוד פשוט בגוגל או בטלפון. לפנות אליו בכתב או בפגישה עם ההוכחות והתיעוד המתאים שהוא : א) ההוכחה כי שילמנו מכס בפעם הראשונה כשהמכשיר הגיע לארץ . ב) מיילים עם החנות לפני ששלחנו את המכשיר אליהם עקב קלקול. ג)
מייל רשמי מהחנות המודיע לנו שהמכשיר הוחלף עקב התקלה שהייתה בו למכשיר חדש . ד) קבלה מהתשלום השני (הכפול) של המכס ששילמנו.
וזהו. מנהל בית המכס ייתן זיכוי\החזר על התשלום השני.
זו הדרך הבטוחה ביותר לקבלת החזר התשלום, ואני ממליץ עליה.
2) הדרך השנייה, לפעמים עובדת לפעמים לא, תלוי ב
פקיד\ת המכס וכמה הוא או היא רוצים לסייע : לא לשלם את המכס פעם שנייה, ולהגיע עם כל ההוכחות הנ"ל (א+ב+ג, בלי ד' כמובן) וקורה לא פעם שהפקיד מסייע ודואג לנו לפטור תשלום.
שמחתי לסייע ובהצלחה
אם מישהו צריך עזרה בעניין הזה , כמו בכל עניין אחר, אז אפשר לפנות אלי בכיף