תוצאות 1 עד 9 מ 9

אשכול: התלבטות לפני קנייה KLE500 VERSYS650

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2018
    הודעות
    15

    התלבטות לפני קנייה KLE500 VERSYS650

    שלום,
    חיפשתי וורסיס 650 או וי-סטורם 650 ומצאתי על הדרך KLE500 במצב מעולה.
    קילומטרז' דיי גבוה 117,000 שנת 2006 אבל נוסע טוב מאוד (עשיתי עליו סיבוב קצר).

    אני מחפש אופנוע אמין ונוח לנסיעות בין עירוניות וכן בתוך בעיר. בתקציב של 15,000 +-.

    השאלה העיקרית היא איך הכלים האלו מהשנים 2006-8 בקילומטרז'ים גבוהים של 80k-100k?
    האם אפשר לקנות ולרכב בראש שקט שלא אתקע בכבישים? שלא אצטרך שיפוץ מאסיבי?
    ובכלל איזה כלי הכי מומלץ בתקציב הזה?

    תודה רבה!

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    ה KLE כלי מצויין, אני חושב שתמיד צריך לשאוף לשנתון ולדגם חדש ככל האפשר, כמובן שהשנתון והקילומטרז' לא תמיד מעידים על מצב הכלי, זה תלוי מי החזיק בהם ואיך טופלו.
    כמובן שכמה שהכלי יותר ישן ובלוי כך עולה הסיכוי להוצאות ביישור קו לאחר הקנייה או בהמשך בגלל הוצאות של בלאי.
    לא לוותר על בדיקה גם אם זה "רק" 15K ש"ח.
    Tracer 900

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של אRני
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    529
    תשובות:
    השאלה העיקרית היא איך הכלים האלו מהשנים 2006-8 בקילומטרז'ים גבוהים של 80k-100k? - לפי איך שטיפלו ותחזקו אותם. מוזנחים מתים צעירים (או מזדקנים ממש לא יפה) או יכולים להיות כמו חדשים ב-200 אלף ק"מ אך זה נדיר.

    האם אפשר לקנות ולרכב בראש שקט שלא אתקע בכבישים? שלא אצטרך שיפוץ מאסיבי? - לא. אתה תצטרך לכל הפחות לבדוק את הדברים החשובים, ליישר קו ולקוות לקצת מזל. אם אי הוודאות קשה לך - קנה חדש.

    ובכלל איזה כלי הכי מומלץ בתקציב הזה? - הורסיס מצויין (יש תקלת שסתומים ידועה - חפש) וגם הויסטרום. גם ה-KLE אחלה אבל הכי טוב זה האופנוע שטופל כמו שצריך ביד אוהבת ומקצועית.

    בהצלחה!

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ה-KLE הוא כלי מאוד מיושן. ככלי רכב יומיומי, ההונדה CB500X לא פחות טוב ממנו, ויספק לבעליו אמינות וצריכת דלק טובים בהרבה.
    במקומך, הייתי מעלה את התקציב לכיוון ה-30 ורוכש משהו חדש יותר. חלק גדול מההפרש יחזור אליך בהדרגה - לא תצטרך לשמר ולשפץ אופנוע בן יותר מעשור, שזה עסק יקר כשאתה מטפל במוסך.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2016
    הודעות
    1,130
    צריך מאוד לאהוב את הKLE,בשביל לחפש אותו לקנייה היום.זוכר פעם שוטרים היו רוכבים עלהם... יום שלם על הכלי הזה- סיוט ביחס ל כלים של היום.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    195
    הערה כללית אבל אני סבור שהיא רלוונטית - חלק מדברים על יישור קו ואני רוצה להוסיף עוד נקודה (שנכונה לכל כלי תחבורה וגם קצת לבני אדם
    מכירים את האמרה הזו של סבתא שאומרת "טפל בעצמך, כי ניתוח של משהו אחד יכול להוביל לעוד ניתוח של משהו אחר"?

