אופנועים חשמליים נחשבים לאופנועי A2 וכמקבילים לאופנועי 50 סמ"ק
https://cars.walla.co.il/item/3175897
אופנוע שמייצר 42 כ״ס, והכתב מציין יותר מפעם אחת שהוא מתאים לדרגת רישיון A2. מה אני מפספס פה?
המון תודה.
אופנועים חשמליים נחשבים לאופנועי A2 וכמקבילים לאופנועי 50 סמ"ק
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
כלומר לרכיבה על כל אופנוע חשמלי, ללא קשר לגודלו, הספקו, מהירותו המקסימלית וכו׳ מספיק הגדר A2?
אכן. זו נקודת המכירה העיקרית של החשמליים.
האופנוע החשמלי שם בסימן שאלה את נכונות עלויות ביטוח החובה והגבלות הרישיון?
כלומר בן 17 ללא ניסיון יכול לרכב על כלי שלכאורה רישיונו אינו מתאים לו?
ביטוח חובה: רוכב על אופנוע חשמלי פחות "מסוכן" מבחינת חברות הביטוח מאשר מקבילו שבוער מבפנים?
אני מבין שזו הנחייה ירוקה לעודד קניית כלים חשמליים, אבל עדיין, זה שובר את כל המתודולוגיה של משרד האוצר וחברות הביטוח.
נראה ל שאתם מבלבלים בין דרגת הביטוח לדרגת הרישיון.
ממה שאני מכיר מבחינת ביטוח הם כולם באמת כמו 50 סמ"ק.
מבחינת דרגת רישיון כפי שאפשר לראות כאן:
https://www.gov.il/he/Departments/Gu...nce_categories
יש את אותה המגבלה של הכ"ס בצורה שווה בKW ולכן 42 כ"ס אמור להיות ברישיון A1.
אם מישהו חושב אחרת שיביא סימוכין לזה.
דרגת רישוי L2,דורשת רישיון A1 עד 47 כח סוס.
אם אני לא טועה, בגלל שהכלי חשמלי ואין לו באמת "נפח מנוע", ניתן להגבילו ל-A2 וכביכול לרשום אותו על 15 כ"ס.
3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
106,200KM and counting
Not all who wander are lost
דרגת הרישוי לחשמלי היא A2 עד 11 קילו וואט.
האופנוע הזה מייצר 5.8.
לא באמת מעניין כביכול כמה כוח מועבר למנוע בצורה הישנה.
הוא מספק 42 כי זו הדרך להשוות אותו לבעירה פנימית אבל במקרה המעניין מדובר על כוח הבטריה וכך גם נמדד הרישוי A2.
אם אני לא טועה A1 זה 35kw אבל כל החשמלי מוגדר A2 כדי לעודד מחשבה ירוקה.
מעבר לזה באופנוע חשמלי הדילאיי מהיד לגלגל היא מילישניות לעומת מנועי בעירה פנימית, לכן כשתהיה בטריה שמוציאה 35kw על כלי כלשהו הוא לא יהיה בקטגוריה של אופנועי שטח... הוא יעיף לך את התחת.
רק לשם ההשוואה, שנה הבאה תתחיל תחרות moto e, האופנועים יהיו 150kw שזה המון ויתנו כוח של כ-200 כוחות סוס.
נערך לאחרונה על ידי 2 Strokes; 29-07-2018 בשעה 06:49.
לדעתי יש כאן בלבול בין כמה מונחים שונים.
זה שלסוללה יש קיבולת של 5.8 קילווואט לשעה זה משהו אחד עם יחידות מידה אחרות.
החוק מדבר על הספק - למנוע הנ״ל יש הספק של 42 כ״ס שהם 31.3 קילווואט.
150 קילווואט של האופנועים שאתה מדבר עליהם הם בדיוק 201.1 כ״ס. זה לא נתונים שונים, שניהם מודדים הספק, פשוט ביחידות שונות.
אני חוזר ואומר עוד פעם. תפסיקו להטעות אנשים.
