חברים, אני מעוניין להתמקצע יותר ולדעת יותר בנושא הגיר וההילוכים (סל"ד,טורים,הילוך גבוה/נמוך,סיבובי מנוע, ניצול הכוח, מומנט וכו)
כדי להפיק את המירב מהאופנוע שלי. אשמח אם תעזרו בין אם בכתבה/מאמר או בכתיבה פה.
חברים, אני מעוניין להתמקצע יותר ולדעת יותר בנושא הגיר וההילוכים (סל"ד,טורים,הילוך גבוה/נמוך,סיבובי מנוע, ניצול הכוח, מומנט וכו)
כדי להפיק את המירב מהאופנוע שלי. אשמח אם תעזרו בין אם בכתבה/מאמר או בכתיבה פה.
הסבר מפורט על איך עובדים ההילוכים והמנוע ואיך הם מתקשרים אחד לשני. מומלץ מאוד כהתחלה:
https://www.youtube.com/watch?v=2m2EGXlwMIs
הסבר בסיסי על כוחות סוס ומומנט:
מדבר על מה יותר חשוב. מומנט שמגיע למקסימום בסל"ד נמוך יותר או כ"ס שמגיעים למקסימום קצת לפני הקו האדום או המגביל סל"ד
https://danielmiessler.com/study/horsepower/
ועוד הסבר:
http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=221
בגדול הם אומרים, שהתאוצה מתחילה להתמתן אחרי שעוברים את המקסימום מומנט.
למרות זאת, בגלל שכשעוברים להילוך* יותר גבוה, המומנט צונח אז עדיין עדיף לחכות עד לקו האדום אם רוצים את התאוצה הכי חזקה.
*זה תלוי ביחסי הילוכים בכלי
נערך לאחרונה על ידי nihrider; 10-09-2015 בשעה 09:54.
קרוב לוודאי שפתחת פה תיבת פנדורה כי השימוש משתנה על פי אופי הרכיבה שלך.
לצורך העניין אני משתדל לשמור על הכלי ומקפיד להמנע מעומסים על הגיר והמכלולים השונים.
לצורך כך אני נמנע מזינוקים חזקים ומיאוצים אגרסיבים.
אני כן מאט בעזרת כח המנוע אבל משתדל להוריד הילוך בסל"ד נמוך בשילוב גז ביינים קטן.
נמנע מלשלב לראשון בעת תנועה ( יש לי באנדיט - מומנט רחב)
וכמובן פילטר ושמן טרי כל חצי שנה ללא התחשבות בקילומטרים - אני עושה כ7000 קילומטר בשנה
בהצלחה
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI