אחפור מעט בשרשורים ואולי אמצא את הבדיקה שהעלו כאן בפורום על שינוי בתכונות של שמנים מסוגים שונים לאורך השימוש. בדומה למי שאולי מבין בהנדסת מכונות ואולי לא כמובן שתתחכם ותשאל אותי אם הבדיקה בוצעה באקלים הנעים של צפון אירופה או בכבשן של הסהרה.
איללכא...ומרוב רמזים אולי אפילו יש לך מעט מידע ממשי לתרום או שמא
אני לא מהנדס שמנים, לא כמאי, ולא מהנדס חומרים, אבל שמן טרי סגור מבקבוק טוב על שמן
שהסתחרר במנוע 6000 ק"מ ויותר בהפרשי טמפ' גבוהים ואסף איתו את כל הטינופת ושאריות
הבעירה במנוע.
נכון הנדסת השמנים התקדמה משמעותית בעשורים האחרונים ועדיין, עלות החלפת השמן והמסנן
היא מזערית ועושה טוב למנוע ולי, אז גם אם היצרן אומר משיקוליו שלו קצת יותר אני מעדיף להגזים
ולהחליף קודם.
אבל אני דפוק, אף אחד לא חייב להיות ככה.
החלפת השמן ב-1000 ק"מ הראשונים היא מסיבות אחרות, המשמעות שההחלפה ב-6000 ק"מ
היא "הפסד" של 1000 ק"מ.
אגב גם פילטר אוויר אני מחליף ב-12000 ולא ב-18000 כמו שהיצרן אמר.
דפוק כבר אמרנו?
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אצלי טיפול כל 6,000. עושה כל 5,000 פשוט כי אני לא מנהל רישום ויותר קל לעבוד עם מספרים עגולים.
ככלל,
כל מוסך מורשה משרד התחבורה תופס.
אבל,
היבואן מעמיס יוצר קשיים ומנסה לברוח מאחריות ע"י טענות שהטיפול לא נעשה כמו שצריך ובבל"ת אחר, וגם טוען שכשמטפלים במסכי החברה אז יש יותר רצון טוב מצידו וכו....
תכלס,
מההתרשמות שלי לאורך השנים, היבואנים מנסים להתחמק מאחריות בכל מקרה ולכן, אם זה לא אופנוע מיוחד המצריך ידע או כלים מיוחדים, עדיף לטפל במוסך עליו אתה סומך.