בסוף איזה מסכן יתפס כאן נוסע עם רישיון A2 על כלי של 40 כ"ס ויסתבך.
אם יש לכם מקור\סימוכין למה שאתם אומרים תביאו אותו. עד אז הדרגות רישיון שנצרכות בשביל לנהוג בכלי בחשמלי בדיוק אותו דבר כמו בבנזין.
אין בלבול
הדרגה היא עד 11 קילו וואט
האופנוע הזה מספק 5.8.
הוא בתוך A2
ותאורטית הוא מספק כוח כמו מנוע בעירה שעומד על 42 כוחות סוס.
שוב, יש הבדל בין המעבר כוחות של חשמל לבעירה. חשמל מעביר כוח הרבה יותר מהר לגלגל ולכן (במקרה הזה מספיק רק 5.8 כדי להגיע לכוח של 42 כוחות סוס) - כך טוענת החברה.
חשמל לא נמדד על ידי כוחות סוס בפועל הוא נמדד על ידי הספק ולכן הוא ברישוי A2.
אם יש בלבול ויש כזה (גם באירופה) כשיתחילו להיכנס יותר ויותר אופנועים כמו ego יווצר תקן, נפרד בתוך התקן הקיים, שכל רמת רישוי תחולק לאופנועים חשמלים ובעירה - זה רק עניין של זמן.
בנוסף:
החברות עם השנים מתקשות להשוות את כוח של סוס לרכב/אופנוע בגלל התקדמות טכנולוגית - יש כביכול נוסחה תאורטית וההסבר הוא שלא כל סוס יש לו כוח סוס מדויק.
למי שלא יודע: סוס רכיבה עומד על 6 כוחות סוס (כי סוס ממוצע שוקל כמשקל מסוים).
בנוסף היחידת מידה הזו נחשבת כלא תקינה בגלל זה עוברים ליחידות אחרות (בגלל אי הדויק שלה).
בעתיד הרעיון יהיה שמנועי בעירה יהיו ביחידת PS ומנועים חשמליים יהיו ב KWh בלבד.
אבל מה לעשות בעולם התרגלו ל HP כמו שאמריקאים מדברים ב Feet במקום Meter ולכן ההרגלים הישנים נשארים.
ונכון שאפשר להמיר מאחת לשניה תאורטית אבל גם במתמטית תאורטית יש סטייה מקובלת ולכן הן מדויקות אך לא שוות ברמת הדויק האפסי (0.0).
Sent from my MI 5X using Tapatalk
עריכה:
שכחתי לציין משהו קטן.
משרד הכלכלה הוא האחראי על התקנים בארץ.
יש חוק בארץ שאומר שישראל לא כותבת תקנים אבל רק מאמצת (חוק אימוץ תקנים).
צריך לראות מה התקן של רכב חשמלי אומר האם הוא נמדד קודם לפי kw או קודם לפי hp או על ידיד רק אחד מהם. אני מאמין שאפשר יהיה למצוא את זה בתקן האירופי כי הוא מפורט פשוט לחפש באינטרנט.
אם אין הערה כזאת אז שוב יש בלבול, אני בזמנו לא מצאתי גלום באינטרנט הישראלי לגבי השניים.
נערך לאחרונה על ידי 2 Strokes; 29-07-2018 בשעה 19:22.
כשרשום סוללה בנפח של 5.8KkWh המשמעות היא שהסוללה מסוגלת לאגור אנרגיה שמאפשר משיכת הספק קבוע של 5.8kW במשך שעה ואחרי זה היא תתרוקן. זה נתון ששקול לגודל מיכל הדלק באופנוע בנזין. זה לא ההספק המקסימלי של המנוע ואלה לא יחידות של הספק.
לעניין היחידות, אין שום חוסר התאמה וזה מופיע מול העיניים. 1kW שווה ל1.32 כ"ס. רשיון A2 מוגבל ל11kW ורשיון A1 מוגבל ל35kW.
כל העסק נראה כמו איזו טעות...