עד לפני עשור, ביצועי כביש הייתה נחלתם הבלעדית של אופנועי הספורט; כעת גם אופנועים פשוטים יותר מספקים יופי של ביצועים; לקחנו שניים - נייקד והיפרמוטו - למבחן ראש בראש.
http://fullgaz.co.il/?p=133898
![]()
עד לפני עשור, ביצועי כביש הייתה נחלתם הבלעדית של אופנועי הספורט; כעת גם אופנועים פשוטים יותר מספקים יופי של ביצועים; לקחנו שניים - נייקד והיפרמוטו - למבחן ראש בראש.
http://fullgaz.co.il/?p=133898
![]()
הדורסודורו הזה עושה חשק
העם דורש דורסודורו עם מיגון רוח, מושב קומפורט, טנק 20 ליטר וסט מזוודות.
אני קונה!
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
כמה הוא "שמן"? לא רק בנתונים יבשים, אלא במכלול התחושות?
למשל - אני מאוד אוהב את המולטי 1100 שלי, והוא די עונה להגדרה של היפר-מוטו-אדוונצ'ר. "אופנוע ספורט על עקבים" קראו לו.
רכבתי על ה-950, שנורא התלהבתי ממנו כשקראתי מבחנים - וברכיבה של שבועיים באיטליה, הבנתי ש"זה לא זה". יותר מדי אדוונצ'רי.
הוא אופנוע ספורט-טורינג מעולה, אבל אין לו את השילוב הנדיר של פרקטיות ראויה עם אופי בלתי מתפשר - שאני כל-כך אוהב באופנוע שלי.
כרגע, יש לדוקאטי את ההיפרסטראדה על בסיס ההיפרמוטארד - אבל הוא דווקא לא מספיק טורינגי בעיניי. הזיווד המקורי בנפח מאוד קטן, וטנק דלק הוגדל ל-16 ליטר בלבד (אני שונא לתדלק, ומעדיף טנק כמה שיותר גדול). כנראה שמבחינת נוחות הוא גם לא יהיה כיפי למאות קילומטרים ביום.
עם המולטי 1000/1100, דוקאטי קלעו בול בין שתי הקטגוריות. זה היה מוקדם מדי, והשוק לא ידע להעריך את האופנוע המיוחד הזה - שהוחלף ב-1200, שהוא אופנוע שונה לגמרי בקונספט (וגם במחיר הקניה ובאחזקה).
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אתה חושב שתסתדר עם 20 ליטר בטנק?
לגבי ההשוואה, זה מרגיש לגמרי תפוחים לתפוזים.
לקחתם 4 בשורה, יפני, קטן עם מנוע משנות ה-2000, ממפעל האופנועים המשעמם עלי האדמות ואתם משווים אותו להיפרמוטו איטלקי שיושב על טווין חדש לחלוטין של 900 סמ"ק?
הכי מדהים אותי מהשוואה הזו, שהסוזוקי יותר יקר. מעניין אותי מי מכל האופנועים המדהימים שניתן לקנות ב-2018 הולך לאבניר ושם 70 אלף על הgsxs הקטן?
קלעת בול.
זה האופנוע היחיד כרגע שעושה לי עקצוץ להחליף.
לא ידוע לי מה רמת האמינות של האוגוסטות (אני מאלה שלא מחליפים מהר - הדוקאטי כבר עם 102 אלף ק"מ ומתפקד טוב), כמה קשה לטפל בו (כל הטיפולים/תקלות - לבד).
לטעמי, הטוריזמו גם עמוס מדי באלקטרוניקה מיותרת, בחדש בכלל תקעו לו רקלוז (מה יש לעשות איתו באופנוע כביש?!).
עלויות החלקים גם כנראה יהיו גבוהות יותר מהדוקאטי.
בקיצור - מזל שאין לי צורך אמיתי להחליף...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
לדעתי ההשוואה לא נכונה, לא מדובר פה בנייקד מול היפרמוטו אלא באופנועים שונים לגמרי.
אם כבר, שיבר מול דורסודורו היה יותר נכון כדי לבדוק נייקד מול היפרמוטו.
אז בגדול, לפי מה שאתה אומר היה אפשר גם להשוות גם נייקד 300 סמק לדורסודורו?
השאלה היא האם אתה משווה בין אופנועים או בין סגמנטים. אם בין סגמנטים, המטרה היא לבטל כמה שיותר את השוני ברמת האופנוע כאינדיבידואל, וכשיש לך שיבר שחולק הרבה מכלולים עם הדורסודורו, זאת תהיה ההשוואה הכי קרובה שאפשר לעשות כדי להשוות בין סגמנטים, אחרת קח נייקד 300 סמ"ק ותבחן אותו מול היפר כזה או אחר.
למשל, הייתה השוואה ברמת מנוע, אתה לוקח מנוע 4 בשורה ומשווה אותו לטווין? איפה זה קשור לסגמנט עצמו? הרי בגזרת הנייקד יש לך שיבר עם מנוע טווין, ויש לך את 09 עם טריפל. נכנסתם גם להשוואה ברמת אלקטרוניקה, שוב זה לא דבר להשוואה כי אלקטרוניקה יש יותר ויש פחות בכל הקטגוריות, זה לא משהו שמיוחד קטגוריה כזאת או אחרת.
בקיצור, נעשתה השוואה בין יפני משמים לאיטלקי בשרני ללא קשר לסגמנט. ולסיום, בהמשך למבחן של הדיוק 790, לטעמי הוא מרגיש היפר ופחות נייקד (ועדיין הוא לא אוזכר בהשוואה הנ"ל בשום צורה).
מסכים.
אם כבר הייתי עושה השוואה בין אופנועים 'זהים' שהותאמו לסגנון הרצוי. באמת יכולה להיות מעניינת השוואה בין השיבר לדורסודורו.