    שפותחים משהו אחד, יכול להתקלקל משהו אחר - לא זה לא קורה כל הזמן אבל זה קורה.
    בעיה במכלול X שפלוני חושב שיעלה 1000 שקל יכולה לגרור "על הדרך" עלות נוספת, לפעמים גדולה הרבה יותר...

    מה עוד יכול לקרות? פה גומיה שישבה בסדר עד טיפול/יישור קו והחזיקה את הכל במקום אבל עכשיו כבר לא, שם סגירה חלשה של איזה בורג שיצור עכשיו עומס על מכלול אחר וזה עניין של זמן על לתקלה הבאה ועוד כיד הדמיון הטובה עליכם... למען הסדר הטוב חשוב לכתוב - זה יכול לקרות גם בכלי חדש יותר, אבל ההתסברות שזה יקרה שם נמוכה יותר, אין מה לעשות...

    אני נוטה להסכים עם העצה "הייתי מעלה את התקציב לכיוון ה-30 ורוכש משהו חדש יותר. חלק גדול מההפרש יחזור אליך בהדרגה" סטטיסטית זה מהלך נכון.

    יישור קו זה עסק עם הפתעות בתוכו, לא תמיד הפתעות טובות אם הקונה הוא מכונאי/יש לו חבר מכונאי/התברך בידע ויכולת טכניים, יישור קו הוא פחות מאיים, במקרים מסויימים שווה אפילו לקנות במודע כלי שדורש יישור במחיר זול יותר ולהשקיע בשיפוץ - בכל מקרה אחר, הנטייה שלי לפחות היא לכיוון העצה מעלה.

  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ק"מ גבוהה הוא לא אינדיקטור בהכרח למצב הכלי. מה שבאמת משפיע זה מה קרה לכלי באותם ק"מ. איך תוחזק, האם טופל לפי הספר, בתחזוקה מונעת, האם חלקים עייפים הוחלפו בטרם מועד, היסטוריית טיפולים (או בעלים שטיפל לבד עם ידיים טובות). עם כלים ישנים יש בעיה נוספת - אתה מגלה שהרבה מאותם "מכונאים" אינם בעצם מכונאים, ואינם יודעים להתעסק עם כלים ישנים ופרוצדורות רציניות (וזה אני אומר לך מנסיון אישי שלי ושל חברים קרובים שרוכבים/רכבו על כלים מאוד זקנים).

    אם הכלי במצב שמור, מטופל ומטופח ואתה יודע טוב מאוד אצל מי לטפל בכלי (או איך לטפל בו לבד) - לא רואה סיבה שלא ללכת על זה. כמובן שבדיקה במוסך תעזור אבל בגילאים כאלה רוב הסיכויים שגם בדיקה במוסך יכולה לפספס משהו.

    אבל כלי ישן יכול להיות פרטנר מצויין ליומיום, אומר את זה כאחד שרוכב כבר שנתיים על GS500 ככלי תחבורה עיקרי וכמעט 35 אלף ק"מ באוכף. התחזוקה עושה את כל ההבדל.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    ק"מ גבוהה הוא לא אינדיקטור בהכרח למצב הכלי. מה שבאמת משפיע זה מה קרה לכלי באותם ק"מ. איך תוחזק, האם טופל לפי הספר, בתחזוקה מונעת, האם חלקים עייפים הוחלפו בטרם מועד, היסטוריית טיפולים (או בעלים שטיפל לבד עם ידיים טובות). עם כלים ישנים יש בעיה נוספת - אתה מגלה שהרבה מאותם "מכונאים" אינם בעצם מכונאים, ואינם יודעים להתעסק עם כלים ישנים ופרוצדורות רציניות (וזה אני אומר לך מנסיון אישי שלי ושל חברים קרובים שרוכבים/רכבו על כלים מאוד זקנים).

    אם הכלי במצב שמור, מטופל ומטופח ואתה יודע טוב מאוד אצל מי לטפל בכלי (או איך לטפל בו לבד) - לא רואה סיבה שלא ללכת על זה. כמובן שבדיקה במוסך תעזור אבל בגילאים כאלה רוב הסיכויים שגם בדיקה במוסך יכולה לפספס משהו.

    אבל כלי ישן יכול להיות פרטנר מצויין ליומיום, אומר את זה כאחד שרוכב כבר שנתיים על GS500 ככלי תחבורה עיקרי וכמעט 35 אלף ק"מ באוכף. התחזוקה עושה את כל ההבדל.
    חוזרים לאותו דיון... משרשור לשרשור.
    אני מבין שיש לך GS ואתה מבסוט. גם לי היה דיוורז'ן נבלה, והייתי מבסוט. ואז היה לי בנדיט נבלה, והייתי מבסוט. רק "סידרתי" אותו פה ושם, ובמצטבר השקעתי בו סכום לא מבוטל.
    אז נכון, מבין כלים ישנים עם ק"מ גבוה יש 1% שמגיע מרוכבים פדנטים, והם שלמים ומתנהגים טוב גם עם 400 אלף ק"מ. ה-99% האחרים לא. ומי שמחפש לרכב על כלי סטנדרטי ומשעמם (סטייל KLE ודומיו), עם ראש שקט וטיפולים במוסך, טוב יעשה אם ירכוש את הכלי החדש ביותר שכספו יכול להשיג (בלי להתפשר על מצב הכלי בפועל כמובן).
    מי שמחפש הרפתקאות וייחוד - זה משהו אחר.
    אני האחרון שיגיד למאן דהוא לא לרכוש דוקאטי מזדקן, ימאהה סופר-טנרה 750, סוזוקי DR BIG או בנדיט, או למשל ג'יקסר ישן.
    מי שרוצה לשפץ כלי מיוחד, או לרכוש אותו במצב נסיעה סביר ולשפצר תוך כדי - אמור לדעת למה הוא נכנס.

    רכישה של KLE עם מעל 100 אלף ק"מ (הם כולם כאלה, חוץ מאלה שמעל 200), עם מעל לעשור על הכביש - היא רכישה מאוד לא הגיונית בעיניי.
    זה לא אופנוע מעניין או סקסי, ברכיבה בכביש הוא משעמם ולא נוח במיוחד. סביר להניח שלפחות חלק ממערכות האופנוע עם בלאי מתקדם (בולמים/בלמים/מע' קירור/קרב' ומע' הזנת דלק/מיסבים) - והתיקון לא זול.

    ה-KLE הוא גם ממש לא אופנוע גרוע. במחיר הנכון, הוא יכול לתת שירות טוב גם בגיל מתקדם, כל עוד הוא עבר יישור קו יסודי. האם זה משתלם? תלוי בנסיבות, ובמחיר.
    כשבתוספת של עשיריה אפשר לרכוש ורסיס בן 5 או CB500 בן 3, קשה לי לראות את ההיגיון בקניה של KLE.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2017
    הודעות
    16
    סזוקי ויסטרום650 ,קצת יותר יקר אבל טוב בהרבה לכביש,

    ייש גם ד ר 650 חדשים לא יקרים, אמינות ידוע

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 27-04-2017, 19:41
  2. בדיקה לפני קנייה
    על ידי מתן312 בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 17-02-2016, 18:18
  3. בדיקה לפני קנייה
    על ידי Yuv_Coehn בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-10-2015, 15:32
  4. קוואסאקי kle500 חוות דעת, מחירון ומה לבדוק לפני קנייה
    על ידי inon.salman בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 19-07-2015, 15:49
  5. המלצות מוסכים לבדיקת kle500 לפני קנייה
    על ידי inon.salman בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 12-07-2015, 15:27

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO